کد خبر: ۵۶۰۰۹
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان:
«دکتر شهرام موحدی» افزود: همین شرایط کنونی را ما در حوزه آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان داشتیم، فقط در استان اصفهان بالای ۴۰ نفر از پرسنل و همکاران ما در بیمارستان‌ها بستری شدند ...

حکیم مهر: «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان این که سال‌هاست با خانواده ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنیم، به وضعیت فعلی کشور در رابطه با کرونا ویروس جدید اشاره و تصریح کرد: در آنفلوانزای فوق حاد پرندگان همین شرایط را داشتیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از علم و فناوری، «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان این که سالهاست با خانواده ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنیم، به وضعیت فعلی کشور در رابطه با کرونا ویروس جدید اشاره و تصریح کرد: در آنفلوانزای فوق حاد پرندگان همین شرایط را داشتیم.  

دکتر شهرام موحدی مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ویروس کرونا و خانواده ویروسهای ویریده خانواده ناآشنایی در حوزه دامپزشکی نیست ما سالهاست با این خانواده دست و پنجه نرم می کنیم، بیماری برونشیت طیور هم جز همین خانواده است.

وی افزود: خانواده کرونا ویروسها یک خانواده بزرگ هستند و تعداد زیادی زیر مجموعه دارند که گاهاً بعنوان یک بیماری زئونوز یا مشترک بین انسان و دام خود را نشان می دهد، این با تغییرات ژنتیکی اتفاق می افتد.

موحدی در ادامه با بیان این که در سال 2002 بیماری سارس (SARS) را داشتیم که منتقل شد و منتشر شد از جامعه حیوانی به انسان و از چین هم شروع شد، افزود: در خانواده کرونا ویروس بیماری مِرس (MERS) را داشتیم که از شتر به انسان منتقل شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان این که الان کووید _19 یا کرونا ویروس جدید است، تصریح کرد: این هم بنظر می رسد که از خانواده بیماریهای زئونوز باشد.

وی با اشاره به این که اتفاقی که در حوزه کروناویروس افتاد اتفاق خیلی بدی بود، این که ویروسی از جامعه حیوانی تغییر ژنتیکی پیدا کند و خودش را منتقل کند به جوامع انسانی، ادامه داد: معمولا این ویروسها ویروسهای فوق العاده خطرناکی هستند چون میزبانها که جوامع انسانی باشند بدنشان آمادگی مقابله با این ویروسها را ندارد.

موحدی خاطرنشان کرد: البته این درس بزرگی بود هم برای بشریت هم برای ما و حتی برای مسئولان رده اول کشور این که بیماریهای زئونوز و مشترک بین انسان و حیوانات را باید جدی گرفت و قائدتاً در این بحث نمی شود نقش حوزه  دامپزشکی بعنوان خط مقدم مقابله با بیماریهای مشترک بین انسان و دام را نادیده گرفت که متاسفانه نادیده گرفته می شود. 

متاسفانه نقش حوزه دامپزشکی را در طرح تحول سلامت صفر دیده اند

 مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان بیان کرد: قبلا بارها عرض کرده ام که طرح تحول سلامت بخشی از آن قطعا باید حوزه پیشگیری باشد و متاسفانه نقش حوزه دامپزشکی را در طرح تحول سلامت صفر دیده اند اصلا به حوزه بیماریهای مشترک بین انسان و دام اهمیت ندادند و الان می بینیم چه فجایعی اتفاق می افتد و قائدتاً در آینده هم اتفاق خواهد افتاد پس در این حوزه ها نقش دامپزشکی فوق العاده است. 

امروز از بیماری هاری خبری نیست؛ چون در طی سال در کمال آرامش و مأخوذ به حیا واکسیناسیون وسیعی داریم

موحدی با اشاره به این که امروز در بیماریهای ویروسی مشترک بین انسان و دام خبری از بیماری هاری نیست و مشکل نداریم، تصریح کرد: «این به این خاطر است که در طی سال در کمال آرامش و مأخوذ به حیا واکسیناسیون وسیعی در حیوانات انجام می دهیم و صدایی هم درنمی آید برای همین بیماری هاری را نداریم». 

