کد خبر: ۵۶۸۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: ممنوعیت صادرات دام و نبود تقاضا باعث انباشت ۲۰۰ هزار رأس دام سنگین در واحدهای دامداری شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صبح و گفتگو، با موضوع انباشت ۲۰۰ هزار رأس دام سنگین در واحدهای دامداری و در ارتباط تلفنی با «احمد مقدسی» رئیس انجمن صنفی گاوداران و «علی اکبری» نماینده مجلس شورای اسلامی از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

مقدسی در رابطه با علت انباشت ۲۰۰ هزار رأس دام سنگین در واحدهای دامداری گفت: دولت میزان مصرف گوشت کشورمان در سال را ۹۰۰ هزار تن و میزان تولید گوشت در داخل را ۸۸۰ هزار تن اعلام می کند که در این صورت فقط ۲۰۰ هزار تن گوشت باید وارد کشور شود.

وی با انتقاد از واردات بالغ بر ۱۳۰ هزار تن گوشت به کشور در سال ۹۸ گفت: اغلب این گوشت ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشورمان شدند و همین کار منجر به کاهش تقاضا در بازار و ماندن دام زنده شده است.

رئیس انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: ستاد تنظیم بازار و دستگاه های اجرایی کشور توان کنترل بازار را ندارند و به همین خاطر جلوی صادرات دام را گرفتند و همین نبود تقاضا باعث انباشت ۲۰۰ هزار رأس دام سنگین در واحدهای دامداری شده است.

در ادامه "صبح و گفتگو"، اکبری فرآیند تولید و توزیع کالا در کشور را درگیر اختلالاتی دانست و گفت: متاسفانه در این میان دلالان هم سودجویی می کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه این مبحث، معدم کردن ده ها میلیون جوجه یک روزه را نیز تا حدودی ناشی از جریان کرونا و کاهش مصرف دانست و افزود: به دلیل شیوع کرونا همه مراسم های عزا و عروسی و جشن ها تعطیل شدند و تولید را تحت تاثیر قرار دارند.

اکبری در رابطه با مشکل دامداری ها در شرایط کنونی به خاطر کاهش مصرف مطرح کرد: به نظرم شرکت پشتیبانی دام ها را خریداری و ذخیره کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ستاد تنیم بازار قیمت تمام شده را تعیین می کند یادآور شد: ما روز گذشته جلسه ای درباره معدوم شدن جوجه ها و مسائلی از این دست برگزار کردیم و به راهکارهایی رسیدیم که امروز جمع بندی می کنیم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
0
0
دامدارها دوست ندارند گاوهایشان را بفروشند
دلیلش مشخص شد
نظر شما
ادامه