کد خبر: ۴۹۶۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:
«دکتر محمدمهدی گویا» افزود: در سال ۹۶ حدود ۱۵۰ هزار مورد حیوان‌گزیدگی داشتیم که این تعداد در سال ۹۷ به ۲۰۷ هزار مورد رسید ...

حکیم مهر: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به سیل اخیر در کشور، موارد حیوان گزیدگی در سال جاری را رو به رشد پیش‌بینی کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمدمهدی گویا» موارد حیوان گزیدگی در سال ۹۷ را تقریباً ۵۰ هزار مورد بیشتر از سال ۹۶ معرفی کرد و گفت: در سال ۹۶ حدود ۱۵۰ هزار مورد حیوان گزیدگی داشتیم که این تعداد در سال ۹۷ به ۲۰۷ هزار مورد رسید.

وی با اشاره به وقوع سیل در ابتدای سال جاری نیز افزود: با توجه به اتفاقات اخیر بویژه در سه استان درگیر با سیل، پیش‌بینی می‌کنیم که آمار حیوان گزیدگی در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

گویا با بیان اینکه در همین راستا و در سال گذشته شش مورد ابتلا به هاری انسانی گزارش شده بود، ادامه داد: البته امسال تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ابتلا به هاری انسانی حتی در مناطق سیل‌زده نداشته‌ایم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تمام موارد مبتلا به هاری انسانی در سال گذشته توسط سگ‌های ولگرد گزیده شده‌اند، گفت: از همین رو یکی‌از فعالیت‌های مهم شهرداری‌ها، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد بویژه در استان‌هایی است که موارد حیوان گزیدگی در آنها زیاد است.

گویا ادامه داد: طبق گزارشات واصله بیشترین موارد حیوان گزیدگی مربوط به استان تهران است که با توجه به جمعیت ساکن در شهر تهران این اتفاق طبیعی است. همچنین پس از تهران، استان‌های خراسان رضوی، فارس، اصفهان و مازندران به ترتیب بیشترین تعداد حیوان گزیدگی را دارند که در سال ۹۸ و پس از سیل، استان خوزستان به مقام چهارم رسیده است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به ارایه درمان‌ رایگان به افرادی که مورد گزش حیوانات قرار می‌گیرند، در عین حال توصیه کرد: مردم از نزدیک شدن به سگ‌های ولگرد بپرهیزند و به هیچ وجه باعث تحریک و حمله‌ور شدن و گزش حیوانات نشوند. در صورت بروز حیوان گزیدگی نیز سریعا خود را به مراکز بهداشتی درمانی و مراکز پیشگیری و درمان هاری برسانند.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
1
قابل توجه دوستانی که می گفتند مناطق سیل زده عاری از بیماری هست!

شش مورد ابتلا به هاری انسانی ، عدد کمی نیست و نشانگر عملکرد دامپزشکی است.
یعنی 6 انسان جان خود را از دست داده اند. این یعنی قرون وسطی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
0
با سلام وقتی سگهای ولگرد را معدوم نمی کنند وقتی می گویند کشتن سگ هار و سگ ولگرد یک اقدام غیر انسانی است و غیر اخلاقی است همین بلاها سرمان می اید . عزیزان من بیماری هاری یک بیماری صد در صد کشنده است . والا به خدا یک فکری کنید . تو خیلی از استان ها امار گازگرفتگی توسط سگ هار ظرف یکی دوسال اخیر دهها برابر شده . سلامت مردم را فدای احساسات پوچ نکنید
نظر شما
ادامه