کد خبر: ۶۰۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - یک متخصص تغذیه گفت: سرخ کردن غذا در ظروف آلومینیومی مسمومیت‌زاست زیرا نمک به کار رفته در غذا باعث تخریب این ظروف شده و نفوذ آلومینیوم به درون روغن را افزایش می‌دهد.

احمدرضا درستی مطلق اظهار داشت: اگر افراد به مدت طولانی در ظروف آلومینیومی غذا تهیه کنند، یون‌های آلومینیوم وارد غذا می‌شود و در بدن تجمع پیدا می‌کند.

وی گفت: تهیه غذا در ظروف آلومینیومی به مدت طولانی موجب افزایش احتمال بروز آلزایمر، بیماری‌هایی مانند راشیتیسم و عوارضی مانند غش، کم خونی مفرط، کما و اختلال در هنگام راه رفتن می‌شود.

این متخصص تغذیه افزود: عناصر سنگین و سمی ناشی از فلزات مورد استفاده در ساختن ظروف آشپزخانه نشان می‌دهد که هر چه مدت زمان پخت بیشتر شود، میزان یون‌های آزاد شده نیز افزایش پیدا می‌کند.

درستی مطلق اضافه کرد: استفاده از سرکه، آبلیمو و آبغوره در غذا موجب افزایش آزادشدن یون‌ها در غذا می‌شود. نگهداری و پخت سبزی‌‌های برگی و غذاهای اسیدی یا نمکی همچون گوجه فرنگی، مرکبات و ریواس در ظروف آلومینیومی، موجب جذب بیشتر آلومینیوم در این غذاها می‌شود و حتی ممکن است موجب فرورفتگی یا سوراخ‌هایی در سطح ظرف ‌شود.

وی بیان داشت: بهتر است از ظروف آلومینیومی برای سرخ کردن غذا و نگهداری روغن استفاده نشود زیرا نمک به کار رفته در غذا باعث تخریب این ظروف شده و نفوذ آلومینیوم به درون روغن را افزایش می‌دهد که مسمومیت‌زاست.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
0
0
با سلام
پس كدام ظروف مناسب هستند ؟
نظر شما
ادامه