کد خبر: ۵۱۶۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه صنعت دامی، آمایش سرزمینی است ...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: هم‌اکنون میزان تولید محصولات دامی اعم از گوشت سفید و قرمز، عسل، تخم مرغ، شیر و لبنیات 15 میلیون تن است که سه میلیون آن مازاد مصرف است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» امروز در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی سراسر کشور که در هتل آنای ارومیه برگزار شد اظهار کرد: در حوزه دامپزشکی، بهره‌وری و امنیت غذایی که دور رکن اقتصاد مقاومتی است دنبال شده و اقتصاد مقاومتی و رونق تولید با مدیریت بهداشتی محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشورمان سابقه 90 ساله در صنعت دامی دارد، تصریح کرد: امسال محصولات دامی همچون شیر، عسل و آبزی از کشور صادر شده و برای توسعه صنعت دامی نیز سه مولفه مورد نیاز است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: یکی از مهمترین این مولفه‌ها آمایش سرزمینی است که اگر نباشد، تراکم بیش از حد تولید در یک نقطه یا پراکندگی تولید در نقطه دیگر اتفاق افتاده که خود سبب مشکلات بسیاری می‌شود.

وی افزود: بی‌تردید تراکم بیش از حد تولید در یک نقطه سبب تولید بیماری شده و هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد.

رفیعی پور با اشاره به اینکه برای خودکفایی در تولید باید وابستگی به نهاده‌های دامی کاسته شود اظهار کرد: در حوزه دام، اسپرم وارداتی در کشور استفاده شده که خود نوعی وابستگی است که یا باید حذف، یا کاهش یابد.

وی با تاکید بر حمایت از تولیدکننده گفت: سازمان دامپزشکی باید در همه شرایط کمک‌کار و تسهیل‌گر تولیدکننده باشد تا رونق تولید شکل گرفته و در نتیجه منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تحقق یابد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با ابراز خرسندی از اینکه در حوزه تولید واکسن دامی به خودکفایی رسیده و کشورمان 96 درصد واکسن را خود تولید می‌کند، افزود: این در حالی است که تولید واکسن طیور تنها 30 درصد داخلی بوده و بقیه وارداتی است.

وی اظهار کرد: برای خودکفایی در تولید واکسن طیور، سازمان دامپزشکی آمادگی داشته چون سالانه 10 میلیارد «دز» واکسن طیور در کشور به مصرف رسیده و سبب خروج ارز می‌شود.

رفیعی پور با تاکید بر اینکه رونق تولید تنها با کنترل بیماری رخ می‌دهد تصریح کرد: در سال 97 به نسبت سال 96، بیماری راهبردی در کشور 35 تا 75 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد گوشت قرمز در کشور وارداتی است گفت: در سالیان آینده میزان تولید گوشت قرمز به 950 هزار تن می‌رسد و همچنین خوشبختانه در تولید گوشت سفید، از تولید مازاد برخوردار بوده و هیچ وارداتی در این حوزه وجود ندارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه اظهار کرد: هم‌اکنون میزان تولید محصولات دامی اعم از گوشت سفید و قرمز، عسل، تخم مرغ، شیر و لبنیات 15 میلیون تن است که سه میلیون آن مازاد مصرف است.

وی افزود: هم‌اکنون جمعیت دامی کشور 55 میلیون راس است که هشت میلیون راس آن دام سنگین هستند
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
1
آمار 900 هزار تن تولید گوشت قرمز داخلی فقط روی کاغذ است. مگر شما در جامعه ما زندگی نمی کنید!
با کمال تاسف اکثریت خانواده های کشورمان توان خرید یک گوشت 120 هزار تومانی را در ماه ندارند و گوشت قرمز گرم مشهور ایرانی بر سفره مردم ایران مدتهاست که به چشم نمی خورد! جمعیت روستانشین کشور سال به سال در این 40 سال وزارت های کشاورزی سابق و جهادکشاورزی کمتر و کمتر شده است به طوری که در آمار 1395 به 26 درصد کاهش پیدا کرده و مطمئنا الان هم با این روند فاجعه بار پس از گذشت 3 سال به زیر 25 درصد رسیده است؟؟؟!!
جناب آقای دکتر رفیعی پور مگر شما وزیر جهادکشاورزی هستید که ...................؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
2
ـآخه عزیزم
آمار تولید متولی دیگری دارد بنام معاونت امور دام

بهتر است در حوزه خودمان صحبت کنیم
نظر شما
ادامه