کد خبر: ۵۰۳۴

حکیم مهر - همایش ملی فرآوری و بهداشت فراورده‌های شیلاتی، باهدف ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در بندر انزلی برگزار شد.

دکتر خانی‌پور، دبیر کمیته علمی همایش با اشاره به این که همایش از 26 بهمن ماه امسال آغاز شده و هم اکنون در حال برگزاری است، ارتباط بین متخصصان و پژوهشگران برای توسعه و ارتقای صنعت آبزی‌پروری و عرضه تحقیقات انجام شده در مباحث فرآوری آبزیان و بهداشت و سلامتی فراورده‌های شیلاتی را هدف برگزاری همایش اعلام کرد.

وی افزود: در این همایش، پژوهشگران و مسؤولان شیلات 15 استان کشور حضور دارند.

به گفته وی، در این همایش 40 سخنران در 10 پنل تخصصی به ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی خود می‌پردازند. همچنین 300 مقاله به صورت پوستر با موضوعات فناوری نوین آبزیان ارائه می‌شود.

دبیر علمی کمیته همایش فرآوری و بهداشت فرآورده‌های شیلاتی در ادامه به میزان کم مصرف آبزیان در کشور اشاره کرد و گفت: عرضه آبزیان تازه به شیوه سنتی و غیر بهداشتی و به صورت باز و گل آلود در سالهای طولانی، باعث شده که شاهد 30 درصد ضایعات و 50 درصد زائدات در مصارف خانگی باشیم که با انجام فرآوری و بسته‌بندی آبزیان، علاوه بر افزایش تمایل مصرف می‌توانیم از دور ریز و ضایعات این پروتئین ارزشمند تا میزان قابل ملاحظه‌ای جلوگیری کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که برگزاری این همایش، سرآغازی برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی در زمینه توسعه دانش و صنعت آبزی‌پروری در کشور باشد.

 

 

نظر شما
ادامه