کد خبر: ۵۲۵۱۶

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: سازمان دامپزشکی بر حلال و حرام بودن دام و طیور نگاه دقیقی دارد و بر کیفیت ذبح دام نیز نظارت می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده» شامگاه یکشنبه در دیدار رییس سازمان دامپزشکی کشور با وی افزود: حضور دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی نیز این است که بسیاری از ماموریت ها در حوزه ذبح شرعی و حلال وحرام بودن دام انجام می دهند.

وی با اشاره به درخواست رییس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص استفاده از ظرفیت روحانیت برای بیان کارکرد این سازمان به مردم بیان داشت: در حوزه روحانیت آن طور که باید هنوز نتوانستیم رسالت خود را خوب به جامعه تبیین کنیم.

امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: از ظرفیت علما و روحانیان مستقر در روستاها نیز به خوبی استفاده نکردیم و مأموریت و تکلیف شان را مشخص نشده است.

عبادی زاده گفت: یک روحانی علاوه بر وظایف خود باید کارکرد اجتماعی داشته باشد و در عرصه بهداشت و سلامت مردم و تشویق آنها به سمت اشتغال و کار مولد در روستا و محله راهبری کنند.

وی اضافه کرد: وقتی امام جمعه و روحانیت موفق باشند می توانند با رایزنی با دیگر دستگاه ها از جمله دامپزشکی به رشد تولید و اقتصاد کشور کمک کنند  که در گام دوم انقلاب به این سمت حرکت خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان یادآورشد: رویکرد جدید ما نیز از سال آینده توجه به مسایل کیفی مساجد و خانه های عالم است که مساجد را عمران و آباد کنیم.

دامپزشکی تضمین کننده غذای مردم از مزرعه تا سفره 

رییس سازمان دامپزشکی کشور نیز گفت: این سازمان تضمین کننده غذای مردم از مزرعه تا سفره در حوزه پروتئین گیاهی و حیوانی از نظر شرعی و بهداشتی است تا سالم در اختیار مردم قرار دهد.

«دکتر علیرضا رفیعی پور» افزود: اگر سلامت دام و طیور به لحاظ بهداشتی و شرعی تضمین نشود می تواند سلامت مردم را تهدید کند.

وی بیان داشت: یکی دیگر از فعالیت های سازمان دامپزشکی فرهنگ سازی و آگاه سازی به جامعه هدف که همان تولیدکنندگان دام و طیور و عسل، حوزه کشتارگاه ها و شرکت های تولید، توزیع و عرضه است.

این مسوول یادآور شد: سازمان دامپزشکی مسئول حفظ جان و مال مردم است که از  امامان جمعه و جماعت و روحانیت می خواهیم از تربیونی که در اختیار دارند ما را در رسیدن به این مهم یاری کنند.

رفیعی پور گفت: سازمان دامپزشکی کشور بین ۶۰۰تا ۷۰۰ مکان و واحد خدمتی را تحت پوشش دارد. سازمان دامپزشکی کشور ۴۰ هزار نیرو دارد.

14 مهر روز ملی دامپزشکی نامگذاری شده است.

 

نظر شما
ادامه