کد خبر: ۴۹۶۰۶

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار از شناسایی کانون بیماری هاری در یکی از روستاهای این شهرستان خبرداد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر ولی الله جغتایی» اظهار کرد درپی گزارش واصله در خصوص یک مورد حیوان گزیدگی در یکی از مناطق شهرستان، اکیپ مبارزه با بیماریهای مشترک بین حیوان و انسان به محل وقوع حادثه اعزام گردید و طی عملیات صورت گرفته، نمونه برداری از یک قلاده سگ تلف شده صورت پذیرفت و نمونه اخذ شده جهت آزمایش به موسسه انیسیتو پاستور ایران ارسال گردید که نتیجه آزمایش حاکی از مثبت بودن بیماری هاری در این قلاده سگ بوده است.

وی درادامه افزود هاري يك بيماري ويروسي كشنده است كه مخصوص گوشتخواران اهلي و وحشي بوده و انسان وساير حيوانات خونگرم پستاندار به طور تصادفي و غالباً از طريق گزش به آن مبتلا مي شوند. این بیماری یکی از خطرناک ترین بیماریهای قابل انتشار از حیوان به انسان می باشد که پیشگیری از آن همه ساله در دستور کار دامپزشکی قرارمی گیرد.

دکتر جغتایی گفت: عملیات واکسیناسیون سگ های گله و صاحبدار در سطح شهرستان از ابتدای سال  1398 به مرحله اجرا  درآمده است که تاکنون 709  قلاده سگ بر علیه این بیماری مهلک واکسینه شده اند. لذا توصیه می گردد دامداران روستایی و صاحبان سگ های گله، برای ایمن سازی سگ های خود در برابر بیماری هاری، همکاری لازم را با تیم های اعزامی دامپزشکی به عمل آورند.

 

نظر شما
ادامه