در کنترل بیماری مرس (MERS) حوزه دامپزشکی فوق العاده عمل کرده است

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان افزود: در کنترل بیماری مرس حوزه دامپزشکی فوق العاده عمل کرده است.

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را توانستیم کنترل کنیم

موحدی افزود: همچنین در حوزه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سال 1398 در اصفهان خبری نبود، این اتفاقی نیست، زحمات بسیار زیادی حوزه دامپزشکی انجام داد که یک بیماری فوق العاده مسری تحت عنوان پاتوژن نوع A یعنی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری زئونوز را توانستیم کنترل کنیم اگر آن بیماری اتفاقی می افتاد ما پرندگان آسمان را هم بعنوان یک بمب افکن فکر می کردیم.

هیچ اطلاعاتی و هیچ گزارشی مبنی بر انتقال کرونا ویروس از حیوانات معمولی ایران به انسان وجود ندارد

موحدی با این مقدمه به مبحث کرونا ویروس جدید که حداقل 70 کشور دنیا و از جمله کشور ما را درگیر کرده است اشاره کرد و گفت: در حوزه بیماری کرونا ویروس جدید هیچ اطلاعاتی و هیچ گزارشی مبنی بر انتقال این بیماری توسط حیواناتی معمولی مثل گاو، گوسفند، شتر، مرغ، آبزیان و زنبورعسل که در ایران هستند به انسان وجود ندارد.

بعنوان مخزن هم هیچ گزارشی در حوزه کرونا ویروس جدید نداشتیم

وی افزود: بعنوان مخزن هم هیچ گزارشی در حوزه کرونا ویروس جدید نداشتیم، آنچه مشخص است هیچ گزارشی مبنی بر انتقال بیماری کرونا ویروس جدید از حیواناتی مثل سگ و گربه وجود ندارد. 

کرونا ویروسهای قدیمی نه کرونا ویروس جدید جزعوامل بیمار کننده دستگاه تنفس فوقانی سگ و گربه هستند

 دکتر موحدی در ادامه با اشاره به این مطلب که گزارشی مبنی بر این که یک کرونا ویروس در سگ تشخیص داده شده است مشاهده کردم، گفت: کرونا ویروسها جزعوامل بیمار کننده دستگاه تنفس فوقانی سگ و گربه هستند اما نه این کرونا ویروس جدید، کرونا ویروسهای قدیمی که مشکلی برای انسان ایجاد نمی کنند. 

اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در حوزه کرونا ویروس جدید چه اقداماتی انجام داده است

وی سپس به اقدامات اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در حوزه کرونا ویروس جدید اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه دامپزشکی مثل همیشه اولین اقدامی که انجام دادیم و بنظر پیشگام بودیم نامه ای بود که به فرودگاه زدیم، در این نامه حمل هر گونه حیوان توسط مسافر همان حیوانات خانگی سگ، گربه و یا حتی پرندگان از کشورهایی که در هر زمانی مثبت اعلام شده بود به داخل کشور ممنوع شد، اگر هر حیوانی هم از طریق فرودگاه وارد می شد مکانهایی آنجا برای قرنطینه داشتیم و قرنطینه می شد وتا از سالم بودن مطمئن نمی شدیم اجازه ترخیص نمی دادیم.

وی با بیان این که گام اول را در رابطه با واردات حیوانات برداشتیم افزود: گام دوم در حوزه مقابله با کرونا ویروس جدید در مناطق روستایی و عشایری برداشته شد.

موحدی ادامه داد: شاید ما مویرگی ترین شبکه خدماتی را در بین همه دستگاههای اجرایی در کشور داریم یعنی ما تک تک خانه های روستایی را سر می زنیم بخاطر این که خانه های روستایی ما دامدار هستند تک تک چادرهای عشایری و دمداری  را سر می زنیم.

