کد خبر: ۵۰۹۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰ نفر مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو در کشور درمان و پنج نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی مدیران مالی ادارات کل دامپزشکی سراسر کشور در سنندج، با بیان اینکه تب کریمه کنگو در حال حاضر در سراسر کشور تحت کنترل است، افزود: از این پنج فوتی، سه مورد مربوط به استان سیستان و بلوچستان، یک مورد مربوط به استان گیلان و یک مورد مربوط به استان اردبیل بوده است.

وی با اشاره به اینکه فصل شروع بیماری تب کریمه کنگو بهار و تابستان است، اظهار داشت: دامپزشکی کردستان با توجه به عملکرد بسیار خوبش در راستای اقدامات پیشگیرانه در این حوزه موفق به کسب مقام نخست کشوری در حوزه ارزیابی تخصصی و عمومی شده است.

رفیعی پور یادآور شد: سال گذشته نیز در همین مدت زمان بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر به این بیماری مبتلا شده بودند که ۵ تا ۱۰ نفر شان فوت شدند.

وی با اشاره به اینکه با وقوع سیل در ابتدای سال جاری و درگیر شدن ۲۵ استان کشور پیش بینی می شد با تشدید شیوع برخی بیماری های دامی مواجه شویم، اضافه کرد: به دلیل اقدامات به موقع و واکنش سریع سازمان دامپزشکی در استان های بحرانی، امسال با کاهش بروز بیماری حتی نسبت به سال گذشته نیز مواجه هستیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص علت کاهش شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور گفت: کاهش کشتار غیرمجاز دام، ارائه آموزش های لازم، سمپاشی جایگاه و بدن دام و کشتار دام در کشتارگاه از جمله عوامل مهم این کاهش است.

رفیعی پور با اشاره به اینکه فصل شروع بیماری تب کریمه کنگو بهار و تابستان است، افزود: دامپزشکی کردستان در این زمینه بهترین عملکرد را داشته و به همین خاطر رتبه یک ارزیابی تخصصی و عمومی کشور را کسب کرده است.

در این گردهمایی از چند سامانه کشوری سازمان دامپزشکی برای تسهیل در روند انجام کارهای این سازمان رونمایی شد.
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
1
من اگه معنی و مفهوم این روش آمار دهی در خصوص تلفات انسانی را می فهمیدم یک هفته روزه مستحبی به نیت شکر می گرفتم!
5تا10 نفر انسان فوت شده اند یعنی چه؟
انسان ارزشمند تر از این است که محدوده برای تلفات آن تعیین بشه
چرا دقیق اعلام نمی کنید چند نفر؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
التماس دعا
ولی هوا خیلی گرمه!
ثوابش بیشتره
نظر شما
ادامه