کد خبر: ۵۴۹۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی واردات تخم مرغ چینی به بازار ایران را تکذیب کرد.

دکتر محسن مشکوة، معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی با اعلام این مطلب اظهار داشت: سازمان دامپزشکی به عنوان نهاد متولی سلامت مواد پروتئینی بر سلامت مواد غذایی نظارت می کند.
وی افزود: به دلیل تولی گری وزارت جهادکشاورزی در امر تولید، نظر این مجموعه برای واردات شرط است.
مشکوة ادامه داد: بنابر این اگر سیاست های دولت و وزارت جهاد کشاورزی بر واردات استوار شود به طور حتم سازمان دامپزشکی به عنوان نهاد متولی مسایل بهداشتی در جریان امور قرار می گیرد.
وی گفت: دامپزشکی بر محموله های وارداتی نظارت کامل دارد تا از نظر بهداشتی برای تولیدات داخلی و مصرف کنندگان مشکلی ایجاد نشود.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی تصریح کرد: در حال حاضر ایران از ترکیه واردات رسمی تخم مرغ را داشته و این واردات بر اساس مجوزهای رسمی و تحت نظارت های لازم است.
وی اذعان داشت: کارشناسان سازمان دامپزشکی در موسسات ترکیه ای که تخم مرغ به ایران صادر می کنند حضور یافته و بر سلامت این محصول نظارت کامل دارند.
مشکوة اضافه کرد: در ارتباط با ورود تخم مرغ از چین که ساخت آن نیز در آزمایشگاه ها و به صورت مصنوعی بوده تا کنون گزارشی دریافت نکرده و مجوزی صادر نکرده ایم.


وی اظهار داشت: این مسایل بیشتر در رسانه ها مطرح شده است.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: تا کنون سازمان دامپزشکی به صورت رسمی روی هیچ محموله تخم مرغی که از چین وارد شده باشد کار نکرده و گزارشی در مورد محموله های غیر مجاز نیز دریافت نکرده است.
یادآور می شود: پیش از این مدیر کل دامپزشکی لرستان در سال گذشته اعلام کرده بود که 288 هزار و 544 عدد تخم مرغ چینی در این استان جمع ‌آوری شده که از این تعداد 3 هزار و600 عدد معدوم شده است.

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس دلسوز کشور
|
-
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۹
0
0
جناب آقای دکتر مشکوه جنابعالی بعنوان معاونت تشخیص و درمان سازمان که عضو شورای معاونین نیز هستید لطف کنید بفرمایید در کدام کشور دنیا برای واردات تخم مرغ مصرف خانوار کارشناس اعزام می کنند ، شایان ذکر است سازمان دامپزشکی کشور برای واردات تخم مرغ نظفه دار نیرو اعزام نمی کرده است حالا چه اتفاقی افتاده و یا چه تحولی در ایران اتفاق افتاده که کارشناس دفتر ..... سازمان دامپزشکی کشور که فاقد دانش تجزیه و تحلیل برای واردات می باشد بدون مصوبه وزیر جهاد کشاورزی و بدون مصوبه نهاد ریاست جمهوری همراه .... با هزینه شرکت وارد کننده به کشور ترکیه اعزام شده است ؟ البته جای تعجب ندارد برای آنانی که می فهمند اما جهت اطلاع دکتر مشکوه و دکتر یگانه مدیر کل محترم دفتر قرنطینه که الحمد لله ....... می شود باطلاع می رساند :
1) که هم اکنون علیرغم مصوبه مجلس برای تحقیق و تفحص برای تب برفکی هنوز سازمان اجازه واردات دام زنده از کشورهای ارمنستان و گرجستان و قرقیزستان که جزو کشورهای آلوده به تب برفکی می باشند و فاقد دامپزشکی معتبر هم می باشند را میدهد و جالب اینکه شخصی بنام دکتر ..... که الفبای واردات را از دیدگاه بهداشتی نمیداند شده است .....،
2) برای واردات اسب که کارشناس اعزام نمی شود و برای واردات تلیسه از امریکا کارشناس هنوز به ایران برنگشته دامها وارد بوشهر می شوند و جالبتر اینکه رییس سازمان می گوید دامها از امریکا نیامده اند از قاره امریکا آمده اند تو را بخدا فکر نکنید که مخاطبین شما نمی فهمند آنهاییکه می فهمند بازتاب اعتراضشان خیلی خیلی گران خواهد بود
3) کسی نیست از آقای دکتر مشکوه بپرسد براساس چه معیاری شما می شوید اعزام کننده نیرو برای واردات همه چیز اگر نمونه ای در دنیای بعنوان مصداق دارند لطف کنند ارائه کنند چه کسی گفته که سازمان متولی است ، سازمان ناظر و سیاستگذار است باید بر اساس دستورالعملهای بین المللی شرایط بهداشتی برای واردات برای هر کالایی تهیه و بطور شفاف از طرق مختلف منتشر کند و تجار و همه دست اندرکاران در شرایط مقتضی و کوتاهترین زمان ممکن کار تجاری خودشان را انجام بدهند نه اینکه بیایند و دنبال اخذ بلیط برای کارشناسان سازمان باشند و البته اخیرا خانواده کارشناسان هم به لیست اعزام اضافه شده اند
4) البته من واقعا از رییس سازمان که در حال حاضر تعدادی از کارشناسان را همراه خانواده هایشان به کشوری که فقط پول بلیطش ناقابل برای هر نفر دو میلیون تومان است بمدت یکصد روز اعزام می کند و البته مدیر قرنطینه هم بر خلاف قانون گاهی چند هفته ای حکم وزیر و نهاد ریاست جمهوری را تمدید می کند انتظار داریم کمی هم به فکر تب برفکی و آنفلوانزا و سایر ماموریتهای واقعی سازمان دامپزشکی کشور و منافع ملی باشد
5) در موضوع آنفلوانزا که ....... اطلاع رسانی نشود تا خدایی ناکرده نمایندگان مجلس وارد بحث نشوند ، در خصوص تب برفکی که آبروی دامپزشکی را در دنیا ...... ، در خصوص مرکز تشخیص که هر چه دیگران جمع کردند به باد .....، در خصوص اسب هم که از دنیا عقبید ، ماده نوزده را از دست داید، تشکیلات ................... البته در اعزام نیرو رکورد دنیا را زده ایید بیش از دویست نفر به مدت حداقل 18000 روز صرفا برای گوشت قرمز اعزام کرده اید ، ..........................................................................
کارمند سازمان
|
-
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
0
0
آقای {دکتر} مشکوه، لطفا پاسخ سوالات و متن ذیل را بدهید.
دکتر چ.
|
-
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
0
0
سلام آقای دکتر مشکوه . مثل من بازنشسته شو. بازنشستگی هم عالمی دارد.
همکار
|
-
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
0
0
جناب آقای دکتر مشکوه. .................
نظر شما
ادامه