کد خبر: ۵۵۹۱

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی نطنز، ایلام و زنجان

 

معدوم سازی ده تن داروی خارج از شبکه توزیع در شهرستان نطنز


سایت سازمان دامپزشکی کشور نوشت : در تاریخ 30 فروردین ماه 1390 مقدار ده تن انواع داروهای دامپزشکی که در سال گذشته از انبار غیر مجاز در شهرستان نطنز کشف و ضبط شد با حکم دستگاه قضائی توسط شبکه دامپزشکی نطنز و با حضور کارشناسان اداره دارو و درمان و آزمایشگاه های اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در سایت زباله های بیمارستانی شهرستان نطنز معدوم شد.


داروهای معدوم شده اکثرا داروهای طیور و مکمل های درمانی بوده است که در شرایط غیر متعارف نگهداری می شد. با صاحب این محموله غیر قانونی برخورد قضائی شده است.

--------------------------------

 

برگزاری جلسه توسط شبکه دامپزشکی شهرستان ایلام با فعالان بخش خصوصی حوزه دامپزشکی
 
دکتر علی رحمی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایلام به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت و رفع پاره ای از مسائل، دامپزشکان شاغل در بخش خصوصی را به شبکه دامپزشکی شهرستان ایلام دعوت نمودند.
در این جلسه که در مورخه 90/1/22 برگزار گردید، دکتر علی رحمی ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته سلامت و روز داروسازان و دامپزشکان و تشکر و قدردانی از خدمات شایان توجه فعالان بخش خصوصی در این شهرستان و بحث و تبادل نظر  با ایشان، به مواردی اشاره و دامپزشکان فعال در این حوزه را به رعایت موازین و مقررات سازمان دامپزشکی دعوت نمود.

همچنین مصوبات این جلسه به شرح ذیل اعلام می گردد:
1- لزوم گرامیداشت روز داروسازان و دامپزشکان در هفته سلامت در سالهای آتی  با برگزاری جلسات ، سمینارها  ، تبلیغات تلویزیونی ، چاپ بنر و ...
2- تأکید بر عدم تجویز و عدم توصیه داروهای دامی غیر مجاز
3- رعایت فاصله تجویز دارو ها تا کشتار دام
4- استفاده و تجویز منطقی و در دز مناسب جهت دام و طیور

 

----------------------------

 

نظارت بر ذبح شرعی بیش از 40 هزار راس دام و 8 میلیون قطعه طیور در سال 89
 
حجت الاسلام والمسلمین محمد سعیدگلی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان زنجان،  گفت: نظر به اهمیت غذای پاک و حلال در دین مبین اسلام، 9 نفر روحانی ثابت تعیین شده از طرف این دفتر در 12 کشتارگاه دام و طیور استان که دارای 70 نفر ذابح آموزش دیده می‌باشند، بر ذبح بیش از40 هزار راس دام و 8 میلیون قطعه طیور در سال 89 نظارت شرعی کردند.

 

نظر شما
ادامه