کد خبر: ۵۲۵۴۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر محمدحسین انصاری‌فر» افزود: دامپزشکی ما در وضعیت خوبی نیست، چراکه وضعیت سلامت و بهداشت ما در وضعیت خوبی قرار ندارد ...

حکیم مهر: مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور ضمن انتقاد از وابستگی مالی کارشناسان بهداشت به کشتارگاه‌ها، گفت: فردی که وضعیت بهداشت کشتارگاه را بررسی می‌کند نباید حقوق خود را از کشتارگاه اخذ کند، بلکه باید از دولت حقوق دریافت کند.

به‌گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محمدحسین انصاری فر» ظهر امروز در همایشی که به‌مناسبت روز دامپزشکی در اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی برگزار شد، رانت خواری را عامل ایجاد مشکلات فراوان خواند و گفت: چنانچه ساختارها به درستی چیده شده باشد، جلوی بسیاری از تخلفات گرفته می‌شود.

مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور، اظهار کرد: دامپزشکی ما در وضعیت خوبی نیست، چراکه وضعیت سلامت و بهداشت ما در وضعیت خوبی قرار ندارد؛ البته اوضاع بدی نداریم، اما در مقایسه با آمار جهانی جایگاه ما خوب نیست.

وی در ادامه ضمن انتقاد از وابستگی مالی کارشناسان بهداشت به کشتارگاه‌ها، عنوان کرد: فردی که وضعیت بهداشت کشتارگاه را بررسی می‌کند نباید حقوق خود را از کشتارگاه اخذ کند، بلکه باید از دولت حقوق دریافت کند.

انصاری‌فر ادامه داد: ما پروژه 150 هزار میلیارد تومانی به نام طرح جامع سلامت داریم و تنها چیزی که مورد توجه نیست سلامت است، چراکه بر درمان تاکید شده است.

مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور بیان کرد: یکی از محققان استرالیا که به ایران سفر کرده بود عنوان می‌کرد مدیر بخش تحقیقات دامپزشکی این کشور هستم، اما طبق قانون اجازه تزریق به موش را ندارم و باید دامپزشک این کار را انجام دهد؛ این در حالی است که در ایران این اقدام انجام می‌شود.

وی بر قانون مداری تاکید و تصریح کرد: باید قوانینی را تصویب کنیم و پای آن بایستیم.

انصاری‌فر در بخش دیگری از سخنان خود بر انتخاب رئیس نظام دامپزشکی توسط مردم تاکید و اظهار کرد: مردم بهتر می‌توانند با توجه به شایسته سالاری فردی را برگزینند که مثمر ثمر باشد.

مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور، خراسان رضوی را جزو استان‌های شاخص کشور دانست و ابراز کرد: پس از تهران، هر اتفاقی که در خراسان رخ می‌دهد برای مسؤولان شاخص است، به همین دلیل بیشترین سفرها به این استان صورت می‌گیرد؛ امید ما به خراسان رضوی است.

وی یکی از ابزارها و شاخصه‌های رشد جامعه را رشد نهادها و نظام‌ها دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه نظام دامپزشکی، مهندسی و پزشکی بالنده نشود این می‌شود که 90 درصد بودجه دولت به بودجه جاری منتقل شود.

انصاری‌فر گفت: یکی از دلایلی که برخی سرمایه‌های مختلف را به تاراج می‌برند، تصدی‌گری دولت است؛ چنانچه امور به دست خصوصی باشد مردم اجازه این دخل و تصرف‌ها را نمی‌دهد.

مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور یکی از عوامل ضربه به دامپزشکی را نبود سازگاری و هماهنگی بین رئیس دامپزشکی و رئیس نظام دامپزشکی استان‌ها خواند و افزود: خوشبختانه با توجه به اینکه مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی پیش از این رئیس نظام بوده، این مشکلات در این استان به چشم نمی‌خورد.

وی تاکید کرد: دنیای امروز حتی با دنیای 10 سال پیش تفاوت دارد، دنیای امروز از مدیریت فردی به سمت مدیریت مشارکتی در حرکت است، حتی چنانچه در خانواده‌ها هم مسؤولیت‌ها تقسیم نشوند با مشکل مواجه می‌شویم چه برسد به کشورها.

انصاری‌فر یکی دیگر از عوامل پیشرفت را همخوانی تحولات دانست و یادآور شد: چناچنه تدابیر ما با تحولات همخوانی نداشته باشند قطعا با مشکلات عدیده مواجه می‌شویم.

نیازمند سند همکاری بین دستگاهی در حوزه دامپزشکی هستیم

در ادامه مدیرکل دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: یک جامعه سالم ارکان مخصوص به خود را دارد و یکی از ارکان اصلی آن غذای سالم است و افسران این میدان دامپزشکان هستند.

«غلامعلی صادقی» بر نقش دامپزشکان و دامداران در این راستا تاکید و تصریح کرد: غذای سالم هم سلامت جسم و هم تضمین کننده سلامت روح است و چنانچه جامعه‌ای این دو سلامت و امنیت را مورد تاکید  و توجه قرار دهد، می‌تواند به‌گام برداشتن برای رسیدن به آینده‌ای سالم امیدوار باشد.

وی بر نقش دامپزشکان خراسان رضوی در سلامت مجاوران و زائران اشاره کرد و ادامه داد: طبق بررسی‌ها در حوزه سلامت و قیمت نسبت به میانگین دیگر استان‌ها موفق بوده‌اید که جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرکل دادگستری خراسان رضوی به هماهنگی دستگاه‌ها در خراسان رضوی به منظور در اختیار گذاشتن غذای سالم به مردم اشاره و خاطرنشان کرد: شرایط امروز استان هم در بخش دامپزشکی و دامداری و هم در بخش‌های توزیعی مثبت است.