وی با بیان این که باید واکسیناسیون دامها را انجام می دادیم، گفت: همزمان چون کارشناسان ما با بحث ویروس شناسی آشنا هستند و متبحر هم هستند بحث آموزش چهره به چهره را برای تک تک دامداریها و خانواده های روستایی در رابطه با کرونا ویروس جدید داشتیم.

اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در رابطه با مسائل بهداشتی نظارتهای فوق العاده شدیدی دارد

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اظهار داشت: در حوزه مسئولین فنی بهداشتی در رابطه با تمام مراکز بسته بندی گوشت، مرغ، ماهی، میگو و تمام کشتارگاههای طیور که حدودا 100 کشتارگاه است و تمام کشتارگاههای دام که حدود 33 کشتارگاه است، همین طور در تمام بازراچه های کوثر، در تمام مراکز عمده فروشی هایپرمارکتها و سیتی سنتر با چیزی قریب 600 مسئول فنی بهداشتی بصورت گسترده  نظارتهای فوق العاده شدیدی در بحثهای مسائل بهداشتی اعمال می کنیم.

وی افزود: توصیه کردیم تمام کارگران علیرغم این که شاید وظیفه مستقیم ما نباشد اگر کوچکترین علائمی داشته باشند به هیچ عنوان حق ورود به مراکز بسته بندی را ندارد، علائم چک می شود، همچنین  استفاده از ماسک و دستکش که همیشه بوده اما برای این هم نظارتها را تشدید کرده ایم. بحث ضد عفونی مراکزی که می توانستیم خودمان ضد عفونی کنیم توسط مسئولان فنی ما انجام گرفته و می گیرد حتی بین مردم هم این کار را انجام  می دهند. 

توصیه های حوزه دامپزشکی در رابطه با کرونا ویروس جدید (کووید_19)

موحدی اظهار داشت: آن چه که بعنوان توصیه در رابطه با کرونا ویروس جدید (کووید_19) در حوزه دامپزشکی باید بیان کنیم این است که علیرغم این  که ما در حوزه حیواناتی مثل سگ، گربه و پرندگان خانگی مشکلی نداریم، اما اگر سگ و گربه بیرون می روند و برمی گردند می توانند بصورت فیزیکی منتقل کننده شاید این ویروس کرونای جدید باشند مثل همیشه ما توصیه کردیم قائدتاً پس از تماس دست با این حیوانات دستها حتما باید شسته شود همیشه گفتیم کاری هم به کروناویروس ندارد دوباره هم تاکید می کنیم. 

هیچ مشکلی در حوزه فرآورده های خام دامی نیست، اما مثل همیشه توصیه اکید پخت این فرآورده ها است

وی ادامه داد: هیچ مشکلی در حوزه فرآورده های خام دامی نیست هیچ مشکلیاما قائدتاً مثل همیشه در مورد همه ویروسها و باکتریها توصیه اکید ما پخت این فرآورده ها است به هر حال هرفرآورده خام دامی حتما حتما باید پخته شود هرچند که هیچ مشکلی را در این زمینه نداریم.

از قطعه بندی مرغ در فروشگاهها خود داری گردد، امکان انتشار ویروس کرونا بصورت مکانیکی وجود دارد

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در ادامه بیان کرد: اما می خواهم از این فضا یک استفاده ای بکنم ما سالهاست دنبال این بحث هستیم که تخته و کارت را از مرغ فروشی ها جمع کنیم، این که مشتری مرغی سفارش می دهد و این مرغ در فروشگاه قطعه بندی می شود.

 وی با بیان این که قطعه بندی مرغ در مرغ فروشی ها قبل از این مسئله کرونا ویروس جدید هم کار بهداشتی و درستی نبود، تاکید کرد: به هر حال در شرایط فعلی با قطعه بندی مرغ در فروشگاهها امکان انتشار ویروس بصورت مکانیکی وجود دارد. 

