کد خبر: ۴۲۰۸

حکیم مهر - هر زمانی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای واکسن آنفلوآنزای انسانی اعلام نیاز شود، تولید صنعتی آن آغاز خواهد شد.

معاون تحقیقاتی وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: محققان کشورمان موفق به تولید آزمایشگاهی واکسن آنفلوآنزای انسانی (H1N1) شدند.

دکتر جهانگیر پرهمت افزود: با وجود آنکه تنها چند کشور معدود، دانش فنی تولید این نوع واکسن را در اختیار دارند، اما آمادگی کشور ما برای تولید صنعتی نیز محیاست.

وی خاطرنشان کرد: مصرف این واکسن منوط به میزان نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و هر زمانی که اعلام نیاز شود، خواهیم توانست در حد انبوه تولید کنیم.

پرهمت ادامه داد: تا چندی پیش تولید این واکسن وابسته به دستگاهی بود که در تحریم قرار داشت. اما امروز تولید واکسن به گونه ای انجام شد که به آن دستگاه نیز نیاز نیست و با امکانات داخل کشور خواهیم توانست به تولید بپردازیم.

وی تصریح کرد: در هر زمانی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کند که به واکسن آنفلوآنزای انسانی نیاز دارد، محققان کشورمان به تولید صنعتی آن خواهند پرداخت.

یافته های رونمایی شده دارای برنامه اجرایی است

معاون تحقیقاتی وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: در بخش تحقیقات هر زمانی که یک دانش فنی رونمایی می شود، برای آن یک برنامه اجرایی نیز در نظر گرفته می شود تا در زمان لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

پرهمت تاکید کرد: یافته های تحقیقاتی یا به وسیله یک سرمایه گذار به تولید صنعتی تبدیل می شود و یا توسط دفتر ترویج و تجاری سازی به عرصه راه پیدا می کند.

وی اظهار داشت: طرحهایی که به دفتر تجاری سازی می رسد، در زمان بندی مشخص وارد چرخه اقتصادی و تولیدی خواهد شد و بدین ترتیب هیچ یافته ای در کتابخانه باقی نخواهد ماند

 

نظر شما
ادامه