کد خبر: ۴۴۲۲

حکیم مهر - مدیرکل محیط زیست کرمان از رها سازی یک گونه در حال انقراض گربه وحشی در حیات وحش کرمان خبر داد و گفت: مهمترین عامل ورود حیوانات وحشی به مراکز جمعیتی تخریب زیستگاهها است.
عباسعلی دامنگیر در حاشیه رها سازی یک قلاده گربه وحشی درحال انقراض در کرمان اظهار داشت: این گربه وحشی که یکی از جانوران در حال انقراض است پس از حمله به مرغهای خانگی روستائیان توسط یکی از همیاران محیط زیست در روستای "استخروئیه" از توبع شهر کرمان زنده گیری شده بود.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل اشغال و تخریب زیستگاه اصلی این جانور به دست انسانها مهاجرت آنها به مناطق تحت خطر مثل مناطق مسکونی و اطراف شهرها، روستاها و آبادیها، مراکز صنعتی و جاده ها افزایش یافته است.

مدیرکل محیط زیست کرمان اضافه کرد: گربه وحشی عضوی از خانواده گربه سانان و سر رده گربه ها است که در غرب آسیا قسمتهایی از اروپا و آفریقا زندگی می کند.

وی ادامه داد: این حیوان از پستانداران و پرندگان کوچک تغذیه می کند و در محیطهای بی درخت تا جنگلهای انبوه توانایی زندگی دارد.

این مسئول ادامه داد: این گربه وحشی پس از خونگیری، بیومتری و علامت گذاری در زیستگاه اصلی خود رها سازی شد.

دامنگیر افزود: حیوانات وحشی که در مناطق مختلف استان در اثر عوامل طبیعی و انسانی دچار حادثه می شوند پس از مداوا رهاسازی می شوند.
 

نظر شما
ادامه