مسئله کرونا ویروس جدید، استارتی باشد برای این که از مرغ قطعه شده در مرغ فروشی ها استفاده نکنیم

موحدی ادامه داد: توصیه اکید می کنم از مردم عزیز و فهیم خواهش می کنم ما مراکز بهداشتی بسیار خوبی در حوزه قطعه بندی مرغ داریم یعنی مرغ بصورت کاملا بهداشتی قطعه بندی می شود پوست گیری می شود یا نمی شود اگر خواستند مرغ را بصورت قطعه بندی بخرند حتما از قطعه بندی شده های سطح بازار که لیبل و کد دامپزشکی دارد بخرند هیچ مشکلی ندارد و فوق العاده است مطمئن باشند از نظر هزینه هم خیلی بیشتر به صرفه است و سعی کنند این استارتی باشد برای این که از مرغ قطعه شده در مرغ فروشی ها استفاده نکنیم. 

دامپزشکی استان اصفهان در حوزه های بسته بندی مرغ پیشرفتهای فوق العاده خوبی داشته است

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان خبر داد: ما در حوزه های بسته بندی مرغ پیشرفتهای فوق العاده خوبی داشته ایم، جز یکی دو استان کشور هستیم که مرغ گرید A مثبت داریم، همچنین تنها استان کشور هستیم که یکی از کشتارگاههای ما اصلا چیلر آبی ندارد چیلر هوایی دارد و این یعنی بار میکروبی فوق العاده پایین می آید در این حوزه ها  فوق العاده وضعیت ما مناسب است، شان مردم عزیز کشور و استان اصفهان بسیار زیاد است و ما وظیفه داریم بعنوان خدمتگذاران مردم نظارتهای بهداشتی خودمان را انجام دهیم. 

اگر برای آینده بخواهیم برنامه داشته باشیم که با مسائلی مثل کرونا ویروس جدید روبرو نشویم، راهکارها چیست؟

موحدی در پاسخ به این سوال گفت: تجربه نشان داد درحوزه بیماریهای ویروسی و در حوزه پیشگیری شاید حوزه دامپزشکی تجربیات بیشتری داشته چون ما سالهاست با حوزه بیماریهایی مثل تب کریمه کنگو، هاری، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، برونشیت طیور دست و پنجه بیشتری نرم می کنیم دیدگاه ما بیشتر بهداشتی است تا درمانی.

 وی تاکید کرد: ما باید هر زمانی در هر گوشه ای از دنیا آلارمی اتفاق افتاد بویژه در بحث بیماریهای مشترک بین انسان و دام چون بدن انسانها هنوز با پاتوژن عامل آشنا نیستند و همه گیری اتفاق می افتد، اقدامات فوق سریعی داشته باشیم بحث اقدامات  پیشگیرانه را واقعا با سخت ترین شرایط اعمال کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان یادآور شد: اگر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یک مرغداری اتفاق می افتاد با کمک نیروی انتظامی کاملاً این حوزه قرنطینه می شد بعد ضد عفونی های سخت گیرانه داشتیم،  علاوه بر این آموزشها هم باید سریعا شروع گردد.

وی سپس به این که در رابطه با رعایت مسائل بهداشتی در کشور دچار افراط و تفریط هستیم عده ای اصلاً رعایت مسائل بهداشتی را نمی کنند و یا این که دچار فوبیا کرونا هستیم یعنی بیش از این که باید بترسیم می ترسیم ،گفت: ما باید در این حوزه ها منطقی و براساس پرتکلهای بهداشتی و خیلی جدی و سریع ورود پیدا کنیم.

موحدی سپس با اشاره به ویروس آنفلوانزای H5N6 که توسط پرندگان در شمال کشور اتفاق افتاد، ادامه داد: مسری بودن ویروس آنفلوانزای H5N6 به انسان کاملا ثابت شده بود که شاید بیشتر از 200 اکیپ دامپزشکی در شمال کشور مستقر شدند، پرندگان معدوم شد و شاید خبرآن هم به گوش خیلی ها نرسید.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه بیماریهای ویروسی و اپیدمی نباید منتظر جلسات بمانیم، باید اقدامات فوق سریع در این حوزه ها انجام بدهیم.

