کد خبر: ۴۳۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیرکل بازرسی آذربایجان شرقی گفت: هیچ‌گونه تخلفی در ارتباط با وارد کردن دام زنده به آذربایجان شرقی صورت نگرفته و این امر قانونی بوده است.

اکبر غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به اینکه در امر بازرسی از سازمان همیاری‌های شهرداری به اطلاعیه‌ای برخورد کردیم که در ابتدا بررسی آن در دستور کار نبود، اظهار داشت: پس از قرار گرفتن متن این اطلاعیه در اینترنت و قبول مسئولیت آن از سوی نویسنده بررسی موضوعات مطروحه در دستور کار جدی سازمان بازرسی استان قرار گرفت.
وی تصریح کرد: در این اطلاعیه عنوان شده بود که دام توسط استاندار وارد استان شده که برای صحت و سقم موضوع کانال‌های مختلف مرتبط با این امر از جمله دامپزشکی، گمرک و استانداری مورد بررسی قرار گرفت که در مجموع اطلاع حاصل شد این گفته صحت ندارد.
غفاری تصریح کرد: اصل ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که سازمان دامپزشکی کشور در 89.4.9 به ادارات کل دامپزشکی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی نامه‌ای ارسال می‌کند تا در راستای صادرات و وادارات با هماهنگی استانداری واحدی برای صدور مجوز واردات دام زنده مشخص شده و به سازمان معرفی کنند.
وی گفت: پس از این اقدام توسط یکی از معاونت‌های استانداری مرتبط با این موضوع، مکاتبه‌ای با دامپزشکی کشور صورت می‌گیرد که در آن نامه سازمان همیاری شهرداری برای موضوع درخواستی معرفی می‌شود اما به نامه ارسالی از سوی مرکز پاسخی داده نمی‌شود.
غفاری خاطرنشان کرد: پس از این اقدام، سازمان همیاری شهرداری در 89.6.6 مستقیما با دامپزشکی کشور مکاتبه کرده و با توافقی که از قبل وجود داشته برای کسب این مجوز پیشقدم می‌شود که پاسخ مثبت هم وصول می‌شود.
وی ادامه داد: حال در پاسخ به این نکته که سازمان همیاری شهرداری خلاف کرده که مستقیم وارد موضوع نامه‌نگاری شده باید اذعان داشت براساس اساسنامه موجود این سازمان این کار کاملا قانونی بوده و تخطی صورت نگرفته که البته بند سوم اساسنامه به سازمان مذکور این اجازه را داده است.
وی افزود: سازمان همیاری شهرداری با اخذ مجوز اقدام به ورود دام به استان کرده است آن هم بر طبق اساسنامه سازمان بوده اما در عین حال تجار و بخش خصوصی هم با اخذ مجور لازم می‌توانند در کنار سازمان همیاری شهرداری یکی از واردکنندگان دام زنده به استان باشند.
رئیس منطقه شمال‌غرب بازرسی کل کشور اظهار داشت: همچنین در یکی از بندهای اساسنامه سازمان همیاری شهرداری آمده است که خرید و فروش، واردات و صادرات انواع کالا و مواد مورد نیاز شهر و شهرداری برای این مرکز بلامانع است.
وی در زمینه اذعان این نامه درباره اعزام مامور به قرنطینه برای بازرسی دام‌های زنده نیز گفت: در 89.8.17 سازمان دامپزشکی کشور نامه‌ای به دامپزشکی استان ارسال می‌کند تا ماموری برای نظارت پزشکی دام‌های وارده اعزام کند که این اقدام هم ربطی به استانداری ندارد.
غفاری درباره اینکه گفته شده کشتارگاه تبریز فاقد پروانه است نیز اظهار داشت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این کشتارگاه از 88.6.16 دارای پروانه بوده و می‌تواسنته اقدام به کشتار دام کند که پروانه آن تا 90.4.23 دارای اعتبار است.
مدیرکل بازرسی استان آذربایجان شرقی در ادامه تاکید کرد: با تمام بررسی‌های دقیقی که انجام گرفت مشخص شده این ادعا صحت نداشته و بر این اساس واحد حقوقی دستگاه‌های ذینفع‌ می‌توانند نسبت به طرح دعوی اقدام کنند که در صورت درخواست محاکم قضایی، سازمان بازرسی مستندات بررسی خود را ارائه خواهد کرد.
وی تصریح کرد: خوب است که اگر سئوال یا ابهامی در ذهن کسی مطرح می‌شود قبل از غوغاسالاری آن را از طریق قانونی پیگیری کند که در آن صورت ما آماده بررسی اینگونه ابهامات برای بیان حقیقت هستیم.
غفاری همچنین با اشاره به برپایی بزرگ‌ترین همایش استانی ارتقای سلامت اداری در آذربایجان شرقی گفت: این همایش در کیفیت و حجم برگزاری در کشور پس از همایش سراسری تهران بی‌نظیر خواهد بود.
رئیس مرکز شمال‌غرب بازرسی کل کشور گفت: این همایش از جنبه‌هایی یک همایش منطقه‌ای است و مسئولان سازمان‌ها، مسئولان حراست و مدیران گزینش استان‌های همجوار نیز در آن حضور دارند.
غفاری اظهار داشت: در مدت برگزاری همایش ویژه‌نامه تخصصی نیز چاپ می‌شود که در آن فرمایشات امام و رهبری، آیات قرآنی و موضوعات عقیدتی در زمینه اهمیت و جایگاه نظام اداری سالم درج می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: همایش استانی ارتقای سلامت اداری به فاصله 20 روز از همایش مرکزی در تبریز برگزار می‌شود و بخشی از امکانات نمایشگاه مرکزی در تبریز به نمایش گذاشته خواهد شد.
رئیس سازمان بازرسی آذربایجان شرقی اضافه کرد: 600 نفر از اقشار مختلف و مسئولان ذی‌ربط به این همایش تاثیرگذار دعوت می‌شوند.
غفاری یادآور شد: هماهنگی‌های لازم برای پوشش خبری و اطلاع‌رسانی و فضاسازی شهری صورت گرفته است و رسانه ملی نیز در این راستا همکاری لازم را داشته است.
رئیس سازمان بازرسی آذربایجان شرقی گفت: پیشگیری از مفاسد اداری و ارتقای سلامت اداری در اولویت سازمان بازرسی قرار دارد و در برگزاری این همایش نیز به این هدف مهم توجه شده است.
وی یادآور شد: سخنرانی مسئولان برجسته، ارائه مقالات برگزیده و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از محورهای این همایش خواهد بود که با توجه به مدت محدود برگزاری این همایش و اهمیت کارگاه‌های آموزشی این کارگاه‌ها با فاصله زمانی 20 روز از همایش اصلی برگزار می‌شود.
غفاری همچنین با تاکید بر اهمیت رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در پیشگیری از مفاسد اداری اظهار داشت: یکی ار محورهای این کارگاه‌های آموزشی برگزاری کارگاه ویژه خبرنگاران است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرتضوی
|
-
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
0
0
نگارنده ان نامه بنده بودم و بنده هم گفتم که اگر مجوزی دست سازمان بازرسی بوده است باید به صورت مناقصه یا مزایده به بخش خصوصی داده می شد در یک فضایی شفاف نه اینکه زیر میزی به یک قصاب بدهند
2 چرا قیمت گوشت همواره در تبریز گران تر از اردبیل بود و چند مورد دیگر
نظر شما
ادامه