کد خبر: ۴۶۴۷۶

 معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز با اشاره به تخلف پرنده فروشی‌های میدان کرج، گفت: پروانه کسب فروش پرندگان زینتی را دارند ولی پرندگان بومی و وحوش را خریدوفروش می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر حسین طرق» در خصوص فعالیت پرنده فروشی‌های محدوده میدان کرج، گفت: حوالی این منطقه یازده پرنده فروشی وجود دارد، این فروشندگان دارای پروانه کسب فروش پرندگان زینتی ازجمله مرغ عشق، قناری و یا طوطی هستند.

وی با تأکید بر اینکه این فروشندگان‌ اقدام به فروش پرندگان بومی و یا حتی وحوش می‌کنند، گفت: با برگزاری چند جلسه به کنترل فروش پرندگان مجاز که همان عرضه پرنده‌های زینتی در این مغازه‌ها است، تأکید شده حتی دادستان کرج نیز به این موضوع ورود کرده و خوشبختانه راهکارهای مؤثر دنبال شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: سال گذشته همین پرندگان بومی موجب انتقال بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان به استان البرز و معدوم‌سازی بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه از طیور صنعتی ازجمله مرغ تخم‌گذار و مرغ مادر شدند.

واکسیناسیون طیور در البرز به‌طور مستمر انجام می‌شود

طرق بابیان اینکه امسال با اعمال کنترل‌های لازم شیوع بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در کشور را شاهد نبودیم تنها در برخی استان‌ها چند مورد گزارش شد، گفت: خوشبختانه موردی از این بیماری در استان البرز گزارش نشده و واکسیناسیون طیور علیه این بیماری به‌طور مستمر در حال انجام است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به کنترل عرضه، فروش و خرید پرندگان در پرنده فروشی‌های سطح استان ازجمله کلان‌شهر کرج، گفت: برای انتقال هشدارهای لازم به مردم از طریق اطلاع‌رسانی رسانه‌ای اقدام کرده‌ایم.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: مدتی قبل در استان‌هایی ازجمله قم و مازندران مواردی از آنفلوانزای حاد پرندگان‌ در طیوری ازجمله مرغ خانگی و مرغ رنگی گزارش‌شده است، به همین دلیل از مردم استان درخواست کرده‌ایم که از خرید و انتقال طیور بومی و خانگی ازجمله اردک، مرغ و خروس پرهیز کنند.

طرق گفت: در جلسه اخیر ستاد آنفلوانزای شهرستان کرج در چند مورد شهرداری موظف شده است که به این‌ قضایا ورود پیداکرده و فروشندگان پرنده در سطح شهر را که بدون پروانه کسب‌وکار در خیابان‌ها سد معبر کرده و به فروش می‌پردازند، جمع‌آوری کند.

وی ادامه داد: در مواردی نیز که برخی فروشندگان پرندگان زینتی به فروش پرندگان بومی ازجمله ماکیان و اردک می‌پردازند، اتحادیه مربوطه باید اخطارهای لازم را به این فروشندگان بدهد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز در مورد اینکه شهرداری کرج یک مرکز یا مکانی را برای فعالیت این پرنده فروشی‌ها تعیین کند، گفت: طی برگزاری جلساتی که داشته‌ایم این مورد به شهرداری اعلام‌شده از طرفی با توجه به اینکه جواز کسب این فروشندگان تنها برای فروش پرنده‌های زینتی است آن‌ها باید تنها در این زمینه کار کنند.

 

نظر شما
ادامه