کد خبر: ۵۶۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
این روزها بحث طرح نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درباره مسئله نگهداری از حیوانات در کانون توجه رسانه‎ها و مردم است و صدافسوس که نهادهای مهمی مانند سازمان دامپزشکی کشور – که حتی یک گروه یا دفتر در آن برای رسیدگی به مسئله حیوانات خانگی وجود ندارد - ، سازمان نظام دامپزشکی و جامعه دامپزشکان ایران تحرک آنچنانی در این زمینه نداشته و یا در صورت تحرک مثبت ، نشانی از آن انتشار نیافته است...
wvd2011

حکیم مهر -  مدیرمسئول مرکز مجازی پژوهش‎های راهبردی دامپزشکی (حکیم مهر) در پیامی فرارسیدن شنبه دهم اردیبهشت ماه سالجاری برابر با آخرین شنبه آوریل 2011 و روز جهانی دامپزشکی را تبریک گفت.

متن کامل پیام دکتر محمد لطفی‎زاده بدین شرح است :

" بسم الله الرحمن الرحیم

با تقدیم سلام و احترام به بینندگان محترم حکیم مهر و همکاران گرامی

فرارسیدن آخرین شنبه آوریل 2011 و روز جهانی دامپزشکی را به عموم دامپزشکان خدوم و عزیز کشورمان و همکاران و بینندگان محترم در خارج از ایران اسلامی تبریک عرض می‎کنم.

مستحضرید که علاوه بر عطف توجه جهانیان به بیماری هاری در روز مرتبط (28 سپتامبر) در سالجاری میلادی ، شعار روز جهانی دامپزشکی هم بر لزوم افزایش آگاهی درباره این بیماری مهلک متمرکز شده است.

در کشور عزیز ما ایران، به فضل الهی و با تلاش گسترده و مستمر دامپزشکان، این بیماری تحت کنترل است و با واکسیناسیون سگ‎های گله و روستایی توسط سازمان دامپزشکی و مراقبت و واکسیناسیون به موقع حیوانات خانگی توسط دامپزشکان شاغل در بخش خصوصی این بیماری در آینده نیز ان شاء الله تحت کنترل خواهد بود.

در اینجا لازم است به نقش یک دامپزشک پیشکسوت و خدوم که رتبه استادی وی از تواضع و انگیزه ایشان در خدمت و تلاش برای پیشگیری از ابتلاء مردم به بیماری هاری سرسوزنی نکاسته، اشاره کنم و از استاد گرانقدر جناب آقای دکتر احمد فیاض رئیس محترم مرکز رفرانس هاری انستیتوپاستور ایران تقدیر و برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون نمایم.

 استاد دکتر احمد فیاض

همکاران ارجمند و بینندگان گرامی حکیم مهر نیک می‎دانند که این روزها بحث طرح نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درباره مسئله نگهداری از حیوانات در کانون توجه رسانه‎ها و مردم است و صدافسوس که نهادهای مهمی مانند سازمان دامپزشکی کشور – که حتی یک گروه یا دفتر در آن برای رسیدگی به مسئله حیوانات خانگی وجود ندارد - ، سازمان نظام دامپزشکی و جامعه دامپزشکان ایران تحرک آنچنانی در این زمینه نداشته و یا در صورت تحرک مثبت ، نشانی از آن انتشار نیافته است.

اینجانب همانطور که در دو نامه اخیر به رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی متذکر شدم ، هشدار می‏دهم که در صورت عدم درنظرگرفتن نظرات کارشناسی سازمان دامپزشکی کشور و دامپزشکان و تصویب این طرح به شکل فعلی ، نه تنها گره‎ای از مشکلات فرهنگی مرتبط با این طرح باز نخواهد شد بلکه باید بجای دست با دندان چنین گره‎ای را با صرف زحمتی مضاعف گشود و بخصوص از جنبه بهداشتی با ممنوعیت تردد حیوانات و عدم مراجعه به کلینیک‎های دامپزشکی، احتمال دست‎به‎گریبان‎شدن با بیماری مهلک هاری و انواع بیماریهای انگلی مشترک بین حیوان و انسان بعید نخواهد بود.

در پایان ضمن تبریک مجدد این روز و نیز سال جهانی دامپزشکی (2011) ، امیدوارم نهادهای مختلف در معرفی حرفه ارزشمند دامپزشکی و نقش مهم دامپزشکان در پیشگیری از بروز و شیوع بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان و تأمین بهداشت مواد غذایی بیش از پیش بکوشند و به وظایف ذاتی خود عمل نمایند.

دکتر محمد لطفی‎زاده / مدیرمسئول حکیم مهر "

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا ترابی
|
-
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۹
0
0
من هم این روز رو تبریک میگم و مطمئن هستم که دامپزشکی توی ایران میتونه خیلی بیشتر از اینها پیشرفت کنه...فقط باید تلاش کنیم و موانع رو از سر راه برداریم...باید خودمون برای دامپزشکی تصمیم بگیریم و با این کاره که میتونیم به خودمون اعتبار بدیم!...زیاد سخت نیست، فقط باید همت کرد و شجاع بود!
نظر شما
ادامه