کد خبر: ۴۲۱۹۹



سه رأس گاو شیری در یکی از روستاهای بخش باغبهادران شهرستان لنجان در اثر برق گرفتگی تلف شدند.

به گزارش حکیم مهربه نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی لنجان، «دکتر طاهری» رئیس شبکه دامپزشکی لنجان گفت: با گزارش دامدار روستای هاردنگ از بخش باغبهادران در خصوص تلف شدن مشکوک سه رأس گاو شیری، کارشناسان این شبکه در اولین فرصت به محل اعزام و پس از بازرسی محل دامداری روستائی و بررسی لاشه‌ها از لحاظ بیماری و محیط اطراف به مسمومیت مشکوک شدند.

وی در ادامه افزود: پس از بررسی‌های دقیق لاشه‌ها و محیط اطراف دام‌ها، علت تلف شدن دام‌ها جریان الکتریسته برق شهری مشخص و اعلام شد. در این دامداری ستون آهنی در وسط آن قرار داشت که بوسیله اختلال سیم کشی اطراف آن، برق دار شده و عواملی همچون خیس بودن بدن دام‌ها در اثر بارندگی و خیس بودن کف دامداری به انتقال جریان الکتریسیته و برق‌گرفتگی کمک کرده است.

دکتر طاهری با اذعان به اینکه بدن دام‌ها به جریان‌های الکتریکی حساس هستند گفت: در این اتفاق سه رأس دام شیری از یک دامدار روستائی بدون هیج بیماری بر اثر بی احتیاطی تلف شد و ما از دامداران عزیز می‌خواهیم نسبت به رعایت اصول ایمنی کامل در دامداری‌ها بخصوص نحوه سیم کشی برق اقدامات لازم را اعمال کنند و دام‌های خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند.


نظر شما
ادامه