کد خبر: ۴۳۶۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر



پروژه آموزش سگ‌ها با هدف شناسایی موارد، فضولات و مناطق آلوده به آنفلوانزای پرندگان، توسط مرکز ملی تحقیقات حیات وحش USDA-APHIS از سال 2014 آغاز شد. این پروژه به عنوان بخشی از نظام مراقبت بیماری در حیات وحش مطرح است.

یافتن سگ‌هایی با تمام خصوصیات مورد نیاز جهت موفقیت در این برنامه آموزشی از چالش‌های پیش روی دانشمندان این برنامه است. سگ‌ها دائما در تماس با مربیان، اشیای مختلف و آموزش مداوم هستند تا از هر جهت آماده شوند. برنامه آموزشی شامل سه «زنگ ورزش» در هر روز در کنار آموزش‌های فردی و گروهی است. سگ‌هایی که نتوانند دوره آموزشی را تکمیل کنند، به صاحبان دائمی سپرده می‌شوند.

آنفلوانزای پرندگان بیماری تنفسی، بسیار مسری و دغدغه برانگیز حال حاضر است که در پرندگان آبزی وحشی حامل، فاقد هرگونه علامت بالینی است. بخش عمده پرندگان آبزی مهاجر هستند و به عبور ویروس از مرزهای کشورها کمک شایانی می‌کنند. ضمنا ویروس به سرعت دچار جهش شده قادر است به سهولت گونه‌های مختلف جانوری را درگیر نماید.

در صورت موفقیت این پروژه، تیم تحقیقاتی امیدوار است گستره پوشش این برنامه را به مجموعه بیماری‌های تهدیدکننده حیات وحش، محیط زیست و کشاورزی بسط دهد.

با توجه به وجود شامّه دقیق سگ‌ها (که حساسیت آن از بسیاری از دستگاه‌های مکانیکی پیشی می‌گیرد)، دانشمندان به دنبال آن هستند که به واسطه پروژه‌های این چنینی نهایتا به توسعه «بینی الکترونیک «(Electronic Nose) با هدف پایش شبانه روزی (24/7) محیط زیست دست یابند.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
0
0
لطفا این مطلب رو دنبال کنید. ممنون و خسته نباشید به حکیم مهر
نظر شما
ادامه