کد خبر: ۴۷۸۳

حکیم مهر - مدیرکل امور شهری استانداری اردبیل گفت: 3 هزار و 500 قلاده سگ ولگرد در استان اردبیل شناسایی شده که با بخشنامه اخیر وزارت کشور منتظر خریداری سلاح بی‌هوشی هستیم.

بهروز قربانی اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی ما در اتلاف آنها بحث نحوه این کار است که با بخشنامه اخیر وزارت کشور منتظر خریداری سلاح بی‌هوشی هستیم.
وی گفت: اگر این سلاح خریداری شود و تحویل شهرداری‌ها شود تلف کردن سگ‌های ولگرد به وسیله این سلاح تعیین شده از سوی مسئولان کشور انجام می‌شود.
مدیرکل شهری استانداری اردبیل قیمت هر سلاح بیهوشی را بیش از 22 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: قرارداد لازم و مبلغ مورد نظر از سوی وزارت کشور پرداخت شده و قرار است در یک ساز و کار قانونی این سلاح‌ها خریداری و تحویل شهرداری‌ها شود.
وی تصریح کرد: طعمه‌گذاری و زنده‌‌گیری از جمله مراحل معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد است که مورد تایید محیط زیست، بهداشت و سازمان‌های حامی حیوانات نیست و به همین دلیل راه حل معدوم‌‌سازی از طریق سلاح‌های بیهوشی در نظر گرفته شده است.
قربانی با بیان این‌که 90 درصد سگ‌گزیدگی‌ها در مناطق روستایی و اطراف شهرها انجام می‌شود افزود: ما کمترین گزش را در مناطق شهری شاهد هستیم و برای معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد در مناطق شهری با دو شکارچی قرارداد امضا کرده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از یک هزار و 356 قلاده سگ ولگرد در مناطق شهری به دست این شکارچیان معدوم شده و امسال نیز در شهر اردبیل 627 قلاده سگ و در سال شهر‌ها 590 قلاده سگ ولگرد به وسیله این پیمانکاران معدوم شده است.
مدیرکل شهری استانداری اردبیل افزود: برای معدوم‌سازی سگ‌ها در مناطق روستایی ساز و کار مشخصی وجود ندارد و در صورت ابلاغ دستور عملی در این زمینه آن را به دهیاری‌ها با هدف معدوم‌سازی سگ‌‌های ولگرد روستایی ابلاغ می‌کنیم.
قربانی تصریح کرد: تمام شهرداری‌‌ها آمادگی دارند با همکاری مراجع نیروی انتظامی و بهداشت اقدام به این کار بکنند.
وی با بیان این‌که یکی از مشکلات ما در رابطه با جمع‌آوری سگ‌‌های ولگرد کمبود شکارچی در این زمینه است، افزود: با تشکیل کارگروه‌هایی در این زمینه در شهرستان‌ها بر این امر نظارت دقیقی اعمال می‌شود.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه