کد خبر: ۴۹۷۵

حکیم مهر - در حالیکه به تازگی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در اطلاعیه‎ای به مرغداران درباره آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هشدار جدی داده است ، رئیس سازمان دامپزشکی معتقد است کشور با تهدید درباره آنفلوآنزا روبرو نیست.

دکتر سید محسن دستور در حاشیه سفر یک روزه اخیر خود به استان مرکزی گفت : جمعیت طیور کشور نیز امسال با تهدید آنفلوآنزا مواجه نیست و تنها در حد محدودی عوارض تنفسی در بین طیور مشاهده شده است.
گفتنی است همزمان با نوسانات حرارتی و بروز موج سرما، اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در بهمن ماه سالجاری خطر بروز بیماری های تنفسی، از جمله آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را جدی دانست و به مرغداران و پرورش دهندگان طیور در تمامی نقاط استان هشدار جدی داد.
رئیس اداره مبارزه با بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان، از مرغداران این استان خواست تا ضمن هوشیاری کامل، کلیه دستورالعمل های بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی را رعایت کنند و در صورت بروز هرگونه تلفات، مراتب را در سریع ترین زمان ممکن به نزدیک ترین مرکز دامپزشکی محل سکونت خود اطلاع دهند و یا از طریق سامانه پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان به شماره 30009900662462 موارد را اطلاع رسانی کنند.
این در حالیست که اخیراً دکتر گویا رئیس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت نیز با اعلام بی اطلاعی از وضعیت آنفلوانزا در پرندگان و حیوانات ، اعلام وضعیت آنفلوآنزا در بین طیور یا حیوانات را در صلاحیت سازمان دامپزشکی دانسته و از عدم بروز موارد انسانی آنفلوانزای پرندگان در کشورمان از آغاز سالجاری تاکنون خبر داده است.

 

 

نظر شما
ادامه