کد خبر: ۶۰۷۸۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: روستاییان شهرستان‌های اسفراین و فاروج گراز وحشی و یک قلاده روباه را نجات داده و به طبیعت بازگرداندند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مهدی اله پور» روز یکشنبه اظهار داشت: اهالی روستای چهاربرج در شهرستان اسفراین روز گذشته گراز وحشی گرفتار در گل و لای اطراف روستا را نجات دادند

وی گفت: گراز وحشی در زمین های زراعی اطراف روستای چهاربرج گرفتار گل و لای شده بود، با وجود اینکه روستاییان خسارت های زیادی از وحوش متحمل شده اند، اما این حیوان وحشی را نجات دادند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه حفاظت و صیانت از حقوق حیات وحش میان روستاییان نهادینه شده است، با وجود اینکه گرازها هر ساله خسارت هایی را در زمین های زراعی به بار می آورند، اما روستاییان چهار برج به این حیوان کمک کردند

نجات یک قلاده روباه 

اله پور گفت: روز گذشته، در حادثه ای دیگر یک قلاده روباه که در یک استخر ذخیره آب کشاورزی در شهرستان فاروج گرفتار شده بود، نجات یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: با دریافت گزارش گرفتار شدن روباه در استخر کشاورزی، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به محل اعزام و روباه را نجات دادند.

وی گفت: مالکان استخرها، مکلف هستند نسبت به حصارکشی اطراف استخر اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در صورت رعایت نشدن مواد ایمنی استخرها و آسیب رسیدن به حیات وحش، با صاحبان استخرها برخورد قانونی می شود.

در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارد و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره ۱۹۷ هزار هکتار مدیریت می کند.

 

نظر شما
ادامه