کد خبر: ۴۱۷۸۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
جملاتی الهام‌بخش در وصف رشته دامپزشکی:
دامپزشکان و اطرافیان آنها به پرسش «شما به عنوان یک دامپزشک و یا اطرافیان وی، در مورد رشته دامپزشکی چه نظری دارید و چه فکر می‌کنید؟» پاسخ داده‌اند ...


حکیم مهر: در چند هفته گذشته، سایت American Veterinarian، موضوعی را تحت این عنوان که «شما به عنوان یک دامپزشک و یا اطرافیان وی، در مورد رشته دامپزشکی چه نظری دارید و چه فکر می‌کنید؟» را مطرح نمود.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، در اینجا به ادامه پاسخ‌های متفکرانه و دلسوزانه دامپزشکان اشاره می‌نماییم.

- «استیو  وینراخ» می‌گوید: دامپزشکی نوعی صداقت و وفاداری است.


- «جرمی گرنسکی» دامپزشک مرکز Pet Care، می‌گوید: یک دامپزشک  پیوندی پایدار با حیوانات و خانواده‌هایشان برقرار می‌نماید.

- «ایمی ال پایک» دامپزشک مرکز Referral Center در ایالت ویرجینیای شمالی، می‌گوید: یک دامپزشک وکیل مدافع رفاه حیوانات است.


 

         

- «آن بارگر» دامپزشک دانشگاه ایلینویز، می‌گوید: یک دامپزشک علاوه‌ بر اینکه دکتر است، یک دانشمند نیز می‌باشد و البته به عقیده من وی یک دانشمند دلسوز و مهربان است. ما دامپزشکان یکی از اعضای قابل اعتماد تیم پزشکی حیوانات هستیم، خواه این حیوان بی‌سرپرست باشد و یا یک حیوان خانگی مورد علاقه صاحبش باشد.

 

        

- «دکتر استکی پرسل» از مرکز The Vet Recruiter، می‌گوید: دامپزشک یک متخصص حرفه‌ای محترم، با تحصیلات بالای پزشکی بوده که از سلامت و رفاه حیوانات و انسان‌ها محافظت می‌کنند. من در طول بیست سال سابقه کار و تحقیقات در صنعت بهداشت و سلامت حیوانات و تخصص دامپزشکی، با هزاران دامپزشک در ارتباط بوده‌ام و با نیروهای تازه کار مختلفی سرو کار داشته‌ام. این قشر از مردم یعنی دامپزشکان، با وجود کار پر مشقت و سخت، پر شور و سختگیرانه وظایف خود را انجام می‌دهند و آنها افرادی هستند که به جامعه کمک می‌کنند تا حیوانات و مردم زندگی بهتری داشته باشند. من از تمام افراد دامپزشکی که با آنها در ارتباط بودم تشکر ویژه دارم، چون از تک تک آنها مطالب با ارزشی آموختم.

- «جیمز گینور» دامپزشک از گروه دامپزشکی Peak Performance، می‌گوید: یک دامپزشک، یک انسان غمخوار و باهوش است.

 

 

- «دیوید بارترام» از مرکز BVetMed، می گوید: دامپزشک یک حامی و پشتیبان است و من فکر می‌کنم یک دامپزشک نه تنها حامی و محافظ خود حیوان باشد، بلکه پشتیبانی صاحب حیوان و دامدار را نیز به عهده دارد. به نظر من تعریف دامپزشک کاملا واضح و روشن است.

- «گرگ گریفنهگن» دامپزشک از دانشگاه کلرادو، می‌گوید: دامپزشک یک پزشک و طبیب است.

 

 

- «کارن فلستد» می‌گوید: مهمتر از هر چیز اینست که دامپزشکان به طور کل انسان‌های فوق‌العاده‌ای هستند. آنها افرادی همدل، مهربان، نه فقط برای حیوانات و صاحبانشان، بلکه برای اعضای تیمی که با یکدیگر مشغول به کار هستند، می‌باشند. دامپزشکان در حرفه خود متبحرند، چون عاشقانه آنرا دوست دارند.

 

- «دابی لیچ» دامپزشک بیمارستان حیوانات باغ وحش می‌گوید: دامپزشک صدای حیوانات است.

