کد خبر: ۴۹۶۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - متخصصان نیوزلندی تاکید کردند که مصرف روزانه شیر خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

این متخصصان در آزمایشات بالینی جدیدی دریافته‌اند: کودکانی که هر روز مقادیر مشخصی شیر می‌نوشند در سنین بالاتر و 40 درصد کمتر از سایر همسالان خود در معرض خطر ابتلا به سرطان روده هستند. بر همین اساس نوشیدن نیم لیوان شیر در روز تاثیر محافظت کننده و پیشگیرانه قدرتمندی در برابر این سرطان دارد.

دکتر بریان کوکز، استادیار و کارشناس اصلی این مطالعه تاکید کرد: کلید خاصیت ضد سرطانی شیر در مصرف روزانه و درازمدت آن است.

به گزارش روزنامه دیلی اکسپرس، دکتر کوکز اظهار داشت: نتایج آزمایشات ما تایید کرد که مصرف روزانه شیر در دوران کودکی خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد و این تاثیر احتمالا به دلیل عملکرد کلسیم است.

این کارشناسان معتقدند که کلسیم سلولهای سرطانی را نابود می‌سازد و ذخیره‌ای را در سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌کند که می‌تواند به مقابله با این بیماری کمک کند.

این یافته در چاپ آخر مجله آمریکایی «همه‌گیر شناسی» منتشر شده است.

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
0
0
تکلیف ما رو معلوم کنید به آمریکا اعتماد کنیم یا به استاد دانشگاه امام صادق؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حکیم مهر - عضو هیئت امنای درمانگاه امام صادق‌(ع) قم از سرطان زا بودن استفاده بیش از حد از شیر گاو خبر داد.
دکتر زرین آذر٬ فوق تخصص در بیماریهای دستگاه گوارش ٬ کبد و تغذیه
|
-
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
0
0
منظور کدام شیر است؟ شیر مادر یا شیر گاو ؟
حدس میزنم منظور شیر گاو است.
جالب اینجاست که از بیش از صدها و هزارها تحقیقات و مطالعات معتبری که در مورد مضرات مصرف شیر گاو بخصوص در کودکان به انجام رسیده کمتر خبری در رسانه ها میبیینم ولی آزمایشاتی مانند این ناگهان مرکز خبر قرار میگیرند.
آنچه در این مقاله هم قابل توجه است این استکه مصرف شیر با مصرف کلسیم یکی گرفته شده وچون برخی تحقیقات در مورد نقش مثبت کلسیم در جلوگیری از سرطان روده بزرگ به نتایجی رسیده اند پس به آسانی نتیجه گیری گردیده که مصرف شیر هم بدلیل داشتن کلسیم در جلوگیری از این نوع سرطان نقش دارد.
مصرف مواد حیوانی از جمله شیر بدلیل فقر فیبر غذایی در ایجاد سرطان روده بزرگ نقش اساسی دارند.
تحقیقات فراوانی ارتباط مصرف شیر بخصوص در کودکی را با ایجاد دیابت نوع یک ٬ انواع آلرژی ها از جمله اوتیت میدیا و سینوزیت و آصم ٬ و با بیماری های مختلف روده بزرگ از جمله اسهال ٬ بلغم ٬ کولیتها ی مختلف و انواع سو هاضمه را نشان میدهند.
امروزه به خوبی میدانیم که بهترین غذاها ی ضد سرطان سبزیها و میوه های مختلف میباشند که سرشار از آنتی اکسیدانها و فیتوکمیکالها میباشند که سلولهای سرطانی را نابود میکننند
بهترین منابع کلسیم نه شیر بلکه انجیر ٬ کنجد و سبزیهای سبز با برگهای پهن و استفاده از نور آفتاب برای تولید ویتامین د میباشند.
در خاتمه نه به آمریکا اعتماد کنید و نه به استاد دانشگاه امام صادق. فقط به تجربه خودتان اعتماد کنید. مصرف شیر را قطع کنید تا ببینید که دستگاه گوارش شما وکودکانتان چقدر آرامتر عمل کرده و آلرژی های مختلفتان بهبود مییابند.
یکی از خوانندگان
|
-
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
0
0
افراط در مصرف هر ماده غذایی مضر است.

تأثیر مصرف متعادل شیر در سلامت کودکان امری مسلم است.
مشکلات گوارشی ناشی از مصرف شیر و ماست (که البته مشکلات بسیار کمتری دارد) به خود آنها کمتر مربوط است تا موادی که همراه آنها مصرف می کنیم.

در ضمن نگاهی ساده به میزان کلسیم موجود در دانه کنجد و انجیر نشان می دهد که میزان کلسیم آنها به هیچ عنوان با کلسیم موجود با شیر و ماست قابل مقایسه نیست.

در میان سبزیجات، تقریبا تنها کلم و برگ یونجه (که در برخی از کشورها و در برخی از روستاها به صورت سبزی خوردن استفاده می شود و بسیار مفید و سر شار از مواد معدنی و ویتامینهای مفید است) هستند که کلسیم بسیار قابل توجه دارند.

در ضمن، سرطان یک موضوع چند عاملی است و به سادگی با ذکر یک عامل نمی توان آن را پیشگیری کرد.

علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
0
0
ببخشید ها
اینجا هرکی رسیده یه حرف تند زده

معلوم نیست سایت علمیه یا میدان جنگ


با اندکی برسی ما زندگی خود میفهمیم که تمام خوراکی ها و غذا های ما خود. منبع سرطان هستن

اون از برنج خارجی تراریخته که وارد کشور شده و میوه ها و مغز های تراریخته و روغن ها یی که مواد اولیه ان ها از خارج میاد
تراریخته: یک پروژه شوم که خارجی ها برای ایران کشیدن و سرطان رو وارد کشور کردن تراریخته یک تکنیک باز سازی ژن گیاه یا حیوان هست که میشه بهتر بشه یا بد تر یا روی نسل های اینده تاثیر منفی بذاره
اون هم از نوع غذا خوردن
نه روغن کنجد میخورن نه زیتون نه سبزی و میوه درست
غذایی که حرارت ببینه ویتامینش از بین میره



پس چی باید با سرطان مبارزه کنه ؟


قدیمی ها فقط لبنیات خوردن
ایا سرطان گرفتن؟
نظر شما
ادامه