کد خبر: ۵۱۷۱

حکیم مهر - مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد گفت : هم اکنون ساخت مسیر اسب سواری به طول 5 کیلومتر با پیشرفت 80 درصدی دنبال می شود و در نظر داریم با توسعه این مجموعه ، بخش مسابقات اسب سواری را نیز در کنار آموزش به شهروندان راه اندازی کنیم.
بهنام اتابکی، مدیرعامل شرکت نوسازی اراض عباس آباد با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه مجموعه سوارکاری اراضی عباس آباد، اسب را فصل مشترک بین انسان و طبیعت خواند و ابراز داشت : هنگامی که مردم شهرزده، اسب را در قلب تهران تماشا می کنند، نوعی بازگشت به طبیعت برای آن ها به شمار می رود، این در حالی است که هم اکنون 60 باشگاه سوارکاری در اطراف تهران وجود دارد اما تمامی این باشگاه خارج از محدوده شهری هستند و مجموعه سوارکاری اراضی عباس آباد تنها باشگاه اسب سواری داخل شهر به شمار می رود.
وی ادامه داد: هم اکنون آموزش اسب سواری در مجموعه اسب سواری اراضی عباس آباد دنبال می شود که این آموزش برای بانوان به وسیله مربی خانم و برای آقایان نیز به وسیله مربی آقا انجام می شود.
اتابکی به استقبال چشمگیر بانوان تهرانی از مجموعه سوارکاری اشاره کرد و گفت: ورزش سوارکاری ورزشی کاملا پوشیده است و خانم ها با حجاب کامل سوار بر اسب هستند، علاوه بر این این ورزش از سوی پیامبر اکرم(ص) نیز تاکید شده است.
وی خاطر نشان ساخت: هم اکنون زمینی که در پشت مجموعه اسب سواری اراضی عباس آباد قرار دارد، به پارکینگ خودروهای فرسوده تبدیل شده است که با پیگیری شدن کارهای تملک این زمین، مجموعه سوارکاری در آنجا ساخته می شود.
مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد به پیگیری کارهای تفریحی با اسب در این مجموعه اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم مسابقات پرش و مانژ را نیز به مرور پیگیری کنیم.
اتابکی در ادامه با بیان اینکه «برنامه ریزی برای بهره برداری از مجموعه سوارکاری به دو صورت تفریحی و آموزشی انجام شده است»، گفت: هم اکنون از این مجموعه استفاده تفریحی می شود اما قصد داریم تا بخش مسابقات و اموزش حرفه ای را نیز در این مجموعه دنبال کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد تا با تملک زمین های اطراف مجموعه سوارکاری، ساخت این مجموعه شتاب بگیرد.
مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد همچنین بخش های مختلف مجموعه سوارکاری را برشمرد و اظهار کرد: یک قسمت زمین مانژ است که با دارا بودن مساحت 4 هزار متری، جزو مانژ های بزرگ تهران به شمار می رود.
اتابکی همچنین مسیر اسب سواری به طول 5 کیلومتر را از دیگر بخش های این مجموعه خواند و از پیشرفت 80 درصدی این مسیر سوارکاری خبر داد.
وی افزود: اصطبل این مجموعه نیز با ظرفیت 30 تا 35 اسب بر اساس جثه اسب ها ساخته شده که در کنار مجموعه مانژ مورد استفاده قرار می گیرد.
به گفته اتابکی هم اکنون تمامی زیرساخت ها برای مجموعه سوارکاری اراضی عباس آباد وجود دارد و با این زیرساخت ها، فدراسیون سوارکاری اجازه بهره برداری از این مجموعه را به شهرداری تهران خواهد داد.
 

 

نظر شما
ادامه