کد خبر: ۴۲۶۱

حکیم مهر - شکارچیانی که تراژدی غم‌بارمنطقه سفیدکوه خرم آباد را رغم زده بودند به پرداخت جریمه نقدی هرنفر 300هزارتومان و سه سال حبس برای متهم ردیف اول به و 8ماه حبس برای متهم ردیف دوم محکوم شده‌اند، این را مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان می گوید اما درعین حال او معتقد است حتی اگراین افراد را اعدام هم کنیم هنرنکرده‌ایم چون زمانی در زمینه حفاظت ازحیات‌وحش موفق هستیم که ذهنیت این افراد را عوض کنیم.

محمدحسین بازگیرمدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان درمورد میزان مجازات شکارچیان ماده خرس وتوله‌اش به خبرنگارایلنا گفت:علاوه برجرائم زیست محیطی که مصوب شورای عالی حفاظت است، مجارات‌های دیگری هم توسط مقام قضایی برای این متخلفان در نظرگرفته شده است.

او ادامه داد: درحال حاضرجریمه شکارهرخرس قهوه‌ای 720هزارتومان است، که علاوه براین جریمه، شکارچیان متخلف به پرداخت جریمه نقدی هرنفر 300هزارتومان و سه سال حبس برای متهم ردیف اول  و 8ماه حبس برای متهم ردیف دوم محکوم شده‌اند،البته این حکم هنوزقطعی نشده است و امکان تغییرآن وجود دارد.

بازگیر درپاسخ به اینکه آیا مجازات‌های در نظرگرفته شده بازدارنده است، گفت: حتی اگراین افراد را اعدام هم کنیم هنرنکرده‌ایم چون زمانی در زمینه حفاظت ازحیات‌وحش موفق هستیم که ذهنیت این افراد را عوض کنیم.

او ادامه داد: اگربتوانیم ارزش‌های فکری و اخلاقی اینگونه افراد را عوض کنیم و سامان ببخشیم، آن زمان اقدامات ما ‌تاثیرگذار است، زیرا همانگونه که اکنون درزمینه مقررات راهنمایی ورانندگی و حفظ ارزش‌های اخلاقی فرهنگ‌سازی می‌شود بایستی برای احساس مسئولیت درمورد طبیعت هم آموزش وفرهنگ‌سازی انجام شود.

 

نظر شما
ادامه