کد خبر: ۴۶۰۴۱


مراسم افتتاح مزرعه ۵۵ هزار قطعه ای مرغ گوشتی زنجیره تولید و تامین محصولات پروتئینی شمال شرق وابسته به سازمان اقتصادی کوثر بنیاد شهید در فریمان انجام شد.

به گزارش  حکیم مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، مراسم افتتاح مزرعه ۵۵ هزار قطعه ای مرغ گوشتی زنجیره تو لید و تامین محصولات پروتئینی شمال شرق وابسته به سازمان اقتصادی کوثر بنیاد شهید با حضور «حجت الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی ، «مهندس مزروعی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، «مهندس اسکندری» مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر و هیئت همراه ، «دکتر قاضی زاده» نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی ، «دکتر قامتی» معاون سیاسی امنیتی استانداری ، «صفایی» فرماندار شهرستان «دکتر شریعتی» مدیر کل دامپزشکی استان و تعدادی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی فریمان و نیز از جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران انجام گردید.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید به این انقلاب به عنوان پدیده‌ای نوین در عصر معاصر بپردازیم گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌های متعدد دشمنان از جمله ترورهای گسترده، جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی و انواع دیگر دسیسه‌های دشمنان ادامه داشته و ایران اسلامی همواره باید خود را آماده نگه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران را یادآور شد و گفت: امروز نیز مانند روزهای دفاع مقدس باید همه در هر موقعیتی که هستند به میدان بیایند و هر قدمی که می‌توانند برای مبارزه در این جنگ تمام عیار بردارند تا از این وضعیت پیروزمندانه عبور کنیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد ادامه داد: اگر چه بنیاد وظایف مختلفی در حوزه فرهنگی و خدمت به ایثارگران به عهده دارد ولی از طریق سازمان اقتصادی کوثر نیز برخی اهداف خود را دنبال می‌کند و از جمله در پروژه اخیر ظرفیت‌های خوبی برای اشتغال ایثارگران فراهم شده است.

مهندس مزروعی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در ابتدای این مراسم گفت:خراسان رضوی ۲/۱۴ میلیون واحد دامی دارد که از این میزان ۳۲درصد آن مربوط به بخش طیور استان است که این مقدار ۱۸ درصد طیور کل کشور می باشد.

وی ادامه داد : خراسان رضوی با وجود همه گستردگی و محدودیت منابع آبی که از لحاظ اقتصادی و اشتغال وابستگی زیادی به بخش کشاورزی دارد به گونه ای که حدود ۴/۲۲ درصد اشتغال استان و حدود ۱۵ درصد ارزش افزوده اقتصاد استان مربوط به این بخش می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه با توجه به محدودیت منابع و وابستگی که از لحاظ اقتصاد و اشتغال به بخش کشاورزی داریم اما ظرفیتهای خوبی در این نقطه از جغرافیای کشور برای بحث صادرات و ارتباطات گسترده با کشورهای همسایه و همجوار داریم که ضرورت دارد در بخش کشاورزی نگرش جدیدی داشته باشیم .

وی ادامه داد : در طی چند سال اخیر تلاش ما این بوده است که فعالیتهایمان را از یک سبک سنتی به روشهای مدرن و مکانیزه تبدیل کنیم و اقدامات خوبی نیز انجام داده ایم .

مهندس مزروعی افزود :ما در چهار سال گذشته بیش از ۸۰ هزار هکتار فقط سیستمهای آبیاری تحت فشار را اجرا کردیم که در کل عمر استان ۱۱۰ هزار هکتار بوده است و تا پایان سال جاری نیز در حدود ۲۰ هزار هکتار در دست اجرا داریم و میانگین اجرای آبیاری را از ۴ هزار هکتار به ۲۰ هزار هکتار ارتقاء و افزایش دادیم .

مزروعی ادامه داد : در حوزه تغییر شیوه ها و توسعه کشت های گلخانه ای علاوه بر اقدامات خوبی که انجام شده است در سال ۱۳۹۳ به مقدار ۱۱۴ هکتارسطح کشت گلخانه ای داشتیم و امسال ۴۸۰ هکتار داریم و سالی ۱۵۰ هکتارافزایش سطح کشت گلخانه ای را در دستور کار داریم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی درحوزه دام و طیور نیز با اشاره به چهار زنجیره تولید دیزباد ، صالح کاشمر ،بیهق سبزوار و متشکل گناباد در حوزه دام و طیور خراسان رضوی گفت : ما ناگذریم به بحث زنجیره ها توجه ویژه ای داشته باشیم وقطعا اگر بخواهیم یک اقتصاد مطمئنی را دارا باشیم باید تولید در زنجیره ها توجه ویژه ای نمائیم و البته شغلهای خورد را نه اینکه از دست بدهیم بلکه آنان را هم تحت پوشش این موضوع دهیم.

وی این مقام مسئول در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به ساماندهی زعفران دردو سال گذشته که نتیجه کار جمعی دولت و مجلس بوده است گفت ما در سال گذشته با خرید ۳۵۰ میلیارد تومان زعفران کار بزرگی انجام دادیم.

 مهندس مزروعی افزود ما با نهاد سازی و حمایت و تقویت تشکلهایمان که در چند سال گذشته انجام دادیم امروز شاهد سرانجام گرفتن و حضورقوی این تشکلها درعرصه تولید و بازرگانی هستیم.

وی در قسمت پایانی سخنانش با اشاره به این که در خراسان رضوی شاه بیت فعالیتهای ما بحث ارتقاء بهروی آب است و هر کاری در هر حوزه انجام می دهیم باید نگاه ما به بهره وری آب باشد گفت : یکی از راههای بهره وری اینست که در بخش بازرگانی فعالیتهای ما اقتصادی باشد تا تولید کننده تشویق باشد وسرمایه گذاری بیشتر از تکنولوژی روزبرای تولید استفاده کند.

یادآوری میشود این مجموعه تولیدی در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال و با مشارکت بانک کشاورزی که قابلیت تولید ۵/۷ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی را دارا میباشد و برای ۶۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال زایی شده است .


 
نظر شما
ادامه