کد خبر: ۴۶۲۹۴

مدیرعامل شرکت سها آگرین تک با بیان اینکه روی پروژه هوشمندسازی مزارع گاو شیری با استفاده از آخرین تکنولوژی ها کار می کنند، گفت: در این پروژه، گجت های هوشمند دور گردن یا درون گوش گاو نصب می شوند که می توانند به صورت تایم باجت، دمای داخل گوش و فعالیت های روزانه گاو را بررسی و آن را مکان یابی کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «مهدی محسنیان» اظهار کرد: سها اگرین تک جزو یکی از چهار کمپانی جهان محسوب می شود که توانسته این تکنولوژی را در مزارع گاو شیری اجرا کند.

او ادامه داد: این تکنولوژی برای افزایش آسایش و سلامت گاو و پیشگیری از بیماری هاست و در مجموع مدیریت مزارع گاو شیری را آسان تر می کند و عملکرد آن را ارتقا می دهد.

حمایت از تولید داخل بجای واردات برندهای خارجی

مدیرعامل شرکت سها آگرین تک درباره گفت: این شرکت با هدف فروش، بازاریابی، فرموله کردن و تولید کالاهای داخلی شکل گرفت که اولین کالای آن جایگزین شیرخشک گوساله بود.

وی افزود: در حال حاضر کیفیت این محصول از بسیاری برندهای خارجی بهتر است و با قیمت کمتر عرضه می شود.

محسنیان با بیان اینکه در حال حاضر این شرکت در بخش شیرخشک گوساله با یک سوم ظرفیت کار می کند، تصریح کرد: متاسفانه تولیدکنندگان هنوز برندهای خارجی را باکیفیت تر می دانند.

وی ادامه داد: وقت آن رسیده است که بجای واردات و استفاده از برندهای خارجی از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود.

مدیرعامل شرکت سها آگرین تک گفت: اتحادیه ها، تعاونی ها و مزرعه های بزرگ با اقداماتی مانند مشارکت در سرمایه گذاری، فراهم آوردن شرایط لازم برای دعوت از اساتید خارجی، فرستادن کارشناسان به کشورهای دیگر برای ادامه تحصیل و گذراندن دوره های تخصصی و غیره می توانند از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند.

محسنیان همچنین با اشاره به فعالیت های دیگر این شرکت در زمینه تولید جوش شیرین گفت: جوش شیرین را به کشورهایی مانند عراق، افغانستان و قطر صادر می کردیم که از دو هفته گذشته صادرات آن ممنوع شد.

تامین مواد اولیه دشوار شده است

مدیرعامل شرکت سها آگرین تک با بیان اینکه تامین مواد اولیه دشوار شده است، گفت: ویتامین ها برای تولید شیرخشک گاهی در بازار یافت نمی شوند و قیمت ها ثبات ندارند.

وی افزود: همچنین تامین برخی از افزودنی ها، کنجاله سویا و دانه سویا با مشکلاتی مواجه است.

محسنیان گفت: گجت‌های هوشمند نیز یک تکنولوژی امریکایی است که آن را کاملا بومی کرده ایم اما برای واردات سنسورهای این دستگاه با مشکل مواجه شده ایم.

او ادامه داد: البته با توجه به اینکه سایز سنسورها کوچک و قابل حمل است، این مشکل را می توان مدیریت کرد.

نیاز صنعت به تجمع های تخصصی و هدفمند

مدیرعامل شرکت سهاآگرین تک، برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی داروهای دامپزشکی ایران فارماکوپه را مناسب ارزیابی کرد و افزود: پروژه اسمارت کتل را در این نمایشگاه به دامپزشکان و داروخانه ها معرفی کردیم.

وی افزود: انتقال این تکنولوژی به دامداران را از طریق این نمایشگاه انجام دادیم. البته شیرخشک تولید شده در این شرکت، فروش داروخانه ای و بسته بندی مخصوص داروخانه ها را نیز دارد.

محسنیان با بیان اینکه در سال نخست برگزاری نمایشگاه های تخصصی آن هم در این حوزه ها، دشواری هایی دارد اما تجربیات هر سال به برگزاری نمایشگاه بعدی کمک می کند و برای فارماکوپه هم چنین خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شرایط صنعت داروهای دامپزشکی، استقبال از فارماکوپه می توانست بهتر باشد. این رویداد تخصصی باید به بهترین شکل ادامه یابد و صنعت به چنین گردهمایی های تخصصی و هدفمند بسیار نیازمند است.


نظر شما
ادامه