کد خبر: ۴۶۶۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر


محققین موسسه تحقیقاتی پریبرایت در بریتانیا، با استفاده از تکنیک  CRISPR / Cas9، موفق به ساخت واکسنی بر علیه بیماری برونشیت عفونی شده اند که می‌تواند پاسخ مناسبی را در پرنده ایجاد نماید .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، در این روش، با بهره گیری از ابزارهای ویرایش سریع ژن، ویروس عامل بیماری برونشیت را در کنار ویروس مارک قرار می دهند. نتیجه آن نیز ایجاد و ساخت واکسنی نوترکیب است که می‌تواند پرنده را در برابر هر دو بیماری، ایمن نماید .

«پروفسور ون نیر» رئیس این تیم تحقیقاتی گفت: توسعه این پروتکل، آسان نبوده است و نتیجه دو سال مطالعه و تلاش محققین و تکمیل وسیع روش های قدیمی است.

وی تفاوت این واکسن را با انواع واکسن های نوترکیب قبلی، سرعت بالای تولید و اطمینان کافی از ایجاد ایمنی در بدن پرنده، توصیف نمود و ادامه داد: روش های قبلی تولید این قبیل واکسن ها، بسیار طولانی بوده و اطمینان کافی نیز از ایجاد ایمنی در بدن طیور واکسینه شده، وجود نداشت .

ون نیر در پایان، ابراز امیدواری نمود تا با استفاده از این روش و پتانسیل های فوق العاده پیرامون آن، بتوان به واکسن های موثری بر علیه بیماری هایی چون آنفلوانزای پرندگان، لارنگوتراکئیت عفونی و نیوکاسل نیز دست یافت .



 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Romania
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
0
0
باید بودجه دامپزشکی افزایش پیدا کنه
نظر شما
ادامه