کد خبر: ۵۳۳۵

حکیم مهر - مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی به مردم توصیه کرد از خرید ماهی های قرمز زینتی دارای باله های خرده شده و دارای لکه های رنگی سیاه، سفید و قرمز خودداری کنند.
دکتر 'کاظم عبدی' افزود: همچنین ماهیان قرمزی را که چشمان یک یا دو طرف آنها بیرون زده است یا فلس هایشان ریخته باشد، نباید خرید.
وی اضافه کرد: ماهیان بیمار و ضعیف که دارای این علام هستند، هرچند بیماری خود را به انسان منتقل نمی کنند اما ممکن است آلودگی ناشی از بیماری آنها به آب منتقل و درصورت تماس دست انسان با این آب، افراد دچار تورم پوست شوند.
مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی خاطرنشان کرد: این سازمان درصورت رعایت مسایل بهداشتی، مخالفتی با عرضه ماهی قرمز در ایام نوروز ندارد چراکه کودکان نخستین تجربه خود در ارتباط با حیوانات را از این طریق می آموزند.
عبدی در عین حال تاکید کرد: سازمان دامپزشکی کشور با عرضه هرگونه خزندگان، دوزیستان و حلزون ها مخالف است.
وی به مردم توصیه کرد: ماهیان زینتی را از مراکز مجاز و معتبر، آکواریوم فروشی ها، پایانه های میوه و تره بار یا اماکن مشخص شده توسط سازمان دامپزشکی تهیه کنند و هنگام خرید نیز به ظاهر ماهی توجه داشته باشند.
وی یادآور شد: درصورت تماس دست کودکان با آب یا ماهی -هرچندسالم- باید فوری دست و صورت کودک را با آب و صابون شست و از دستمالی کردن چشم، دهان و صورت خودداری کرد.

 

 

نظر شما
ادامه