کد خبر: ۴۷۹۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر


ضعف نظارت دستگاه های مربوطه، موجب خروج گوشت مرغ گرم از زنجان و یا قطعه بندی آن در واحدهای عرضه و اعمال قیمت بیش از 2 برابری برای فروش شده و این روند دسترسی شهروندان به این فرآورده را دشوار و گاه غیر ممکن کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، از 29 آبان امسال نرخ مرغ گرم در بازار استان های همجوار زنجان 145 هزار تا 150 هزار ریال و قیمت آن در زنجان 115 هزار ریال تعیین شد که این قیمت پایین، بیش از آنکه به نفع مصرف کنندگان در این استان باشد، برای آنها دردسرساز شده است.

مرغ گرمی که وارد مغازه های مرغ فروشی می شود گاه توسط برخی از فروشندگان در صندوق خودروهای شخصی جمع و از چرخه توزیع خارج می شود و سبد مصرف کنندگان واقعی خالی از این فرآورده می ماند.

فروشنده زنجانی که مرغ های گرم را داخل صندوق خودرو جمع می کرد علت این کار را سهم مرغ کارگران فروشگاه بیان می کند.

علاوه بر این مساله تعدادی از مرغ فروشان نیز مرغ ذبح شده در کشتارگاه های زنجان را قطعه بندی و آن را داخل نایلون های بزرگی به صورت سینه، ران، بال و سرران جدا کرده و از کیلویی 270 هزار تا بیش از 350 هزار تومان به نام مرغ گرم تهران عرضه می کنند.

این مرغ های قطعه بندی شده فاقد مهر دامپزشکی و برچسبی است که دارای تاریخ انقضا، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه باشد درحالیکه این مهم از نظر دامپزشکی تخلف محسوب می شود.

هیچ واحدی مجوز قطعه بندی مرغ ندارد

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: هیچ واحد مرغ فروشی در استان مجوزی برای قطعه بندی مرغ ندارد.

«دکتر محمدباقر حاج کاظمی» یادآوری کرد: در چند روز اخیر حدود پنج واحد مرغ فروشی به دلیل قطعه بندی بدون مجوز پلمب شده است.

وی ادامه داد: اکیپ های نظارت دامپزشکی در سطح استان زنجان روزانه صبح و بعدازظهر فعال هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بویژه قطعه بندی های بدون برچسب با شماره تلفن 1512 اداره ها دامپزشکی استان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

زنجان در نرخ مرغ گرم برخلاف 29 استان کشور عمل می کند

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان زنجان گفت: تصمیم های نادرست در زنجان تولید مرغ را با مشکل مواجه کرده است.

«محمدجعفر حصاری» افزود: نرخ مرغ گرم در 29 استان کشور 150 هزار ریال است اما در زنجان برخلاف آن عمل می شود.

وی تاکید کرد: خرید مرغ زنده از مرغداران با نرخ 80 هزار ریال به لحاظ عرفی، قانونی و شرعی درست نیست چون تولید کننده با این نرخ راضی به فروش نیست و به اجبار از آنها خرید می شود

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان زنجان گفت: قیمت مرغ زنده در دیگر استان های کشور 109 هزار ریال است و از طرفی باید عرضه و تقاضا، نرخ این فرآورده را در بازار تعیین کند.

حصاری یادآوری کرد: در حال حاضر مرغ گرم با نرخ 115 هزار ریال در زنجان موجب سودآوری برای دلالان، قطعه بندها و فروشندگان خارج از شبکه توزیع شده است.

وی با بیانه اینکه تصمیم برای 350 هزار ریال کاهش قیمت موجب شده تا روزانه 60 تا 70 تن مرغ گرم از شبکه توزیع استان خارج شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان زنجان گفت: مرغداران استان بیش از نیاز زنجان مرغ تولید و وارد کشتارگاه ها کرده اند، مسئولان باید جوابگوی نبود مرغ گرم در بازار باشند.

حصاری متذکر شد: اگر نرخ 150 هزار ریالی مرغ گرم قانونی است چرا 29 استان آن را اعمال می کنند اما در زنجان نیست.

طی سه روز اخیر 154 تن مرغ گرم وارد بازار شده است

رئیس اتحادیه مرغ، ماهی و تخم مرغ فروشان زنجان افزود: روزهای پنجشنبه، شنبه و یکشنبه به ترتیب 65، 70 و 19 تن مرغ وارد واحدهای عرضه در استان شده است.

«سیدناصر رمضانلو» تاکید کرد: استان زنجان مشکلی در تولید و کشتار مرغ ندارد که این فرآورده به دست مصرف کنندگان نرسد.

نظارتی در توزیع مرغ وجود ندارد

یکی از شهروندان زنجانی افزود: چندین روز است که برای خرید مرغ گرم در نوبت هستم که با دادن یک قطعه مرغ به 10 تا 15 مشتری، فروشنده می گوید مرغ تمام شد، در حالیکه خریدار نمی تواند بر داخل مغازه نظارت داشته باشد.

این شهروند زنجانی ادامه داد: تاکنون برای توزیع مرغ گرم بازرسی ندیدیم که از صفر تا 100 بر توزیع نظارت کند.
یکی از مرغ فروشان زنجانی یادآوری کرد: تا زمانی که مرغ گرم در استان با 115 هزار ریال عرضه شود همین روند ادامه دارد مگر اینکه نرخ آن همانند دیگر استان های همسایه تعیین شود.

این فروشنده افزود: روزانه 58 تا 60 تن مرغ به استان های دیگر حمل می شود و در زنجان برای گرفتن تشویقی از مسئولان بالادستی نرخ آن را 115 هزار ریال ثابت نگه داشته اند.

وی تاکید کرد: باید استاندار زنجان به این مساله ورود پیدا کرده و برای رفاه حال مصرف کنندگان اقدام کند.

یکی دیگر از شهروندان زنجانی اظهارداشت: از جگر، سنگدان، پا و بال مرغی که در بشقاب های بسته بندی شده در یخچال مرغ فروشی ها وجود دارد، مشخص است که مرغ به اندازه زیادی کشتار و وارد بازار شده است.

وی تاکید کرد: شهروندان با وجود مشکلات پیش آمده ناشی از نرخ 115 هزار ریالی راضی به افزایش نرخ آن به قیمت دیگر استان ها هستند تا شاهد چنین مشکلات عدیده ای برای خرید یک قطعه مرغ نباشیم.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
0
0
با سلام.
درود بر مدیرعامل محترم اتحادیه مرغداران.
وتشکرویژه ازجناب آقای دکتر حاج کاظمی و همکاران محترم شان که شبانه روز بی وقفه به مردم فهیم استان زنجان خدمت رسانی میکنند.
بله متاسفانه دونرخی بودن بیشتراز منفعت معایب خود را دارد.
بیشترین معایب و مخاطرات رااشاره فرمودند وکاملا صحیح میباشد.
وما به عنوان شهروند الان نزدیک سه ماه است این طرح اجرا شده کاملا ناراضی میباشم و خانواده ها در صفهای طویل اسیرشده اند و به جان همدیگر افتاده اندچرااین مسئولان این همه کلاگران شده کاری نکردند وفقط بخاطر ارتقاع مقام وکاملا بی برنامه وکارکاملا نادرست اقدام کردند باید پاسخگو باشند باعث شدند مغازه ها قطعه بندی کنند باعث شدند قاچاق مرغ ازاستان به استانهای دیگه ارسال شود با ماشین سواری طرف مرغ میبره وقزوین و سایر استانها به قیمت چهارده به بالا عرضه میکند علاوه بر قاچاق بدلیل عدم حمل صحیح و بهداشتی به مردم مسمومیت ودرنهایت موجب بیماری میشود.
استان مایکی از قطبهای پرورش طیور است وقدرت ارسال مرغ زنده به سایر استنهاراهم دارد چطور ممکن است مرغ ب مردم نرسد استان مابهترین کشتارگاهادارد وبه تعداد کافی کشتارگاه طیور بالغ به پنج کشتارگاه میباشد وتحت نظر مسئولان فنی بهداشتی و ناظران بابهترین کیفیت اقدام به کشتارکرده اندکه همیشه به مردم خدمت رسان بوده اند.
نزدیک عید ماشرمنده خانواده و مهمانان شده ایم دست ازسرما بردارید اگرمسئول وظیفه شناسی ازت ممنونم برو سایر کالاها را کاهش قیمت بده .
نتیجه کارتان باعث بروز هزاران مشکل و نا امنی شده است باید پاسخ گو باشید.
امید واریم هرچه سریعتر اقدام به اصلاح نمایید.
یاعلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
0
1
مرغها که پرواز نمی کنند یحتمل خروس هستند.بخصوص خروس جنگی ها که ادای پرندگان شکاری را در می آورند.به هر حال مرغها هم دوست دارند تجربه پرواز را داشته باشند.نباید زیاد سخت گرفت اوضاع بهتر خواهد شد
نظر شما
ادامه