کد خبر: ۵۵۱۱

حکیم مهر - جزئیات نحوه پاسخگویی به سوالات اولین آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی سال 90 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور تشریح شد که بر اساس آن داوطلبان باید به 2 شیوه 4 گزینه‌ای و پاسخ کوتاه به سوالات آزمون پاسخ دهند.

اولین آزمون نیمه‌متمرکز دکتری سال 90 روز پنجشنبه 25 فروردین‌ماه جاری در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود و داوطلبان باید در هر 2 آزمون‌ صبح و بعدازظهر شرکت کنند. در صورتی که داوطلب در یکی از این آزمون‌ها غیبت داشته باشد، از گزینش نهایی محروم می‌شود.
شیوه پاسخگویی به آزمون استعداد تحصیلی

آزمون صبح پنجشنبه مربوط به استعداد تحصیلی است که در آن 40 سؤال با مدت زمان 120 دقیقه برای پاسخگویی طراحی شده است. این آزمون برای تمامی 9 گروه آزمایشی برگزار می‌شود و داوطلبان باید به شیوه پاسخ کوتاه به سوالات پاسخ دهند. شیوه پاسخ کوتاه به این معنی است که داوطلب باید گزینه صحیح را به صورت حرف انگلیسی و به شکل حروف درشت بنویسد. در صورت درست بودن گزینه 1 حرف A، در صورت درست بودن گزینه 2 حرف B، در صورت درست بودن گزینه 3 حرف C، در صورت درست بودن گزینه 4 حرف D، در صورت درست بودن 2 گزینه حرف E و در صورتی که هیچ کدام صحیح نباشد حرف N باید در پاسخنامه درج شود.

جزئیات پاسخ دهی به آزمون زبان خارجی

آزمون زبان با 100 سؤال و 120 دقیقه زمان برگزار می‌شود و به غیر از رشته‌های عربی، فرانسه، روسی و آلمانی در سایر رشته‌ها داوطلبان باید به سؤالات به صورت پاسخ کوتاه جواب دهند. در آزمون زبان پاسخ برخی از سؤالات به صورت کلمه است که کلمه مورد نظر باید به شکل حروف جدا از هم در بخش تعیین شده که دارای 10 خانه است، درج شود. البته تعداد حروف کلمه مورد نظر الزاماً 10 حرف نیست.

پاسخ منفی در این آزمون امتیاز منفی نخواهد داشت.

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه