کد خبر: ۵۵۶۵

حکیم مهر - دکتر ولی اله جغتایی در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره برداری از کشتارگاه سنتی سبزوار از حدود 30تا 35سال گذشته،  تصریح کرد: کشتارگاه فعلی دام با توجه به نیاز شهرستان جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه کشتارگاه دام این شهرستان سنتی وکوچک بوده  و فضای مناسبی ندارد،خاطر نشان کرد:اما با این اوصاف دقت لازم برای گوشت سالم و قابل اطمینان از لحاظ کنترل بیماری ها در این کشتارگاه انجام می شود.
وی در خصوص احداث کشتارگاه صنعتی این شهرستان به پیگیری این طرح از حدود8سال قبل، صدورموافقت اصولی از سال 81، صدور پروانه ی لازم و دادن یکسری امتیازات و تسیهیلات بانکی به متقاضی بخش خصوصی(شرکت کویر خراسان) برای این کشتارگاه اشاره کرد و اذعان داشت: پیگیری های زیادی انجام و مقررشده یا این متقاضی ملزم به انجام این طرح شده و یا پروانه ها لغو و به دیگری واگذار شود.
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سبزوار در رابطه با متقاضی بودن کشتارگاه فریمان برای احداث کشتارگاه صنعتی سبزوار و قول مساعد این متقاضی در رابطه با تحویل خط کشتار ظرف چندماه، اذعان داشت: علی رغم استقبال شهرستان و معرفی زمین لازم تاکنون هیچ اقدامی از سوی کشتارگاه فریمان انجام نشده است.
وی با اشاره به پیشنهاد شهرداری سبزوار در خصوص کشتارگاه صنعتی شهرستان و استقبال این شبکه از این درخواست،گفت: مقرربود شهرداری درخواست خود را در این رابطه به صورت کتبی ارائه دهد که هنوز درخواستی ارائه نشده است.
وی در رابطه با چال کردن لاشه های معدومی در چاه های مربوطه در کشتارگاه دام شهرستان، اظهارداشت: هر چند این روش مورد تایید ما نیست اما این راه بهتراز خروج لاشه های دام از کشتارگاه است.
دکتر جغتایی با بیان اینکه چال کردن لاشه ها مخاطرات بهداشتی دارد با اشاره به تبدیل ضایعات دام به خوراک دام و طیور در کشتارگاههای صنعتی اظهار امیدواری کرد:با احداث کشتارگاه صنعتی شهرستان این مساله مرتفع شود.
وی در ادامه با اشاره به دو کشتارگاه طیور این شهرستان،این کشتارگاه ها را از پیشرفته ترین و مجهزترین کشتارگاه های صنعتی در سطح استان و کشور دانست.
وی در بخش دیگر سخنان خود در توصیه به شهروندان، از آنان خواست در هنگام خرید فرآورده های دامی از مراکز خرید مجاز خریداری کرده و به برچسب و مهر بهداشتی توجه کنند.
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سبزوار با بیان اینکه حدود50تا 60درصد تخلفات رسیدگی شده گزارشات مردمی می باشد،خواستار همکاری بیشتر شهروندان شد.


خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه