کد خبر: ۴۱۷۵۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
جملاتی الهام‌بخش در وصف رشته دامپزشکی:
دامپزشکان و اطرافیان آنها به پرسش «شما به عنوان یک دامپزشک و یا اطرافیان وی، در مورد رشته دامپزشکی چه نظری دارید و چه فکر می‌کنید؟» پاسخ داده‌اند ...

 

حکیم مهر: در چند هفته گذشته، سایت American Veterinarian، موضوعی را تحت این عنوان که «شما به عنوان یک دامپزشک و یا اطرافیان وی، در مورد رشته دامپزشکی چه نظری دارید و چه فکر می‌کنید؟» را مطرح نمود.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، در اینجا به بخشی از پاسخ‌های متفکرانه و دلسوزانه دامپزشکان اشاره می‌نماییم.

- «پتی ترزینسکی» مادر «جنیفر گیون» دامپزشک می‌گوید: یک دامپزشک، فردی هوشمند، پرشور و آرام است. شور و اشتیاق و عشق واقعی به حیوانات در کار و زندگی آنها مشهود است. دختر من روزانه مسافت طولانی را برای انجام کاری که بدان عشق می‌ورزد طی می‌کند. او عاشق کار خود و حیوانات است و این برای من الهام بخش می‌باشد که فردی چنین متعهدانه حرفه خود را انتخاب نموده است. من به او افتخار می‌کنم.


 

- «دیوید فرنچ» از کارولینای شمالی می‌گوید: یک دامپزشک تنها کسی است که بیش از من از حیواناتم مراقبت نموده و نگران آنها است.


- «بیل شرودر» می‌گوید: یک دامپزشک یک پشتیبان و محافظ نابغه برای جهان حیوانات ما است.

 

 

- «شرمن کاناپ» دامپزشک و عضو گروه اروتوپدی دامپزشکی می‌گوید: یک دامپزشک یک ستاره درخشان است. ما باید همزمان قادر به کمک به بیماران و همچنین صاحب حیوان باشیم. ما باید بتوانیم بیماری را بدون اینکه بیمار قادر به سخن گفتن باشد تشخیص دهیم و همچنین با درک صاحب حیوان در رابطه با روش درمان و استفاده از داروها به او توضیحات لازم را ارائه دهیم. بنابراین ما به دونفر کمک می‌کنیم، حیوان بیمار و صاحبش، پس من معتقدم دامپزشکان همچون قهرمانان، ستاره‌ای درخشان هستند.

- «جان اونز» می‌گوید: یک دامپزشک فردی آرام و دلسوز است که مراقبت و توجه کافی را هر روز نثار بیماران و صاحبان آنها می‌نماید.

- «لوئیز دان» مشاور مدیریت دامپزشکی Snowgoose، می‌گوید: دامپزشکان شگفت‌انگیز هستند. آنها مشغول به این حرفه شدند تا بهترین خدمات را برای بیماران و صاحبانشان ارائه دهند. آنها افرادی مراقب، متفکر، حساس و فوق‌العاده باهوش هستند.

 

 

- «کیمبرلی استوارت» دامپزشک می‌گوید: از نظر من دامپزشک یک وکیل مدافع است. ما از طرف کسانی صحبت می‌کنیم که نمی‌توانند از خودشان چیزی بر زبان بیاورند.

- «استفان اف سیتال» دامپزشک حیوانات آزمایشگاهی می‌گوید: من فکر می‌کنم یک دامپزشک دارای ویژگی‌های زیادی است، اما یکی از بزرگترین تعاریف وی که بیشتر افراد جامعه در درک این موضوع دچار سوء ‌تفاهم هستند، این است که یک دامپزشک نیز به واقع یک دکتر حقیقی است.

- «دیوید دیکوس» دامپزشک متخصص ارتوپدی می‌گوید: یک دامپزشک فردی است متعهد، مراقب، و اخلاقاً مسئول، اما مهمترین نکته این است که فردی که می‌خواهد بهترین‌ها را برای بیمارش جهت بهبود کیفیت زندگی انسانها و حیوانات به انجام برساند، حقیقتا یکی از بهترین انسانها می‌باشد.


