کد خبر: ۵۱۰۰۸


معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی گفت: بنابر آمار وزارت بهداشت تاکنون ۷۳ نفر در ۱۴ استان کشور به تب کریمه مبتلا شدند که حدود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر کریم امیری» معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی درباره آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو اظهار کرد: بنابر آمار وزارت بهداشت تاکنون ۷۳ نفر در ۱۴ استان کشور به این بیماری مبتلا شدند که حدود ۵ نفر آن‌ها جان خود را از دست دادند.

وی افزود: با توجه به توصیه‌های سازمان دامپزشکی و رعایت دستورالعمل ها، تعداد مبتلایان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

امیری ادامه داد: همه ساله با گرم شدن هوا و آغاز فعالیت کنه ها، شاهد شیوع بیماری تب کریمه کنگو هستیم، از این رو سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت در تلاشند تا با افزایش آگاهی و هشیاری مردم، تعداد مبتلایان را کاهش دهند.

این مقام مسئول در توصیه‌ای به افراد گفت: با توجه به آنکه کشتارگاه‌ها آمادگی لازم برای کشتار دام درعید قربان و نگه داری لاشه به مدت ۲۴ ساعت در سردخانه‌ها را دارند، از این رو به افراد توصیه می‌شود که از کشتار دام در منازل خود اجتناب کنند. ضمن آنکه از مصرف جگر به صورت خام یا نیم پز به سبب احتمال آلودگی به بیماری پرهیز کنند.

وی با تاکید این مسئله که دولت باید سم یارانه‌ای در اختیار دامداران قرار دهد، بیان کرد: دامداران در صورت رویت کنه‌ها نسبت به سم پاشی اقدام کنند.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی در پایان در توصیه‌ای به دامداران گفت: افرادی که شغل آن‌ها در ارتباط با دام است، باید دقت کنند تا با کنه مواجه نشوند چرا که امکان گزش و انتقال ویروس در محیط وجود دارد، ضمن آنکه دامداران همواره نسبت به سم پاشی اسطبل‌های خود اقدام کنند.


نظر شما
ادامه