کد خبر: ۵۸۰۷۹
تعداد نظرات: ۸ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه دامپزشکی دو مشکل بزرگ را پیش رو داریم، ادامه داد: 50 درصد از پست های سازمانی دامپزشکی اصفهان خالی است و در واقع ما در حال حاضر با 50 درصد از نیروهایی که باید موجود باشد در حال فعالیت هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صراط نیوز، «دکتر شهرام موحدی» اظهار کرد: بر اساس قانون خدمات کشوری، یک سری وظایف دولت به عنوان حاکمیت داشته که یکی از آن ها  پیشگیری و مقابله با بیماری هاست که قانون برنامه ششم توسعه است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: وقتی صحبت از پیشگیری می شود همه ذهن ما به سمت دانشگاه علوم پزشکی می رود، در صورتی که خط مقدم  سلامت فراورده های خام دامی با حوزه دامپزشکی است.

وی افزود: همچنین خط مقدم بیماری های مشترک انسان و دام مانند تب کریمه کنگو، حاری، تب مالت و آنفلوانزا فوق حاد پرندگان با حوزه دامپزشکی است؛ امروز شاید کار راحت تری برای اهمیت بیان بیماری های مشترک دام و انسان را داشته باشم چرا که ویروس کرونا با منشا از ویروس های بدن خفاش بود.

موحدی ادامه داد:  امروز با توجه به شرایط پیش آمده درک بهتری از خطرات بسیار وحشتناک بیماری های که می تواند از حیوان به انسان منتقل شود را داریم؛ زمانی  آنفلوانزا پرندگان آمد و خطری برای جوامع بشری بود اما گاهی برخی افراد آن را به شوخی می گرفتند، این در حالی است که خطر انتقال آن نسبت به بیماری کرونا که مشکلاتی را ایجاد کرده قابل مقایسه نبوده و بیشتر است.

شهرام موحدی با اشاره به مشکلاتی که پیش رو حوزه دامپزشکی وجود دارد، اذعان کرد: در حوزه دامپزشکی به نظر می رسد که حتی کسانی که تصمیم گیری های کلان را انجام می دهند، آن را جدی نگرفته اند که امیدوارم بعد از کرونا این حوزه جدی تر گرفته شود.

دامپزشکی از ورود 250 تن فراورده های مشکوک به بازار جلوگیری می کند

وی افزود: اگر در حوزه دامپزشکی اهمالی انجام  و به این حوزه رسیدگی نشود به هیچ عنوان حوزه درمان ما نمی تواند پاسخگوی خیل عظیم مراجعه کنندگان باشد چرا که تخت ها بیمارستانی محدود، اعتبارات خدمات درمانی محدودتر و مشکلات حوزه دارو و درمان با توجه به تحریم های ظالمانه بسیار زیاد است، بنابراین بهترین کار بحث پیشگیری است.

موحدی با تاکید بر اینکه وقتی از پیشگیری صحبت می شود نقش بی بدیل حوزه دامپزشکی انکار ناپذیر است، افزود: در طول سال جلوی عرضه 200 تا 250 تن فراورده های مشکوک و فاسد به بازار را می گیریم، اگر این حجم سر سفره مردم قرار گیرد آیا حوزه درمان توانایی کنترل درمان این افراد دارد؟

اگر حوزه دامپزشکی جدی گرفته نشود، حوزه درمان توان پاسخگویی به مشکلات را نخواهد داشت

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر حوزه دامپزشکی جدی گرفته نشود حوزه درمان ما توان پاسخگویی به مشکلات را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حوزه دامپزشکی دو مشکل بزرگ را پیش رو داریم، ادامه داد: 50 درصد از پست های سازمانی دامپزشکی اصفهان خالی است و در واقع ما در حال حاضر با 50 درصد از نیروهایی که باید موجود باشد در حال فعالیت هستیم.

موحدی ادامه داد: مشکل دوم که بسیار اهمیت دارد و همچنان نتوانسته ایم برای آن راهکاری داشته باشیم، کمبود خودرو عملیاتی است؛ خودرو عملیاتی برای حوزه دامپزشکی مانند نفس است تا خدمات به مردم روستایی و عشایری و دامداران زنبوردارن و مرغدارن انجام شود.

