کد خبر: ۵۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به 14 مهرماه روز ملی دامپزشکی گفت: مراسم بزرگداشت این روز توسط بخش خصوصی و بدون استفاده از یک ریال از بیت المال به صورت یکجا در سالن همایش برج میلاد برگزار می‌شود...
A0664048
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در آستانه 14 مهر روز ملی دامپزشکی از واردات بز افغانی و همچنین استفاده از پتک برای بیهوش کردن گاو در کشتارگاه‌ها را قویا تکذیب کرد.
 

مجتبی نوروزی در جمع خبرنگاران در محل سازمان دامپزشکی گفت: ایران در تولید داروهای دامی به خودکفایی صددر صد و در تولید واکسن دامی به خودکفایی 70 درصد رسیده که طی برنامه 5 ساله 30 درصد باقیمانده واکسن‌های دامی در کشور تولید خواهد شد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر واردات بز به صورت قاچاق از افغانستان گفت: این مورد به جدیت تکذیب می‌شود زیرا تمام مبادی کشور با همکاری نیروی انتظامی و استانداری‌های مرزی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دیده‌بانی می‌شود و از تردد هرگونه دام بدون اخذ برگه دامپزشکی جلوگیری می‌شود.
رئیس سازمان دامپزشکی همچنین در پاسخ به سوالی مربوط به نظارت ضعیف ناظران شرعی و بهداشتی در کشتارگاه‌های سنتی و نیز بیهوش کردن گاو به وسیله پتک که گاهی منجر به تلف شدن حیوان می‌شود، گفت: چنین مبحثی تکذیب می‌شود زیرا در کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور صد در صد ناظر ضبح شرعی و ناظر بهداشتی حضور دارد و قسمت‌های حرام کشتار زیر نظر ناظر شرعی حذف می شود و امکان رسوخ این قسمت های حرام به صنایع سوسیس و کالباس وجود ندارد.
نوروزی افزود: 750 کشتارگاه سنتی در کشور وجود داشت که برخی از آنها شرایط لازم بهداشتی نداشتند. طی یک برنامه ده ساله تعداد آنها کاسته می‌شود و در 5 سال اول اجرای آن تعداد کشتارگاه‌های سنتی از 750 به 350 تا 370 کشتارگاه کاهش یافته است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: تولید گوشت قرمز در کشور سال گذشته 850 هزار تن بود که این رقم در سال جاری به مرز 900 هزار تومان می‌رسد، هر سال حدود 40 تا 50 هزار تن گوشت قرمز از خارج وارد می‌شود که عمده آن در کارخانه‌های سوسیس و کالباس با نظارت شرعی و بهداشتی استفاده می‌شود.
نوروزی تأکید کرد: البته برخی از محصولات فرآوری شده بعد از فرآوری از حوزه نظارت سازمان دامپزشکی خارج و زیرنظارت وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.
وی افزود: سلاخ‌ها و ذابحان شرعی از کارت مهارت و نیز کلاس‌های آموزشی برخوردار شده‌اند و کشتار در کشتارگاه‌های رسمی با نظارت کامل شرعی و بهداشتی انجام می‌شود.
نوروزی همچنین درمورد طرح افزایش بهره وری کشاورزی در مجلس گفت: طرح اولیه مصوب کمیسیون کشاورزی دارای مشکلاتی بود که با جلسه مسئولان دامپزشکی با اعضای کمیسیون بسیاری از نقطه نظرات فنی سازمان دامپزشکی در ان لحاظ شد و مطابق یکی از مواد این طرح سازمان دامپزشکی، سازمان جنگلها و مراتع و سازمان حفظ نباتات از کوچک سازی دولت و انحلال مستثنی شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی در مورد صادرات آلایش دام و طیور گفت: در دی ماه سال گذشته دامپزشکی کشور ویتنام نامه‌ای به سازمان دامپزشکی ایران نوشت که صادرات پای مرغ از ایران با شرایط بهداشتی انجام شود که مطابق آن بر اساس توافق سازمان دامپزشکی و صنف صادرکنندگان پای مرغ دستورالعملی تهیه شد تا صادرات این محصول به ویتنام ادامه داشته باشد.
وی گفت: برای واردات گوشت گرم در بسته بندی در خلأ اولین کانتینر بیست و دو تنی در فروردین امسال وارد شد و سپس چهار کانتینر دیگر وارد کشور شد که از گمرک ترخیص شده است.
وی افزود: مهلت استفاده از این گوشت‌های گرم برزیلی با بسته بندی در خلأ سه ماه خواهد بود.
نوروزی در مورد ماندن یا نماندن در سازمان دامپزشکی گفت: ما جزء کابینه هفتاد میلیونی هستیم و در هرجا توفیق خدمت داشته باشیم به کشور خدمت می‌کنیم و مسئولیت در نظام اسلامی همراه با پاسخگویی بوده که بسیار سنگین است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به 14 مهرماه روز ملی دامپزشکی گفت: مراسم بزرگداشت این روز توسط بخش خصوصی و بدون استفاده از یک ریال از بیت المال به صورت یکجا در سالن همایش برج میلاد برگزار می‌شود.
رئیس سازمان دامپزشکی با تأکید بر اینکه کشور ایران از نظر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و آنفلوانزای خوکی تیپ A کاملا عاری است گفت: اقدامات کارشناسان دامپزشکی کشور در جمع آوری سالانه 300 تا 400 هزار نمونه از سراسر کشور کار بسیار مشکلی بود که باعث شد کشور از وجود این بیماریها پاک اعلام شود.
نوروزی درمورد صادرات تخم مرغ گفت: بر اساس کتاب کد OIE (سازمان جهانی بهداشت دام) کشور ایران از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عاری شناخته شده و این کتاب فصل الخطاب دامپزشکی است بنابراین صادرات تخم مرغ و هرگونه فرآورده دام و طیور با مجوز سازمان دامپزشکی ایران بلامانع است.
وی تأکید کرد: البته اگر برخی کشورهای مقصد بخواهد بهانه تراشی کنند این مربوط به مقررات سازمان بهداشت دام نیست.
نوروزی افزود: ده آزمایشگاه دامپزشکی در کشور مجهز به تشکیلات جدید شده و به صورت آزمایشگاه مرجع در منطقه خاورمیانه شناخته می‌شوند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی رسولی
|
-
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۷
0
0
عنوان گمراه کننده است و گویای این است که مراسم بصورت یک جلسه خصوصی و با حضور افراد خاص خواهد بود در حالی که متن آن گویای عهده دار بودن بخش خصوصی در برگزاری آن است خواهشمند است اصلاح شود.
دکتر علی رسولی
حکیم مهر
|
-
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۷
0
0
جناب آقای دکتر رسولی- ضمن تشکر از تذکر جنابعالی. عنوان اصلاح شد. با تشکر مجدد
نظر شما
ادامه