کد خبر: ۴۷۰۵۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر مسعود محمدیان» افزود: طی سال‌های اخیر پس از مطالعه کتابخانه‌ای و بازدید میدانی، بالغ بر ۴۰ کشور از نظر بهداشتی مورد تایید قرار گرفته و تبادل الزامات بهداشتی واردات صورت گرفته است ...
 
 

حکیم مهر: هیچ محدودیتی در صدور مجوز بهداشتی واردات گوشت قرمز و دام زنده کشتارگاهی از طرف سازمان دامپزشکی کشور وجود ندارد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مسعود محمدیان» مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی این سازمان بعد از ظهر امروز چهارشنبه اعلام کرد: سازمان دامپزشکی کشور در چارچوب وظایف حاکمیتی خود، با رعایت ضوابط بهداشتی-قرنطینه ای و در راستای سیاست های تنظیم بازار مجوز بهداشتی واردات برای گوشت قرمز و انواع دام زنده کشتاری از مبادی کشورهایی که پس از بررسی های لازم از نظر بهداشتی مورد تایید است، را صادر می کند.

وی با بیان این که طی سال های اخیر پس از مطالعه کتابخانه ای و بازدید میدانی بالغ بر 40 کشور از نظر بهداشتی مورد تایید قرار گرفته و تبادل الزامات بهداشتی واردات صورت گرفته است، افزود: متقاضیان واردات از مبدا این کشور ها می توانند مجوز بهداشتی واردات گوشت قرمز و دام زنده کشتاری اخذ نمایند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از میان کشورهای فوق طبق درخواست شرکت ها از  15 کشور مجوز بهداشتی واردات گوشت صادر شده که با حضور ناظران بهداشتی و شرعی تولید انجام و محموله ها با ضوابط بهداشتی وارد کشورمان می شود.

محمدیان در ادامه تصریح کرد: برای واردات دام زنده کشتاری نیز 5 کشور از کشورهای مذکور، مجوز بهداشتی واردات صادر و مقرر شده تا در کشتارگاه های مرزی (مرزهای هوایی، دریایی و زمینی) کشتار شوند و طی سال اخیر ۷۸۰ هزار راس مجوز بهداشتی واردات دام زنده کشتاری صادر شده است .

این مقام مسوول سازمان دامپزشکی کشور با یادآوری این که سازمان یاد شده علاوه بر گوشت و دام زنده، برای حدود 73 محصول نظیر ماهی، نهاده های خوراک  دام، تخم مرغ خوراکی، تخم مرغ نطفه دار، جوجه یکروزه و... مجوز بهداشتی واردات صادر می کند، خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی کشور اخیرا با بسیج تمام امکانات در جهت تامین نیاز جامعه در کمترین زمان ممکن مجوزهای بهداشتی را صادر و تمهیدات لازم را برای واردات محصول دارای مجوز بهداشتی اتخاذ کرده و هیچ مشکلی از نظر سازمان دامپزشکی کشور برای واردات از مبادی تعیین شده وجود ندارد .

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
0
1
آقای دکتر فراخوان اعزام ها چی شد قرار شد سامانه اعزام ناظران بهداشتی راه بیفتد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
0
0
متاسفانه هنوز سامانه اعزام که قرار بود اردیبهشت راه اندازی شود راه اندازی نشده و هیچگونه عدالتی در اعزامها وجود ندارد
ناشناس
|
France
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
0
اگر سامانه راه بیفتد یعنی شفاف سازی و آن هم برخلاف مقررات سازمان دامپزشکی کشور است.
دکتر علی شریعتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
0
0
آخر شما کجای کار هستید که‌ محدودیت داشته باشید!
همة چیز دست‌ وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت است‌.
شما زیادی به خودتان اعتماد به نفس دارید!
در جهت کاهش هزینه‌های دولت و لاغر کردن بدنه دولت می بایستی سازمان‌ دامپزشکي منحل و زیر نظر معاونت امور دام فعالیت صورت پذیرد.
نظر شما
ادامه