کد خبر: ۵۱۰۳۷

حکیم مهر: معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور با هشدار در خصوص ذبح دام در منازل گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو در آستانه عید قربان مردم بعد از ذبح دام در مراکز مجاز بابد لاشه دام را ۲۴ ساعت در سردخانه نگهداری و بعد مورد استفاده قرار دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، «دکتر کریم امیری» در خصوص کشتار دام در آستانه عید قربان اظهار کرد: به مردم توصیه می‌شود به هیچ عنوان دام را در منازل کشتار نکنند و دام را از مراکزی که سازمان دامپزشکی اعلام میکند خریداری کنند.

وی افزود: با خرید دام از مراکز مجاز این اطمینان حاصل می‌شود که نوبت سم پاشی دام‌ها انجام شده و کنه‌ها که عامل اصلی شیوع بیماری تب کریمه کنگو محسوب می‌شوند در بدن این دام‌ها وجود ندارند.

معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی تاکید کرد: دام‌ها یک روز قبل از استفاده باید به کشتارگاه‌های مجاز برده شود و بعد از ذبح، ۲۴ ساعت در سالن پیش سرد سردخانه نگهداری شود.

امیری خاطرنشان کرد: نگهداری ۲۴ ساعته لاشه حتما باید در دمای یخچال صورت گیرد تا جمود نعشی طی شود و بعد از اسیدی شدن لاشه اگر ویروسی وجود دارد از بین رود.

مردم توصیه ها را جدی بگیرند

وی با اشاره به اینکه فصل گرما زمان شیوع بیماری تب کریمه کنگو است عنوان کرد: با همزمان شدن فصل گرما و عید قربان بهتر است مردم توصیه‌ها را جدی بگیرند تا با مشکلی روبرو نشوند.

معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی در خصوص شیوع این بیماری در مقایسه با سال گذشته گفت: خوشبختانه در سال جاری به دلیل آگاهی مردم این بیماری تا حدودی کاهش یافته است.

کاهش تعداد فوتی های بیماری تب کنگو نسبت به سال گذشته

امیری با بیان اینکه تا به امروز ۸۰ نفر به این بیماری مبتلا شدند خاطرنشان کرد: تا به امروز ۵ نفر در اثر بیماری فوت شدند که نسبت به سال گذشته یک نفر کمتر بوده است.

 
نظر شما
ادامه