کد خبر: ۵۸۱۵

حکیم مهر - خبرگزاری ایسنا نوشت : اگر عادت دارید که شب‌ها حیوانات خانگی خود را در تخت خوابتان و کنار خودتان بخوابانید، از همین لحظه یک بار دیگر درباره این اقدام خود و پیامدهای احتمالی آن تامل کنید و تصمیم صحیح را بگیرید.

متخصصان دانشگاه کالیفرنیا در گزارش جدیدی هشدار دادند حیوانات خانگی سالم می‌توانند انگل‌ها، باکتری‌ها یا ویروس‌ها را با خود حمل کرده و در نتیجه باعث بروز بیماریهای خفیف یا خطرناک در انسانها شوند.

به گزارش سایت اینترنتی هلث‏دی نیوز، دکتر برونو کومل در این باره یادآور شد: از بین بیماریهایی که عفونت‌های قابل انتقال و مشترک بین حیوانات و انسانها هستند، تعداد قابل توجهی از آنها از حیوانات خانگی و اهلی منتقل می‌شوند. هر چند احتمال انتقال بیماری به انسان از این طریق در مقایسه با تعداد کسانی که در کنار حیوانات خانگی خود می‌خوابند، اندک است اما با این وجود دکتر کومل تاکید دارد که وجود چنین خطری حتمی و توجه به آن ضروری است.

وی افزود: وارد کردن حیوانات خانگی در اتاق خواب و گذاشتن آنها روی تخت‌خواب ایده خوبی نیست. این متخصص دانشگاه کالیفرنیا در گزارش خود از چندین مورد ابتلا به عفونت‌های باکتریایی، مننژیت ابتلا به بیماریهای انگلی و نیز ابتلا به عفونت‌های مقاوم به آنتی بیوتیک‌ها در اثر تماس زیاد و خیلی نزدیک با حیوانات خانگی خبر داده است.

این در حالی است که گروهی دیگر از متخصصان معتقدند نگهداری از حیوانات خانگی به دلیل رابطه دوستی که با انسان برقرار می‌کنند می‌تواند یک تاثیر حمایت کننده و پیامد روانی مطلوبی داشته باشد. برای مثال برخی از روانشناسان می‌گویند نگهداری از حیوانات خانگی به کاهش فشارخون، افزایش تحرک بدنی و کاهش استرس و بالا بردن خلق و بهبود روحیه صاحبانشان کمک می‌کند.

با توجه به این دو نکته مهم، شاید ایجاد یک وضعیت تعادل در نگهداری از این کوچولوهای پشمالو و سرگرم کننده و تهیه فضای مخصوص برای نگهداری از آنها و همچنین واکسیناسیون منظم آنها بتواند مشکل را تا حدی برطرف کند.

 

نظر شما
ادامه