کد خبر: ۴۷۱۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر


مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام شناخته شده است و بیشتر آن‌ها توسط افراد عادی قابل تشخیص نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمدباقر حاج‌کاظمی»، اظهار کرد: کشتارگاه محلی است که مفهوم بهداشت واحد در آن تجلی می‌کند و پرداختن هر چه بیشتر به پروسه نظارت بهداشتی و شرعی کشتار دام، رعایت شرایط پیش‌سرد لاشه‌ها قبل از انتقال به مراکز عرضه و حمل مناسب لاشه‌ها در زمان خروج از کشتارگاه، ما را به سمت تولید ایده‌آل نزدیک‌تر می‌کند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه ناظران بهداشتی در کنار ناظران شرعی در همه کشتارگاه‌های کشور حضور فعال دارند، اطمینان از سلامتی و شرعی بودن محصولات تولیدی در کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی قطعی است.

وی افزود: خوشبختانه روند کار در کشتارگاه به گونه‌ای رقم می‌خورد که به سادگی ثابت می‌کند بهداشت انسان، بهداشت دام و بهداشت محیط از هم جدا نبوده و همه حلقه‌ها از یک زنجیره است، از این رو ضروری است که همکاری‌های بین‌بخشی را تقویت کنیم.

حاج‌کاظمی تاکید کرد: نظر به اینکه ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام شناخته شده است و در صورت ابتلاء به این بیماری‌ها می‌تواند عوارض و هزینه‌های زیادی را به دنبال داشته باشد، از این رو صرفاً گوشت مرغ و یا گوشت قرمز و فرآورده‌های خام دامی که در کشتارگاه‌ها استحصال شده باشد مورد تأیید دامپزشکی بوده و باید از مصرف این فرآورده‌ها که خارج از چرخه کشتارگاه تولید شده است، خودداری شود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
0
0
ناظر بهداشتی که حقوق خود را از کارفرما میگیرد وبانظر کار فرما استخدام میشود واگر با منافع کارفرما به مشکلی بخورد سریع اخراج میشود بودن ونبودنش برای بهداشت فرقی ندارد تا زمانی که ماده 19 کامل اجرا نشود بی فایده هست این حرفها برای پاک کردن صورت مساله هست همه میدون چه خبره
دکتر xy
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
0
0
یه سری بزنید به قرارداد مسولین فنی کشتارگاه دام و طیور ببینید چقدر حقوق میگیرن و زیر چه فشارهایی هستند و عمق فاجعه رو بفهمید. اداره کل که پا پیش نمیزاره و نظام دامپزشکی هم که فقط نقشش صدور کارت و گیر دادنه.
نظر شما
ادامه