کد خبر: ۴۷۶۲

حکیم مهر - معاون توسعه صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: امیدواریم خط تولید واکسن تب برفکی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مهرداد صباغی در این باره توضیح داد: ظرفیت تولید 100 میلیون دز واکسن تب برفکی در کشور ایجاد شده که با این میزان ظرفیت ایران به سومین تولیدکننده این محصول مهم در جهان تبدیل می‌شود.

وی افزود: ایران می‌تواند نیاز خود، منطقه خاورمیانه و حتی شمال آفریقا را تامین کند و تولید این محصول مورد توجه سازمان بهداشت جهانی نیز قرار گرفته است.

او با اشاره به این‌که واکسن تب برفی باعث ایمن شدن کلیه دام‌ها در کشور در بسیاری از مناطق می‌شود، اظهار کرد: هم‌اکنون برزیل با تولید 400 میلیون دز واکسن تب برفکی بزرگترین تولیدکننده این محصول در جهان است و ما امیدواریم خط تولید این محصول در مهاباد استان آذربایجان غربی تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

صباغی اضافه کرد: هم‌اکنون کارهای اساسی در کارخانه تولید واکسن برفکی در مهاباد انجام شده و تجهیزات در حال نصب است.

معاون ایدرو همچنین درباره سهم ناچیز صنایع پیشرفته از صادرات صنعتی کشور در برنامه چهارم توسعه توضیح داد:‌ حوزه صنایع نوین در ایران نوپا بوده، اما توسعه علمی در کشور از مدت‌ها پیش آغاز شده است. حال به مرحله‌ای رسیده‌ایم که باید علم و دانش فنی به محصول، خدمات فنی و مهندسی و یا تکنولوژی تبدیل شود.

صباغی با اشاره به این‌که باید در حوزه صادرات صنایع نوین جهش داشته باشیم، عنوان کرد: در حوزه‌های‌تک گرفتن تاییدیه‌های استاندارد داخلی و بین‌المللی اهمیت زیادی دارد که طی این مراحل زمان‌بر است.

او با اشاره به ظرفیت‌های ایران در زمینه صادرات بیوایمپلنت و کاتالیست، توضیح داد: ‌در این دو حوزه بازارهای بزرگی پیشروی ایران است و بسیاری از کشورهای دنیا به این دو محصول نیازی زیادی دارند.

معاون توسعه صنایع پیشرفته ایدرو اضافه کرد: ‌سازمان گسترش در حوزه صنایع IT نیز اقداماتی در دست انجام دارد، چرا که این حوزه بازار وسیعی در ایران و خارج از کشور دارد.

 

 

نظر شما
ادامه