شهرام موحدی عنوان کرد: همه این خدمات رسانی در جاده های آسفالته نبوده و نیاز به خودرو عملیاتی است و این نیاز با کرایه خودرو از تاکسی تلفنی تامین نمی شود.

به 15 هزار قلاده سگ واکسن حاری در سال تزریق می شود

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: هیچ ارگانی به اندازه حوزه دامپزشکی برای خدمات به محل حضور ارباب رجوع نمی رود؛ دامپزشکی باید در یک روستا هر هفته حضور داشته باشد تا واکسیناسیون به صورت مرتب انجام شود؛ تعدادی دام به دنیا می آیند که باید واکسینه شوند و هر روز نیاز است حوزه دامپزشکی در روستا و در بین عشایر حضور یابد و همه روزه  باید از مراکز گوشت و مرغ و ماهی در سطح شهر بازدید کند.

وی در ادامه تصریح کرد: هر روزه باید برای زدن واکسن حاری به سگ ها فعالیت کنیم که در سال به 15 هزار قلاده سگ در استان واکسن حاری زده می شود که به این علت است که امروز از حاری نمی شنویم که این ناشی از واکسیناسیون سگ های صاحب دار در استان است.

شهران موحدی ادامه داد: حوزه دامپزشکی را باید مسئولان جدی بگیرند، چرا که اگر این حوزه جدی گرفته نشود قطعاً مخاطرات بسیاری زیادی اتفاق می افتد؛ حوزه دامپزشکی نیاز به حمایت های شفاهی ندارد و نیاز به حمایت های عملیاتی است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: این حمایت را برای خودمان نمی خواهیم چرا که اگر خدمات حوزه دامپزشکی افزایش پیدا کند، کمک به اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و کاهش وابستگی خواهد بود.

موحدی در پایان گفت: امروز علی رغم همه تحریم های نیاز نیست شیر از خارج از کشور وارد شود و  همچنین علی رغم همه این تحریم ها تولید مرغ مازاد نیز داریم، و با وجود این تحریم ها یکی از شیرهای با کیفیت دنیا را تولید می کنیم، این درحالی است که در برخی دیگر که توجه بیشتری نیز به آن می شود اینگونه نیستیم.


انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
2
0
بهتر که خالیست.
ایشالا سازمان و دولت روز به روز کوچیکتر بشن و رشته امور کاملا بیفته به دست بخش خصوصی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
2
واقعا مرحبا، عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
4
جناب دکتر چرا برای ازمون استخدامی تقاضا نمی دهید تا جذب نیرو کنید ما که هر وقت ازمون استخدامی دامپزشکی بود زنگ زدیم اداره گفتند اصفهان نیرو نمی خواهد تو دفترچه هم همه استانها بودند الا اصفهان اگر از توان افراد سهمیه عادی جهت استخدام استفاده شود هم امار دامپزشکان بیکار کم می شود و هم ظرفیت خالی سازمان پر شده و نیاز سازمان برطرف می شود با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
اگه می تونست بگیره که تکنیسین و نیروی طرحی را نمیزاشت رئیس شبکه پوست خودش کنده بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
1
1
کلی از پستهای مایه کوبی استانها هم توسط خانمهای سهمیه دار فقظ وفقط اشغال شده.
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
0
1
دکتر موحدی و دکتر حسینی مدیر کل فعلی و قبلی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از قوی ترین و با برنامه ترین مدیران در مجموعه سازمان دامپزشکی کشور هستند و به راحتی میتوانند مشکلات بزرگی را از دوش سازمان دامپزشکی کشور حل کنند . حالا چرا از مدیران توانمند این چنینی در خود سازمان مرکزی استفاده نمیشود واقعا جای سوال دارد .
پاسخ ها
شمس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
قابل توجه جناب وزیر محترم و رئیس محترم سازمان دامپزشکی جهت شکستن حلقه بسته مریریتی در سازمان دامپزشکی کشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
0
0
واقعا ایشان از خیلی ها توانمندترند.
یک چهره ملی با توانایی فروان، این روزها فقط از خواندن مصاحبه های ایشان خوشحال می شوم.
نظر شما
ادامه