کد خبر: ۴۳۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رییس شبکه دامپزشکی مشهد گفت: نظارت بر کشتارگاه‌ها و فرآورده‌های خام دامی یکی از وظایف مهم شبکه دامپزشکی برای کمک به ارتقای بهداشت دامی است.

دکتر مسعود ابراهیمی در حاشیه همایش صنعت دام و صنایع وابسته، اظهار کرد: این همایش در راستای ارتقای مباحث بهداشتی بر کشتارگاه‌ها و ارائه کیفیت هرچه بیشتر محصولات دامی برگزار شده است.

وی یادآور شد: در این همایش مباحث علمی و فنی ارائه شده است و بیشتر مقالات در واقع از مباحث علمی در خصوص امکانات و پیشرفت‌ها در صنعت کشتارگاه‌ها مطرح شده است.

ابراهیمی در خصوص ساماندهی کشتارگاه‌های سنتی در مشهد تصریح کرد: در حال حاضر هیچ کشتارگاه‌ سنتی در مشهد نداریم و با تمام کشتارگاه‌های سنتی و غیرمجاز دام در مشهد برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی گفت: در این همایش بیشتر اولویت‌ها بر کشتار صد درصدی دام در کشتارگاه‌های صنعتی و جلوگیری از کشتار در معابر و خیابان‌ها بود که خوشبختانه این اتفاق در عید قربان در مشهد صورت گرفت که امیدواریم با نظارت بیشتر در تاسوعا و عاشورا در محرم نیز انجام شود.

وی افزود: همچنین در این همایش مباحث کشتارگاهی مثل ذبح شرعی، سلامت دام و فرآورده‌های خام دامی و گسترس کشتارگاه‌های صنعتی مورد بررسی قرار گرفته است.

رییس شبکه دامپزشکی مشهد در خصوص وضعیت فرآوری و بسته بندی گوشت در مشهد، خاطرنشان کرد: بسته بندی گوشت و وضعیت سردخانه‌ها تحت نظارت دامپزشکی به صورت کامل انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به این که بیشتر تخلف‌ها در شهرستان مشهد مربوط به عدم رعایت اصولی بهداشتی در سردخانه‌ها، مسائل غیربهداشتی و حمل و نقل غیراصولی است که در همین راستا شبکه دامپزشکی مشهد برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای جهت به حداقل رساندن این مسائل انجام داده است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خانقاهي
|
-
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
0
0
دكتر ابراهيمي .......... چهار قدم است . اگر كشتارگاه نداري پس چه جوري ميگي با همه آنها برخورد مي كني؟ شايد از اون موقع كه رييس سازمان مشهدي شده همه عيبهاتان محاسن شده . البته از ..........................................-
نظر شما
ادامه