کد خبر: ۴۶۶۵۹
تعداد نظرات: ۳ نظر


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: روزانه ۱۳۰ تن شیر در استان تولید شده و ۸۰ تن به صورت خام از استان خارج می شود که باید مدیریت شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محمد اصغر زاده» صبح دوشنبه در جلسه هیئت اندیشه ورزی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با محوریت بررسی وضعیت دام بیان کرد: خروج دام سبک در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ قریب به دو برابر افزایش و میزان کشتارها ۱۸ درصد کاهش‌یافته است.

وی بابیان اینکه دامداران در بحث تأمین نهاده‌ها بیشترین حجم مشکل را متحمل می‌شوند، گفت: در خراسان جنوبی متأسفانه زنجیره تولید نداریم که می طلبد مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بابیان اینکه شیر در استان خام فروشی می‌شود و هیچ ارزش‌افزوده ای ندارد، افزود: روزانه ۱۳۰ تن شیر تولید شده و ۸۰ تن به‌صورت خام از استان خارج می‌شود.

اصغر زاده بابیان اینکه ۷۰ نوع محصول از شیر شتر به‌دست می‌آید اما به‌صورت خام صادر می‌شود، افزود: باید ایجاد صنایع فرآوری و بسته‌بندی موردتوجه شود.

 خروج سه هزار نفر شتر از استان

وی بابیان اینکه در سال جاری سه هزار نفر شتر از استان خارج‌شده است، افزود: شتر و شترمرغ دو ظرفیت بالای استان بوده که اگر موردتوجه قرار گیرند آینده مطلوبی در صنعت دامداری خواهیم داشت.

اصغر زاده بابیان اینکه اگر صنعت دامداری نابود شود باید به ازای هر دام، یک پاسگاه ایجاد شود، گفت: باید گلایه‌ها را کنار گذاشته و برای رفع مشکلات موجود و استفاده مطلوب از ظرفیت‌ها، برنامه‌های کاربردی ارائه دهیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی نگران دام مولد نیستیم اما باید از خروج بی محابای دام جلوگیری شود.

وی با اشاره به سامانه خرید و فروش دام بیان کرد: هرگونه حمل‌ونقل دام و فرآورده‌های دامی باید با نظارت دامپزشکی انجام شود در غیر این صورت غیرقانونی است.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
چهل سال است از چهار گوشه دنیا گوشت وارد میکنیم .ککمان هم نمیگذرد کشور نفت خیز ما یک نفت کش نفت میدهد چندین تن گوشت وارد میکند جمعیتمان هم سه برابر شده تنها کاری که در این مدت انجام شده تأسیس دهها دکان مدرک فروشی و تسریع بی سوادی مدرن است . نزدیک ۳۰٪جمعیت دامی کشور و نصف جنگلها و مراتع مان از بین رفته مگر اتفاقی برای آقایان پشت میز نشین افتاده ؟
محسن
|
United States of America
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
......................................
در ثانی، این حرف شما جز بازار گرمی چه معنی دارد؟!
به نظر شما اگر لوازم یدکی فلان خودرو نابود شود، به ازای هر لنت پراید یک پاسگاه نیاز است؟!
...........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
سالی 10 میلیارد واردات به بهانه ذرت و سویا و جو در وزارت حهادکشاورزی به جیب گشاد دلالان رانت خوار می رود و آخرش هم نه دامدار و مرغدار راضی هستند نه مصرف کنندکان
علت تمام بدبختی های ما ندادن این یارانه 10 میلیارد دلاری به صورت خرید از تولیدکنندگان داخلی و توزیع سهمیه ای آن در میان مصرف کننده نهایی است!

روشی که باعث پیشرفت همه جانبه کشاورزی، دامپروری، دامپزشکی، امنیت غذایی و رضایتمندی عمومی مردم از حکومت خواهد شد!
نظر شما
ادامه