کد خبر: ۴۲۸۷

حکیم مهر -  پایگاه اطلاع رسانی اداره کل دامپزشکی قزوین نوشت : باعنایت به انجام بررسیهای فنی وطی مراحل اداری ، تعداد 42 دستگاه شیرسردکن به ظرفیت 38500 کیلو گرم به مبلغ 2010000000 ریال ، از محل اعتبارات خشکسالی سال 1388 تهیه ودر اختیار بهره برداران در سطح استان، قرار گرفت .

لازم به ذکر است که اداره کل دامپزشکی استان قزوین 62% این مبلغ را متقبل شده ومابقی هزینه آن، توسط بهره برداران تامین گردیده است.

 بابکارگیری این شیر سرد کن ها توسط بهره برداران و خنک شدن شیر تولیدی توسط دامداران روستائی، بار  میکروبی شیر تولیدی کاهش یافته ونتایج ذیل حاصل می گردد:

- بهبود بهداشت  38500 لیتر شیر  تولیدی روستایی در روز به ارزش تقریبی 170000000  ریال  و جلوگیری از افزایش بار میکروبی و کاهش کیفیت آن که  در صورت عدم خنک سازی به موقع،  حتی احتمال فساد و معدوم سازی بخشی از آن قابل تصور است .

- امکان استفاده از شیر روستایی با کیفیت در صنایع تبدیلی و  تولید محصولات  با ارزش افزوده بالاتر ،از قبیل شیر استریلیزه و شیرخشک که منجر به بهبود وضعیت اقتصادی تولید کنندگان روستایی می گردد .

- پیشگیری  و کاهش  تخلفات وتقلبات احتمالی، از طریق افزودن مواد شیمیایی غیر مجاز،  به منظور تغییر نتایج آزمایشگاهی .

-  اشاعه و ترویج  بهداشت تولید  در واحدهای روستایی، با ایجاد زیر ساخت های لازم  و ترغیب ایشان به سرمایه گذاری بیشتر در سایر قسمت های مرتبط با پرورش و تولید.

-  صرفه جویی و کاهش هزینه های فرآوری  شیر خام در صنایع وابسته، با کاهش بار میکروبی آن.

 

نظر شما
ادامه