کد خبر: ۴۴۵۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر



مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به فرا رسیدن هفته گرامیداشت دامپزشکی گفت: حرفه دامپزشکی شب و روز ندارد و در همه ایام باید آماده باشیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، «دکتر محمد اصغرزاده» در برنامه تلویزیونی صبح خاوران که از شبکه سراسری شما به صورت زنده پخش می‌شد، فرارسیدن هفته دامپزشکی را به همه فعالان در بخش دولتی و خصوصی تبریک گفت و علت نامگذاری روز ملی دامپزشکی را توضیح داد.

وی با بیان اینکه در استان ۳۵۰ نفر در دو بخش دولتی و خصوصی فعال هستند اظهار داشت: از سال ۸۳ و پس از تقسیم استان اقدامات شاخص، زیربنایی و ماندگاری در حوزه دامپزشکی انجام شده و خدمات خوبی به تولیدکنندگان ارائه شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان از کارکنان این مجموعه به عنوان سربازان گمنام عرصه بهداشت و سلامت جامعه یاد کرد و گفت: دامپزشکی به صورت شبانه روز از مزرعه تا سفره بر زنجیره تولید، استحصال و عرضه فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی سفره مورد نیاز در سفره مردم نظارت می‌کند.

اصغرزاده به وجود بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان اشاره کرد و اذعان داشت: ۴۹ درصد عوامل بیماری‌زا بین انسان و حیوانات قابل انتقال است ولی خوشبختانه با اقدامات موثری که دامپزشکی استان ارائه کرده امروز استان پاکی به لحاظ بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام هستیم.

وی دامپزشکی را یک ارگان حاکمیتی عنوان کرد و افزود: بخش مهمی از سلامت و بهداشت عمومی جامعه و مردم در گرو خدمات و نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی قرار دارد که در این راستا دامپزشکی برای تحقق این مهم به صورت مستمر در حال رصد و پایش مراکز تولیدی در این حوزه است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ظرفیت استان را در حوزه طیور گوشتی، شتر و شتر مرغ مطلوب دانست و گفت: زنجیره طیور در خراسان جنوبی کامل است و گردش مالی در صنعت طیور استان بیش از یک هزار میلیارد تومان می‌باشد.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
کسی حرق ارشب وروز نداشتن دامپزشکی میزند که حداقل های معیشتی و رفاهی را برای پرسنل خود تدارک دیده باشد ایا دامپزشک به اندازه یک کارگز خدماتی از امکانات رفاهی برخوردار است.
نظر شما
ادامه