موحدی  در رابطه با سوالی مبنی بر این که آیا توانمندیهای لازم برای اقدامات پیشگیرانه و فوق سریع وجود دارد؟، اظهار داشت: حتما توانمندی داریم، توانمندیم. 

در آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هم همین شرایط را داشتیم

وی تصریح کرد: الان می بینیم دوستان ما جامعه پزشکی و بویژه پرستاران عزیز چقدر فداکارانه انجام وظیفه می کنند، همین شرایط را ما در حوزه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان داشتیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در حوزه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان فقط در استان اصفهان بالای 40 نفراز پرسنل و همکاران ما در بیمارستانها بستری شدند چون هم حجم زیادی از ویروس وارد بدنشان شد هم برای معدوم سازی از گل گوگرد استفاده می کنیم که فوق العاده آلوده کننده است.

وی خاطرنشان کرد: البته فضای دامپزشکی فضایی نیست که خبرنگاران خیلی علاقمند باشند بیایند عکس بگیرند فیلم بگیرند، تلویزیون بیاید معمولا خیلی مظلوم هستیم، در این حوزه ها درک می کنیم، الان واقعا دوستان ما در بحث کرونا ویروس کار می کنند واقعا سخت است واقعا کادر پرستاری ما فوق العاده کار می کنند ما برای آنها آرزوی توفیق داریم.

در بحث تایپینگ گوشت پرایمرها را خودمان ساختیم

دکتر موحدی با تاکید بر این که ایران فوق العاده توانمند است فوق العاده، تصریح کرد: در بحث تایپینگ گوشت پرایمرها را خودمان ساختیم در صورتی که به ما نمی دادند. 

در حوزه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با تجربه ای که بدست آمد بیش از 10 آزمایشگاه در کشور تاسیس شد

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان افزود: همچنین در حوزه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سازمان دامپزشکی کشور با تجربه ای که بدست آورد بجای این که یک آزمایشگاه داشته باشیم در سال 1396 قبل از شروع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان حدوداً بیش از 10 آزمایشگاه در سراسر کشور تاسیس و آماده باش بودند.

وی در پایان اظهار داشت: قطعا در حوزه ویروس شناسی و اپیدمی ها باید یک گام جلوتر از ویروس حرکت کنیم تا بتوانیم کنترل کنیم و توانمندی آن را هم داریم.

 

انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
11
با تشکر از صحبت های کارشناسی دقیق و کامل جناب دکتر . اینهم در نظر داشته باشیم تو همین اوضاع که همه جا توصیه به قرنطینه خانگی و معاشرت و رفت آمد کمتر به همگان شده پرسنل دامپزشکی در حال انجام خدمات خود مانند قبل و مراجعه خانه به خانه برای واکسیناسیون دام ها هستند/بهداشت هم که روزانه صدها بار تو رسانه اعلام میکنه با حیوانات تماس نداشته باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
1
حالازمان خوبیه برای بودجه گرفتن و تبلیغ و بیان زحمات خانواده دامپزشکی.
وت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
3
یک نفر پیدا شد از این مسئولین که منطقی حرف بزنه!موقعی که کل بودجه را روی درمان میذارن و به دامپزشکی که نقش پیشگیری و کنترل بیماری را در جامعه داره توجهی نمیشه،بایدم منتظر اتفاقات بدتر ازین شد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
5
نباید هم بدهند . وقتی سیاست های سازمان ارزشی برای جان پرسنل که انسان هستند، قائل نیست. بودجه سلامت بدهند به شما چه کار کنید؟
در اوج بروز بیماری کرونا، تمام مدیران امور سلامت کشور توصیه به کاهش تردد های غیر ضروری دارند .
این وسط مدیر کل دامپزشکی استان ................ تاکید دارند با جدیت تمام واکسن تب برفکی بها دار که تا چهار ماه دیگر منقضی میشود را تحت عنوان فاز تب برفکی همکاران بروند تزریق کنند . این وسط به فکر تاریخ انقضا واکسن هستند ولی ارزشی برای جان همکاران قائل نیستند . اگر هم ، اتفاقی بیفتد تنها همکار متوفی یا آسیب دیده مقصر است چون اصول ایمنی را رعایت نکرده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
1
از ماست كه برماست...!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
0
جانا سخن از دل ما می‌گویی
دمت گرم دکتر
ناشناس
|
France
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
2
الان بدرد بودجه گرفتن نمیخوره همه تو شوک کرونا و کمبودها هستن
تصمیمات اشتباه وزارت بهداشت و..
ولی الان بهترین زمانه که در ستاد پیشگیری سازمان جایگاهخودش رو با دادن نظرات درست تحکیم کنه ،که متاسفانه چون مدیریتها معمولا سفارشی هستن دامپزشکی منفعله و تو خبرها نقشاداره راه هم مهمتر از دامپزشکیه
دکتر شهبازی
|
Luxembourg
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
1
0
عرض ارادت دکتر جان از اینکه صدای ما هستید تشکر میکنیم دوستانی هم که در کامنت ها کم لطفی میکنند همانند افرادی هستند که در کشتی نشسته اند و مشغول سوراخ کردن هستند.کرونا در حال جان گرفتن است هیچ نشانه ای از کنترل نیست مسوولان بهداشت با نفوذ و امپراطوری رسانه ای درحال بودجه اضافه کردن اند. و دائم ازشون تقدیر میشه ولی ما دائم در حال کوبیدن هم هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
کسی کم لطفی نکرد باید بدونی چه چیزی رو چه موقعی انجام بدی ،زیرکی یعنی این ،مطمئن باس الان به هرکی بگی بودجه دامپزشکی فورا صدات رو خفه میکننن ، الان بهترین زمانه که ثابت کرد دامپزشکی میتونه ایده های درست ارائه بده وقتی تونستی تو این موقعیت کارامد باشی بعد میتپتی بودجه هم بحای اما ،بحث پزسک و پرستار الان جداست واقها حقشونه که بهشون توجه بسه خصوصا پرستارها که تماس بیشتری دارن، ما که دوریم روری هزار بار دست میشوریم و ماسک و ضدعفونی اگه انصاف هست باید خودمون جای اونا بزاریم
مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
0
باسلام نظر به سابقه کار با آقای دکتر باید عرض کنم ایشان از جمله مدیران علمی دامپزشکی هستند. محض وظیفه در جهت معرفی شخصیت علمی ایشان این اشاره رفت
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
به شخصیت مدیر کل محترم توهین نشده اما مرادی عزیز ما که شما رو نمیشناسیم که حرفتون رو قبول یا رد کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
0
سلام اقای دکتر عزیز از اینکه با این مطالب جای همه مدیران ارشد دامپزشکی حرف زدید متشکریم انصافا دست مریزاد من هم استانی شما نیستم اما به مطالب شما اعتقاد راسخ دارم وحتما شما میدانی کار میکنید وانشالله که عملتان بیشتر از حرفهایتان هست سلامت و موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
1
خانواده ویروسهای ویریده چه خانواده ای هستند چرا کسی که از ویروس شناسی اطلاعات کافی ندارد راجع به کرونا ویروس اظهار نظر میکند مدیران دامپزشکی باید در خصوص راهبردهای کلان حوزه دامپزشکی از جمله نقش دامپزشکی در طرح تحول سلامت اظهار نظر نموده و پیگیری مداوم و مستمر در این خصوص داشته باشند و اظهار نظر در خصوص ویروس و ویروس شناسی را به اهل آن بسپارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
2
واقعا موجب تاسف ما دامپزشکان که سالها عمر خود را در دانشگاه گذراندیم اما حتی در جامعه افراد تحصیل کرده هم مطلع نیستند که دامپزشکان دارای مدرک دکتری هستند و چقدر در جهت سلامت جامعه و پیشگیری بیماریها نقش دارند. واقعا از اساتیدی مانند دکترموحدی درخواست میشود چاره ای بیندیشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
0
4
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در حوزه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان فقط در استان اصفهان بالای 40 نفراز پرسنل و همکاران ما در بیمارستانها بستری شدند


