کد خبر: ۵۱۵۹

حکیم مهر - یک متخصص علوم دامی با تاکید بر اینکه باید یارانه شیر در اختیار تولیدکننده قرار گیرد، افزود: باید با کاهش هزینه‌های تولید کاری کنیم که شیر با قیمت پایین به بازار عرضه شود تا تمام مصرف‌کنندگان بتوانند از آن استفاده کنند.

دکتر عباسعلی ناصریان با بیان اینکه باید هزینه تولید در بخش دامپروری پایین بیاید، افزود: در حال حاضر در دامداریها به دلیل افزایش هزینه‌ها، تولید بسیار دشوار شده و برای دامداران صرفه اقتصادی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اقتصادی نبودن یک صنعت و نداشتن سود منطقی در آن باعث تعطیل شدن آن صنعت می‌شود، ادامه داد: دامداری‌ کاری است که دولت می‌تواند با کمی حمایت از آن این صنعت را رونق داده و از طریق آن ایجاد اشتغال کند.

ناصریان با بیان اینکه تولید شغل در بخش صنعت بسیار دشوار و هزینه‌بر است، اضافه کرد: این در حالی است که در صنعت دامپروری اشتغالزایی با کمی حمایت امکان‌پذیر است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه هنوز مصرف شیر در کشور ما نسبت به کشورهای توسعه یافته در سطح پایینی قرار دارد، گفت: با توجه به ظرفیتهای موجود در کشور باید تولیدکنندگان را تشویق کنیم تا تولید شیر از روند افزایشی در کشور برخوردار شود چراکه پروتئین‌های فرآورده‌های لبنی می‌توانند جایگزین پروتئین‌های حیوانی شوند ضمن اینکه از نظر سلامتی و بهداشتی عمومی نیز بسیار سودمند هستند.

وی تاکید کرد: باید برای رونق و توسعه گاوداریها و تولید شیر در همه جنبه‌ها، سیاست‌های حمایتی و تشویقی داشته باشیم و باید کاری کنیم که هزینه تولید کم شود و با عرضه شیر ارزان به بازار تمام مردم بتوانند از شیر مصرف کنند.

او با تاکید بر اعطای یارانه شیر به تولیدکننده، اظهار کرد: اعطای یارانه به بخش تولید باعث رونق تولید شده و در عین حال باعث بالا بردن سطح تولید می‌شود.

 

نظر شما
ادامه