 

- «دان بردت» از مرکز سلامت حیوانات Henry Schein، می‌گوید: این کار و شغل آسانی نیست که بیماران سعی در گاز گرفتن شما دارند و فرد از بسیاری جهات تحت فشار می‌باشد، اما آنچه دامپزشکان را به ادامه این شغل ترغیب می‌کند، مراقبت‌های بهداشتی از بیمار و به واقع از صاحب حیوان است.

- «متیو کرسیس» دامپزشک می‌گوید: دامپزشکی نوعی همدلی است.

- «کری جرنی» دامپزشک و نورولوژیست می‌گوید: یک دامپزشک یک نیروی شگرف برای ایجاد خوبی در دنیا است.

 

 

- «هدر رومانو» می‌گوید: یک دامپزشک سخاوتمند است. دامپزشکان سالها به دانشگاه می‌روند و در بسیاری از موارد، دروسی بیش از دانشجویان پزشکی را مطالعه نموده و می‌گذرانند. آنها باید در حوزه‌های مختلف و بسیار متنوع دامپزشکی سر رشته داشته باشند. دامپزشکان وقت، انرژی و دلسوزی خود را باید صرف تمام بیماران خود نمایند و این نوعی سخاوتمندی وصف ناپذیر است.

- «آماندا لندیس» دامپزشک مرکز خیریه  PetSmart Charities می‌گوید: یک دامپزشک، پر از ترس و بیم، شگفت‌انگیز، پر‌انرژی، سرشار از شوق و شور، دلسوزی است. او هم مشاوره مالی و هم مشاوره احساسی بوده و فردی است که با تمام وجودش به حیوان مقابلش عشق می‌ورزد و برایش مهم نیست که این حیوان مو یا پشم و یا حتی پر داشته باشد!
 
منبع: American veterinarian
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
کاش اینو از دامپزشکان ایرانی میپرسیدن. جوابها ب نظرم خیلی جالبتر میبود. دامپزشکی ک مثل 1 کارگر و مزد حداقل قانون کارو میگیره. دامپزشکی ک با تعرفه های نجومی کار میکنه و این پزشکا هستن ک همشون بیکارن و کاسه گدایی دست گرفتن. واقعا داریم مزخرفتر از دامپزشکی؟
ناشناس
|
Finland
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
1
0
هیچ رشته ای به جرات میتونم بگم بدتر از دامپزشکی در ایران نیست هفت سال سخترین واحد ها پاس میکنی و جون میکنی اخرش تازه اگر خوشانس باشی کار گیر بیاری حقوق هشتصد تومانی کاش این رشته داخل ایران اصلا نبود واقعا خیلی ها قربانی این رشته شدن فکر کردم این رشته هم مثل سایر رشته های دکتری ست در حالی که این رشته فقط اسمش دکتری ست...
دکتر ابتکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
در دنیا آری
در ایران هرگز! هرگز! هرگز!
دامپزشک
|
United States of America
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
توصیف اینجانب از رشته ی دامپزشکی در ایران: .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
دامپزشکان ایرانی همه کاره و هیچ کاره هستند. اگر از این تنوع کار بسیار وسیع و منحصر به فرد این رشته بهتر استفاده کنیم و هر کدام در یک ضمینه متخصص کار بلد باشیم برای هممون ضمینه ی کار و رشد هست. اینقدر منفی بافی نکنید
ناشناش
|
Germany
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
مشکل رشته دامپزشکی نیست مشکل آموزش دامپزشکی است ایران به نسبت جمعیت انسانی و دامی اش بیشترین تعداد دانشکده های دامپزشکی را در دنیا در خود جای داده که گند زدن به جایگاه دامپزشکی .دانشکده های دامپزشکی عین قارچ های سمی برای پر کردن جیب یک عده .......... با سرنوشت صدها نفر بازی میکنند .اگر جلوی پذیرش دانشجوی اضافه گرفته نشود وضعیت رقت بار دامپزشکی از این هم بدتر میشود . اما خود دامپزشکی به ذاته جزوه بهترین رشته های دنیاست .
حمید
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
0
1
دامپزشکی برای کسی که واقعا با علاقه وارد شده باشد هم لذت بخش است هم درامد زا هم با ارزش.ولی برای کسی که فقط میخاسته عنوان دکتر را داشته باشد ممکنه بیخود به نظر بیادچه کسی گفته شما باید بری استخدام بشی( هرچند اون هایی هم که استخدام هستن اکثرا حقوق هاشون بد نیست) شما میتونی کارآفرین باشی
نظر شما
ادامه