کد خبر: ۶۱۲۵

حکیم مهر - دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به تصمیم نشست اخیر این ستاد اعلام کرد: روش کنونی پرداخت یارانه شیر که به کارخانه‌ها داده می‌شود از 15 تیر تغییر می‌کند.

محمد رضا فرزین گفت: با توجه به اینکه دامداران به دلیل خرید پایین‌تر از قیمت تمام شده شیر در کارخانه‌ها معترض بودند و منابع محدود یارانه شیر اجازه افزایش گروه‌های هدف را نمی‌داد، تلاش می‌کنیم روش پرداخت یارانه شیر با هدف حمایت از تولید کنندگان (دامداران) و همچنین افزایش گروه‌های هدف و دسترسی بیشتر مردم به شیر تغییر کند.

وی افزود: در روش جدید، قیمت تمام شده تولید شیر برای دامداری‌ها و قیمت فروش آن برای مصرف کننده به تفکیک استان‌ها تعیین می‌شود و قیمت‌های استانی خواهیم داشت که با همکاری استانداری‌ها و نهادهای ذی‌ربط و همچنین نظارت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌شود.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها گفت: هدف ما این است که دسترسی مردم به شیر بیشتر شود و حمایت‌ها هم بر تولیدکننده شیر متمرکز شود.

فرزین در پاسخ به این پرسش که روش پرداخت جدید یارانه شیر چگونه خواهد بود توضیح بیشتری نداد و گفت: این، کلیات تصمیم گیری در ستاد هدفمندی یارانه هاست و جزییات آن را باید سایر نهادهای مسئول تعیین و اعلام کنند.

وی گفت: جزئیات بسته‌های اجرایی را دستگاه ها باید خودشان مشخص کنند.

 

 

نظر شما
ادامه