- «جن بلوز» دامپزشک دندانپزشکی حیوانات می‌گوید: یک دامپزشک با انتخاب این رشته جالبترین کاری را انجام داده که می‌توانست در زندگی خود انتخاب نماید.

منبع: American veterinarian

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
1
0
دامپزشک درایران کسی که در کارخود مانده
ناشناس
|
India
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
استیون جرارد : دامپزشک پر مسولیت و بی پول است ۰ ۶ سال عذاب کشیدند و آخر هیچ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
اگز در این کشور فقط سالی ۱۰۰ دامپزشک فارغ التحصیل میشد و نه دو هزار!!!! باورکنید خیلی از مشکلات این صنف برطرف میشد
ناشناس
|
Finland
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
1
این جملات در فرهنگ و شرایط آمریکا مفهوم دارد نه در ایران !
درست است که در شرایط درست و استاندارد از نظر پذیرش در دانشگاه و آموزش و تعیین صلاحیت دریافت مجوز فعالیت دامپزشکی و نظارت مستمر و دقیق بر عملکرد دامپزشکان ،بطور طبیعی چنین عنوانها و تعاریفی برای دامپزشکان و دامپزشکی قابل قبول خواهد بود ولی در شرایط فعلی ایران از هر لحاظ که در بالا اشاره شد، امکان تطبیق چنین تعاریفی با دامپزشکی ایران قابل تصور هم نیست !!
ولی ممکن است در بین دامپزشکان ایرانی معدود افرادی باشند که بدلیل تسلیم نشدن به شرایط موجود و همت خود ، با تعاریف بالا همخوانی داشته باشند .
به لطف همین تعداد معدود هست که تا به امروز و هنوز دامپزشکی تا حدی سر پا مانده است !
ناشناس
|
Finland
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
دوست عزیز در این کشور مشکل تعداد فارغ التحصیلان دامپزشکی نیست حتی دوهزار تا بلکه مشکل در بی کیفیتی فارغ التحصیلان است حتی صد تا !!
دكتر رضا( دامپزشك دام كوچك در امريكاي شمالي)
|
Canada
|
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
0
اين جملات وقتي معنا دارد كه دانشجوي فارغ التحصيل با درامد حداقل ٨٠٠٠٠ دلار در سال در امريكاي شمالي و مزاياي نسبتاً مناسبي شروع به كار مي كند و امكان رشد در زمينه مالي و علمي برايشان فراهم هست و در فرهنگي مي گنجد كه حيوان خانگي عضو خانواده است و شايد سالي تا ٢٠٠٠ دلار فقط صرف بهداشت دهان و دندان سگ يا گربه خانگي در يك خانوار ميشود. در سايه درامد مناسب و ارزش اجتماعي مناسب هست كه جملات زيبا در مورد دامپزشك معنا دار ميشود ولي هيچكدام از اين موارد در ايران صادق نبود و نيست . من نوعي چندين سال توي ايران دامپزشكي رو تجربه كردم و أصلا حس خوبي نبود.
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
0
بزرگترین اشتباه بنده درس خواندن و دانشگاه رفتن در این کشور بود و دوم تحصیل در رشته ی دامپزشکی در این کشور.جوانی خودم رو نابود کردم.چهارساله درسم تموم شده هنوز نتونستم کار ثابتی در این رشته پیدا کنم.بعضی از دوستان حالا به هردلیلی شانس باهاشون یار بوده و نفسشان از جای گرم بلند میشود که باید این را در نظر داشته باشیم اینها جزو 5درصد معدود جامعه دامپزشکی میباشند.95درصد دامپزشکان هنوز اندر خم شغل مناسب میباشند.جواب آه این همهوسط جوان را چه کسی باید بدهد و دامن چه کسی و یا چه کسانی را خواهد گرفت
ناشناش
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
0
0
۹۰٪ مشکلات دامپزشکی به تعداد بالای فارغ التحصیلان برمیگردد هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران فارغ تحصیل دامپزشکی بیرون نمیدهد . وضعیت پذیرش دامپزشکی در ایران یه فاجعه است .پذیرش دامپزشکی بیشتر از اینکه به بازار کار و نیاز کشور ربطی داشته باشه منبع درامدی برای مافیای پذیرش دانشگاهی شده .
نظر شما
ادامه