کد خبر: ۴۵۹۷

حکیم مهر - نخستین جشنواره رسانه‌های تصویری و دیجیتالی حوزه سلامت از 7 تا 9 بهمن ماه در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

مهندس امیرحسین اسدی، مدیر نخستین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های تصویری و دیجیتالی در نشستی با خبرنگاران گفت: برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های تصویری و دیجیتالی راهکاری است جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حوزه آموزش و ارتقای سلامت و هدفمند کردن پایان نامه‌های حوزه آموزش و ارتقای سلامت. همچنین برگزاری این جشنواره در راستای ارتقای نهضت سواد آموزی سلامت در کشور است.

وی گفت: یکی از اهداف جشنواره هدفمند کردن تولیدات کشور به سمت سلامت است. بررسی‌ها نشان داده اغلب فیلم‌های صدا و سیما که به مقوله سلامت می‌پردازند بیننده بیشتری داشته و صفحه حوادث و سلامت روزنامه‌ها نیز خواننده بیشتری دارند. همچنین وب سایت‌های سلامت روح و روان از آمار بازدید کننده بالایی برخوردارند. بنابراین لازم است نرم افزارها و بازی‌های رایانه‌ای در حوزه سلامت افزایش یافته و فرهنگ سازی برای خرید محصولات سلامت صورت گیرد. در جشنواره رسانه‌های دیجیتالی و تصویری حوزه سلامت به نرم افزارهای بلوتوث و تحت موبایل در زمینه سلامت جایزه تعلق می‌گیرد.

وی تاکید کرد لازم است پایان نامه‌ها به سمت استفاده عمومی حرکت کنند در این زمینه وزارت بهداشت از پایان نامه‌ها در حوزه آموزش و ارتقا سلامت حمایت و از آنها استفاده می‌کند.

در ادامه مهندس مهریار آقانصیر، دبیر اجرایی جشنواره نیز گفت: این جشنواره از 7 تا 9 بهمن ماه در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و روزهای آن به ترتیب روز تولید فیلم و توسعه رسانه‌های تصویری سلامت، روز توسعه و تولید محتوای الکترونیکی سلامت، روز فرهنگسازی و آموزش عمومی سلامت نامگذاری شده است.

وی با تاکید بر لزوم هدایت تبلیغات تجاری به سمت آموزش سلامت، افزود: این جشنواره سبب خواهد شد تا از یک سو صاحبان صنایع و از سوی دیگر تولید کنندگان محتوای رسانه‌های دیجیتال و تصویری به ویژه در بخشهای فیلم مستند،‌ فیلم‌های کوتاه یک تا پنج دقیقه‌ای، انیمیشن و غیره در حوزه سلامت رویکردی شایسته و در خور توجه برای آشنایی با آخرین فراورده‌های تولیدی این عرصه داشته باشند.

وی گفت: شعار نخستین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و تصویری «زندگی سالم، کلید سعادت» در نظر گرفته شده است.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتالی و تصویری در پایان گفت: ثبت نام رسمی این جشنواره از اول دی ماه آغاز شده و تاکنون 120 شرکت برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام اولیه و نهایی داشته‌اند. ثبت نام تا پایان وقت اداری دوشنبه 20 دی ماه ادامه دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس http://www.salamatfestival.ir مراجعه نمایید.

 

 

نظر شما
ادامه