چرا رسانه ای نکردید؟
این حرف دیگر ارزشی ندارد
باید در همان زمان رسانه ای می کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
بزرگترین نقطه ضعف دامپزشکی همین مخفی کاری هاست
خودمان را تحقیر می کنیم و در زمان لازم هم می ترسیم رسانه ای کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
0
2
مدیر کل دامپزشکی اصفهان اعلام کردند " در حوزه بیماری مرس دامپزشکی فوق العاده عمل کرده است" میشه چند مورد از اقدامات فوق العاده دامپزشکی را عنوان فرمایند.
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
0
4
قبل از انکه کل فرمایشات شمارو بخونم به علم و شجاعت و جسارت شما تبریک گفتم . اما درادامه نظرم تغییر کرد . هرچند صحبتهای شما درارتباط با فراموشی دامپزشکی روقبول دارم که اونهم به دلیل سکانداری یک نهاد بهداشتی توسط روسای کاملا با تفکر غیر بهداشتی و همگام و همسو با مجموعه وزارت جهاد تولید محور هست ، اما میشه بفرمایید در مورد مرس چکار کردید که به آن افتخار میکنید . جهت استحضار جنابعالی بیماری مرس در شترهای جاسک آمد و معلوم نیست چه بلاهایی ایجاد کرد و باز معلوم نیست هست یانه ، بنده دامپزشک ولو در گله های شتر استان از فضای محازی و‌توسط وزارت بهداشت خبردارشدم حال انکه طبق ماده سه و ماده پنج قانون سازمان دامپزشکی کشور اولین اقدام افتخارآمیز شما اطلاع رسانی و قرنطینه بوده . اینکاررو به چه نحوی کردید ،؟؟؟
براساس کدام‌آمار‌و اطلاعات مدعی حذف هاری هستید ؟ ................، کانون های س و ب ، همدان ، تلفات در گیلان ، درگیری دام های غی معمول مثل شتر و خدنگ در استان هرمزگان را اخطار های سازمان دامپزشکی به شما اطلاع نمیدهد . پس شما در جلسات هم اندیشی مدیران کل و سازمان چه چیز را هم اندیشی میکنید ؟
کجا بیماری آنفولانزا را کنترل کردید ؟ با استفاده از کدام واکسن استاندارد ؟ میانکاله و خلیج گرگان همچنان شاهد تلفات بقول شما و محیط زیست ، بوتولیسم و بقول شکا چیان خیالی مسمومیته و هرچه جلو میریم سطح افراد اطلاع رسان از وزیر به مدیر کل استانها تقلیل پیدا کرده . رئیس سازمان و معاونتهای ایشان کجا هستند ...............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
0
1
میشه بفرمایید مکانهای قرنطینه در فرودگاهها کجا بود،
این مکانها واقعاً وجود دارد؟

در فرودگاه ، قرنطینه دامپزشکی حتی یک میز هم ندارد چه رسد به اتاق
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
فرودگاه با پروازهای بین المللی همکارانمون مستقر هستن ،میتونید در فرودگاه امام تشریفذببرید ببینید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
0
اینهم از اون پاسخ هابود
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
0
0
سابقه دامپزشکان و تجربه انها در قرنطینه بیشتر از پزشکان است بهتر است وزارت بهداشت در هر شهرستان از دامپزشکان دعوت به همکاری کند هیچیک از بازنشستگان با سهمیه وارد دانشگاه نشده اند
نظر شما
ادامه