صادقی اظهار کرد: باید سندی تشکیل و در آن جایگاه نهادها و دستگاه‌ها و  مردم مشخص شود، البته ما هم در این راستا مطالبات داریم.

وی ابراز کرد: چنانچه این سند را با محوریت اداره کل دامپزشکی و دیگر دستگاه‌ها آماده کنیم می‌توانیم به استان‌های دیگر هم ارائه دهیم.

کمک به‌رونق تولید نیاز امروز جامعه است

در ادامه این همایش مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی بر نقش دامپزشکی در اقتصاد، معیشت و سلامت انسان تاکید کرد و گفت: به اذعان مسؤولان در صورت نبود دامپزشکان امروز دچار مشکلات عدیده‌ای در خصوص بیماری‌های بین دام و انسان بودیم.

«دکتر احمد شریعتی» تاکید کرد: چنانچه امروز در واردات و صادرات نقش داریم به واسطه تجربیاتی است که دامپزشکان ما ارائه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید به رونق تولید کمک کرد این امر را نیاز امروز جامعه ایرانی دانست.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی بر مقاومت بر تحریم‌های ظالمانه‌ای که توسط دشمن ایجاد شده تاکید و تصریح کرد: دامپزشکی با وجود تمامی مشکلات موجود، اما سعی کرده در سال‌های اخیر با کمترین تعرفه‌ها و خسارات و با کمک به رونق تولید راه خود را ادامه دهیم.

گفتنی است؛ در این مراسم از «دکتر محسن دستور» و «دکتر شاهین فیروزی» به عنوان پیشکسوتان و نخبگان این عرصه تقدیر شد.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معتمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
4
بسیار ممنون هستیم از سخنان به جا و به حق جنابعالی.

اما جناب اقای انصاریفر دیگر همه ما این سخنان و این حرفها را از بر شده ایم. اجرایی کردن و عملیاتی کردن این سخنان اصل موضوع است. بچه خردسال هم میداند حقوق مسئول فنی نباید از طریق کارفرما اخذ شود. چندین سال است همه برای جلب توجه در سخنرانی های خود این موضوع را نشانه میگیرند که فقط نمکی است بر زخم مسئولین فنی.

به عمل کار برآید ....
پاسخ ها
هاشم خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
درود
جناب دکتر انصاریفر؛
دوصد گفته را چون نیم کردار نیست...
شما اگر همون وظیفه قانونی خودتون مثل ارتباط اصولی بین اعضا با ریاست را جدی و نه شفاهی و بی اثر؛پیگیری کنید؛خیلی ثواب کرده اید.
N
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
3
باسلام دکترجان تنهااشخاصی این موضوع راپیگیر می‌شوند که سلامت جامعه برایش مهم باشد این مسیرغلط خیلی از همکاران رابه بیراهه کشانده هرچند بیشترشان دست خودشان نیست بخاطر عدم بیکارمجبورند ازکارفرماهمایت کنند اما برای خیلی‌ها خوش میگذره باکارفرمابودن من افتخار میکنم که شجاعانه این موضوع بسیاربسیارمهم‌رااعلام کردید انشاالله نتیجه بخش باشد.
من ناظر بهداشتی یک کشتارگاه بودم و شانزده ماه شب تاصب بیخوابی کشیدم وباافتخار ب سلامت مردمان وهمنوعان فعالیت کردم و همیشه درعملکردم بخاطر بهبود کیفیت محصولات خروجی ازکارفرما تذکرمیگرفتم ولی متاسفانه کشتارگاه شروع ب کشتار مرغ مادر وبسته بندی ب عنوان مرغ گرم وعرضه ب بازارنمودند تاریخ جگرهای منجمد رادین کاری ران‌های منجمد را ب گرم تبدیل میکردند وواردبازارمیکردندبا اینکه صورت جلسه شد و همکاران اداره نیز مشاهده نمودند ولی متاسفانه کارفرما مرا اخراج کرد و هیچ کس یاریگرم نشد الان چهارماه است بیکارم ودنبال بیمه بیکارم بقران بخاطر انجام وظیفم بخاطرحفظ سلامت مردم جای تشویق داشتم یا حقم این بود بیکارشوم امیدوارم این مشکلات حل شود نبخاطرامنیت شغلی بلکه بخاطر سلامت خانواده هایشان.

تشکر از تک تک همکاران دامپزشک و حکیم مهر که با ایجاد پل ارتباطی و..در جایگاه خود نقش بسزایی دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
2
ان شالله هر چه زودتر به مدد همین همکاران .یاری خداوند قطع وابستگی مالی مسولین فنی کشتارگاها وکارفرمایان هر چه سریعتر انجام شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
2
حرف زدن ک خیلی خوبه ولی عمل کردن سخته
اقای دکتر تعرفه ها چی شد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
3
................. چند ساله فقط حرفهای تکراری یه بار هم عملیش کنید (دامپزشک مسئول فنی کشتارگاه)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
1
با تشکر از حسن نظر و بجای اقای انصاری فر . من از طرف همه مسوولین فنی زحمتکش کشور از جنابعالی می خواهم اگر بهداشت جامعه برای شما مهم است پیگیر این قضیه باشید و به سرانجام برسانید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
1
دولت حقوق کارکنان خودش و نداره بده ضمنا این حرفها سالهاست که زده میشه ولی عمل نمیشه در صورتی که اصلا کار سختی نیست بسیار راحت انجام میشه ولی وزارت و سازمان دامنپزشکی همیشه طرف تولید کننده رو میگیره و سلامت مردم براشون ارزشی نداره
نظر شما
ادامه