کد خبر: ۵۴۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی تهران، خراسان رضوی و زنجان

 

تاکید رییس سازمان دامپزشکی کشور بر عزم کارکنان در اجرای جهاد اقتصادی
 
رییس سازمان دامپزشکی کشور در دیدار نوروزی خود با کارکنان سازمان دامپزشکی کشور بر اجرای جهاد اقتصادی در تمامی حوزه‌ها تاکید کرد.
دیدار نوروزی رییس سازمان دامپزشکی کشور با پرسنل این سازمان بعد از نماز ظهر و عصر یکشنبه 14 فروردین ماه با حضور معاونین، مدیران کل و روسای دفاتر در نمازخانه سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین لیاقتی، نماینده حوزه ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو به همکاران، سال جدید را سالی پر بار و پر از خیر و برکت برایشان آرزو کرد و نامگذاری سال جدید به نام سال جهاد اقتصادی را موهبتی برای مردم برشمرد و خواستار تلاش بیش از پیش همه مسئولان و دست‌اندرکاران در سربلندی کشور عزیزمان ایران شد.


دکتر سید محسن دستور رییس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این دیدار، با تبریک فرارسیدن بهار طبیعت، مزین شدن امسال به نام سال جهادی اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب را فرصتی مغتنم برای پیشبرد اهداف عالیه انقلاب بیان کرد.


دکتر دستور با آرزوی سلامتی و موفقیت برای یکایک کارکنان خدوم دامپزشکی در اقصی نقاط کشور پهناورمان ایران در سال جدید، بر عزم همگانی برای اجرای صحیح جهاد اقتصادی در همه حوزه‌ها به ویژه دامپزشکی تاکید کرد.

 

-----------------------------------------

 

توسط اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، 248 متخلف در نوروز 90 به مراجع قضایی معرفی شدند
 
دراجرای طرح تشدید نظارت بر بهداشت عمومی در ایام نوروز 90، ‌اکیپ های نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، پس از انجام بیش از  10هزار مورد بازدید از اماکن تولید، ‌نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی 248 واحد متخلف را به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی کردند.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی که در آستانه روز جهانی بهداشت و هفته سلامت سخن می گفت، با اشاره به نقش مهم دامپزشکی در امنیت غذایی زائران و مجاوران حریم رضوی و سلامت و بهداشت  جامعه در خصوص دیگر خدمات طرح نوروزی دامپزشکی استان گفت: طی مدت یادشده بیش از 11 هزار کیلوگرم از فرآورده های خام دامی غیربهداشتی، ضبط شده که از این مقدار، بیش از 4600  کیلوگرم معدوم شده است.
دکتر جعفر عطارباشی با ارائه آماری از کشتارگاه های طیور استان گفت: طی مدت یادشده بیش از 2 میلیون و 900 هزار قطعه طیور در کشتارگاه های طیور استان تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی کشتار شده است که از این تعداد 25 هزار  قطعه به وزن 28 هزار  کیلوگرم به دلیل ابتلای به برخی بیماری ها از چرخه مصرف انسانی حذف شده است.


وی کشتارگاه های دام را از دیگر اماکن تحت نظارت دامپزشکی استان دانست و اعلام داشت: از زمان آغاز طرح مذکور در اسفندماه سال قبل و تا کنون،  بیش از 55  هزار راس دام سبک، 4500 راس دام سنگین و 210 نفر شتر، جمعاً به وزن بیش از 3 هزار تن مطابق موازین شرعی و دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی کشتار شده که از این تعداد 45 لاشه به وزن 7000 کیلوگرم انواع گوشت و آلایش خوراکی بدلیل بهداشتی از چرخه مصرف حذف شده است.
عطارباشی تعداد اکیپ های دامپزشکی استان را در جهت تامین سلامت فرآورده های خام دامی و نیز تامین امنیت غذایی زائرین و مجاورین 28 اکیپ ثابت و 36 اکیپ سیار در هر روز در سراسر استان دانست و افزود: از آغازطرح نوروزی به 454 مورد از شکایات مردمی نیز رسیدگی شده است. وی ضمن قدردانی از تماس های مردمی و با اشاره به با اهمیت خواندن اینگونه تماس ها در کشف موارد غیربهداشتی، از شهروندان و زائرین حریم منور رضوی خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه و یا تولید مواد پروتئینی مراتب را در مشهد با شماره تلفن های 6233075(پیامگیر روابط عمومی دامپزشکی استان) 7250025و7250035 شبکه دامپزشکی مشهد، 7624208، مرکز پیام جهادکشاورزی استان و در شهرستان ها با نزدیک ترین مرکز دامپزشکی درمیان گذارند.

 

-------------------------------------

 

صادرات 44 میلیارد ریالی مواد خام دامی از استان زنجان


اداره کل دامپزشکی زنجان اعلام کرد : در سال 89 ، مواد خام دامی از قبیل تخم مرغ نطفه دار، روده سورت شده گوسفندی، گاوی و آسیل گوسفندی، جمعا" به ارزش بیش از 44 میلیارد و 51 میلیون ریال تحت نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان زنجان به کشورهای اکراین، مصر، عربستان صعودی، عراق و آذربایجان صادرگردید.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حبيب
|
-
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
0
0
اينها كه همه معاونين و مديران كل ستادي سازمان هستند و تعداد اندكي كاركنان عادي سازمان بين آنها ديده مي شوند پس بهتر بود دكتر دستور ديد و بازديد نوروزي با مديران ........... را در سالن جلسات مي گذاشت !!!!!!!!!
دكتر حقگو
|
-
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
0
0
حبيب جان سلام درست گفتي ، چون پرسنل سازمان ................. چه بعد از عيد و چه قبل از عيد داشته باشد. تا بحال چنين جلسه كم تعدادي سابقه نداشت. خدا عاقبت ...... اين سازمان را ختم بخير كناد.
نظر شما
ادامه